Jak promować swoją firmę?
To pytanie zadaje sobie każdy, kto chce założyć własny biznes lub już go prowadzi. To, jak zareklamować się i wyróżnić pośród konkurencji, jest całym zestawem działań. Trzeba dać znać o sobie, zaprezentować oferowane produkty lub usługi oraz pozostać w świadomości klientów.
Reklama w dużej mierze zależy od rynku, na jakim działamy. I nie jest to jedynie rynek rozumiany jako branża, lecz rynek rozumiany jako lokalizacja. Czy działamy lokalnie czy ogólnokrajowo lub ogólnoświatowo? Zajmijmy się tymi trzema możliwościami po kolei:
Reklama na rynku lokalnym
Jeśli prowadzimy biznes i świadczymy usługi lub sprzedajemy produkty lokalnie (na przykład w mieście) to powinniśmy się skupić jedynie na reklamie w tym miejscu. Warto stosować nośniki reklamowe, takie jak:
- Billboardy,
- Ścianki reklamowe,
- Banery reklamowe,
- Reklamę na przystankach,
- Reklamę na słupach ze wskazówkami dojazdu,
Warto również zadbać o odpowiednie oznaczenie miejsca naszych usług – wyraźny szyld, przyjazna okolica oraz ładnie zaprojektowana witryna. Wszystkie elementy decydują, czy klient wejdzie do nas, czy nie. Można zastosować dodatkowo elementy marketingu internetowego, aby reklamować się na lokalnych stronach lub stworzyć profile w social mediach.
Rynek ogólnokrajowy
Reklama zewnętrzna w tym przypadku będzie kolejnym etapem. Najpierw warto skupić swoją uwagę na promowaniu się kanałami ogólnopolskimi. Bowiem dużo prościej i skuteczniej jest zainwestować w pozycjonowanie, reklamę w intrenecie czy stworzenie strony internetowej, niż wynajmować billboardy w całym kraju. To będzie krokiem kolejnym, gdy już osiągniemy pewien pułap i rozpoznawalność marki.
Rynek ogólnoświatowy
Podczas promowania w tym segmencie warto wykorzystać wszystkie dostępne kanały. Zarówno i obowiązkowo reklamę w intrenecie, przejrzystą stronę internetową, ciekawe profile w mediach społecznościowych, jak i skuteczne banery i billboardy. Jednak wszystko należy robić po kolei i pamiętać, co opłaca się najbardziej. Reklama zewnętrza dla rynku ogólnoświatowego to sposób, na który decydują się naprawdę duże międzynarodowe korporacje.