Jak pisać teksty SEO lepsze od konkurencji? [WIDEO PORADNIK]

wady zalety copywritingu

Masz problemy z osiąganiem wysokich pozycji w Google i budowaniem klientów z organicznych wyników wyszukiwarki? Szybkie pytanie do Ciebie – czy inwestujesz w content? Być może inwestujesz pieniądze w copywriterów albo sam poświęcasz swój cenny czas na tworzenie treści…

Czy wiesz, jak pisać dobre teksty SEO? A może w ogóle pierwszy raz słyszysz o pojęciu copywriting? Zobacz wideo tutorial, który prezentuje najważniejsze techniki SEO wykorzystywane podczas tworzenia contentu wysokiej jakości. Nauczysz się budować treści, które będą przyjazne ludziom i przyjazne wyszukiwarce Google.

Zobacz wideo poradnik

Jak pisać teksty SEO? Krok po kroku…

Rozszerzenie zagadnienia: https://projektmarketing.pl/jak-pisac-dobre-teksty-seo/.

Zasady tworzenia dobrej treści pod pozycjonowanie

Poniżej zostaną zaprezentowane najważniejsze zasady wykorzystywane podczas produkcji contentu.

Dobre frazy kluczowe

Dobre słowa kluczowe to podstawa, jeżeli chcesz skutecznie pozycjonować wpisy na blogu bądź oferty na stronie firmowej.

Postępuj według schematu: 

  • Krok 1 – wyszukujemy dobre słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez ludzi w wyszukiwarce Google.
  • Krok 2 – staramy się napisać unikalną, wartościową treść z naturalnym umieszczeniem słów kluczowych w tekście.
  • Krok 3 – formatujemy treść dla ludzi i robotów indeksujących.

Do wyszukiwania słów kluczowych możesz wykorzystać narzędzie Google Keyword Planner.

Zobacz wideo poradnik

Instrukcja obsługi Google Keyword Planner.

Czy dosięgnie Cię miecz sprawiedliwości Panda?

Panda to algorytm Google stworzony do walki ze stronami:

  • Niskiej jakości.
  • Nafaszerowane słowami kluczowymi typowo pod pozycjonowanie.
  • Skopiowane z innych stron www.

Jeżeli kopiujesz tekst ze zindeksowanej strony w Google i umieszczasz tą treść w niezmienionej formie na swojej stronie internetowej, wówczas możesz się liczyć z tym, że Twoja strona zostanie ukarana za tzw. „Duplicate Content” (duplikację treści). W efekcie uzyskasz efekt odwrotny od zamierzonego, czyli spadki widoczności witryny w wyszukiwarce Google.

panda duplikacja treści

Analizuj konkurencję i buduj jeszcze lepszy content

Tworzenie wartościowej treści powinno bazować na dokładnej analizie konkurencji. Jakie rodzaje treści publikuje konkurencja? Jakie wpisy są najczęściej udostępniane w social media? Które frazy generują ruch na stronie konkurenta?

W pierwszej kolejności warto wpisać zapytanie, na jakie próbujemy pozycjonować słowo kluczowe w Google.

zapytanie w google

Nie bez przypadku wpisałem hasło „dotpay wordpress”. To słowo kluczowe chciałem kiedyś wypozycjonować w Google, ponieważ nadal pracujemy nad rozbudową wtyczki Fast Micro Pay, która obsługuje płatności Dotpay w systemie WordPress.

Zauważ, że 2 i 3 wynik wyszukiwania prowadzi właśnie do bloga PracaBezSzefa.pl, a dokładnie na wpisy poradnikowe. Cel osiągnięty!

Zanim stworzyłem poradniki to dokładnie przeanalizowałem swoją konkurencję.

Ty też tak rób!

Analizuj treści nie tylko w Google, ale także w zewnętrznych narzędziach, np. Buzzsumo.com. Zobaczysz popularność treści w social media i otrzymasz gotowe pomysły na artykuły. Dzisiejszy wpis pod tytułem – jak pisać dobre teksty SEO – był inspirowany dzięki narzędziu Buzzsumo.

Jak to działa? Grafika poniżej.

buzzsumo - popularne słowa kluczowe

Pisz teksty dla ludzi – nie faszeruj fraz!

Pisanie tekstów wyłącznie pod słowa kluczowe nie działa! Dobry tekst SEO powinien mieć wartość dodaną. Treść powinna zainteresować użytkownika, zachęcać do kliknięcia, wywoływać emocje, rozwiązywać problemy ludzi, dawać gotowe rozwiązania na tacy… Słowa kluczowe powinny być tylko dodatkiem do całej otoczki, jaką jest dobry content. Taki tekst przetrwa nawet największe zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google.

Faszerowanie słów kluczowych w tekście nie wnosi wartości, ponadto algorytm Panda może ukarać stronę za tego typu treści. Wystarczy kilka powtórzeń pozycjonowanej frazy w tekście plus odmiany, synonimy i wyrazy bliskoznaczne.

Formatowanie tekstu zgodnie ze sztuką optymalizacji

Każdy tekst SEO powinien zostać starannie przygotowany także pod kątem UX. Dobrze jest formatować treści, aby były przyjazne dla ludzi. Jeżeli teksty będą przyjazne dla ludzi, Google to doceni.

Czynności związane z formatowaniem treści:

  • Wykorzystanie nagłówków H1, H2, H3.
  • Budowanie zwięzłych akapitów.
  • Nasyć pierwszy akapit pozycjonowaną frazą kluczową.
  • Pogrubiaj ważne informacje na stronie, nie tylko słowa kluczowe.
  • Dodawaj atrybut ALT opisujący zawartość grafiki dla robotów sieciowych.
  • Wykorzystuj listy uporządkowane i nieuporządkowane.
  • Linkuj wewnętrznie do powiązanych adresów URL w obrębie własnej strony.
  • Uzupełniaj tytuły i meta description dla każdej istotnej podstrony serwisu pod kątem SEO.
Jak pisać teksty SEO lepsze od konkurencji? [WIDEO PORADNIK]
5 (100%) 3 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *