Integracja Google Analytics e-commerce z wtyczką Fast Micro Pay do płatności WordPress – [PORADNIK]

e-commerce google analytics i wtyczka fast micro pay

Głęboko wierzę, że plugin Fast Micro Pay od wersji 1.7 pozwoli zoptymalizować konwersję i zwiększyć ilość transakcji. Aktualizacja wtyczki do nowej wersji autoryzuje moduł Google Analytics e-commerce z wtyczką Fast Micro Pay do płatności WordPress.

Aktualizacji wtyczki o moduł e-commerce przyświecała złota myśl:

To nie od ilości zarobionych pieniędzy zależy jakość twojego myślenia i życia, ale od jakości twojego myślenia zależy ilość pieniędzy, które zatrzymasz i jakość twojego życia. Rober Crool.

Wyobraź sobie, że Kowalski kupuje produkt na stronie.

Czy zastanawiałeś się:

  • Ile lat ma Kowalski?
  • Skąd trafił na Twoją stronę – wyszukiwarka Google, wejścia bezpośrednie, witryny odsyłające, czy może płatna reklama?
  • Jakie zachowania wykonał na stronie, zanim dokonał zakupu?

Wdrożenie Google Analytics e-commerce pozwala uzyskać jeszcze więcej przydatnych informacji dotyczących klientów i transakcji.

Czy wiedziałeś o tym, że konwersję można optymalizować?

Sprzedając płatne produkty na stronie warto monitorować wszystkie transakcje, analizować profil klienta, sprawdzać źródła ruchu wspomagające i finalizujące transakcje.

Google Analytics e-commerce umożliwia szczegółową analitykę internetową wszystkich klientów, którzy dokonują zakupów na Twojej stronie. Dostęp do tej wiedzy pomaga stworzyć profil idealnego klienta, poznać najlepsze i najgorsze źródła konwertującego ruchu.

Im lepiej poznasz swojego klienta, tym trafniej wycelujesz reklamę. Może się okazać, że środki jakie inwestowałeś w płatne reklamy były przepalaniem budżetu – wówczas warto pomyśleć o zmianie strategii, czy inwestycjach w pozycjonowanie strony.

Jak połączyć e-commerce z wtyczką Fast Micro Pay?

Integracja tego modułu z wtyczką Fast Micro Pay zawiera proste instrukcje, których wdrożenie połączone z umiejętną analityką internetową powinny zwiększyć zarobki na stronie.

Krok 1. Zakładanie konta pocztowego Gmail

Załóż darmową pocztę Gmail, która umożliwia rejestrację konta Google Analytics.

Zobacz wideo poradnik

Jak założyć konto Gmail?

[youtube id=”hiXZ4GxlDVk”]

Krok 2. Instalacja Google Analytics

Google Analytics – to darmowe narzędzie Google służące do analityki internetowej. Kod śledzenia Google Analytics należy umieścić w sekcji </head> strony.

W systemie WordPress sekcję </head> namierzysz w kokpicie WordPress: Wygląd – Edytor – header.php

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować GA?

[youtube id=”tV6bWC2HEo4″]

Krok 3. Ustawienia polskiej waluty w Google Analytics

Google Analytics ma domyślnie włączoną amerykańską walutę – dolar. W trakcie monitorowania transakcji w warto ustawić polską walutę – PLN.

Zobacz wideo poradnik

Jak ustawić polską walutę w GA?

[youtube id=”xCvxCAv6AHk”]

Krok 4. Włączanie e-commerce w Google Analytics

Moduł e-commerce jest domyślnie wyłączony. Aktywacja modułu wymaga kilku kliknięć myszy.

Zobacz wideo poradnik

Jak włączyć e-commerce w GA?

[youtube id=”4IpHlEy36_s”]

Krok 5. Pobieranie wtyczki Fast Micro Pay

Wtyczka automatyzuje sprzedaż produktów na WordPressie przez najpopularniejszych operatorów: Dotpay, PayU, czy TPay (dawniej Transferuj.pl).

Plugin można bezpłatnie pobrać z oficjalnej strony – https://fastmicropay.pl

Download Fast Micro Pay jest dostępny także TUTAJ w odpowiednim formacie .ZIP.

Zobacz wideo poradnik

Gdzie pobrać wtyczkę Fast Micro Pay?

[youtube id=”UbGfO1tU8tA”]

Krok 6 – Instalacja wtyczki Fast Micro Pay

Plugin Fast Micro Pay należy wgrać do kokpitu bloga z zakładki Wtyczki – Dodaj nową – Wyślij na serwer.

Po włączeniu wtyczki należy przejść do zakładki Ustawienia – Mikropłatności.

Zobacz wideo poradnik

Jak wgrać wtyczkę Fast Micro Pay do kokpitu bloga WordPress?

[youtube id=”MP3zlNNQjqc”]

Krok 7 – Generowanie licencji Fast Micro Pay

Wtyczka do pełnej aktywacji wymaga klucza licencji.

Udostępniamy bezpłatny klucz licencji, który pozwala całkowicie za darmo przetestować wtyczkę przez okres 3 dni.

Zobacz wideo poradnik

Jak wygenerować licencję demo FMP?

[youtube id=”yo6umGGE5fg”]

Pierwszym sposobem wygenerowania darmowej licencji jest pobranie klucza z poziomu wtyczki Fast Micro Pay.

Kliknij przycisk – Generuj licencję testową.

Drugim sposobem jest skorzystanie z formularza generowania licencji.

Wklej do poniższego formularza adres strony internetowej, gdzie chcesz przetestować mikropłatności (np: http://twojadomena.pl). Następnie kliknij zielony przycisk: Generuj Licencję.

Otrzymasz darmowy dostęp do pełnej funkcjonalności wtyczki Fast Micro Pay na 3 dni.

Przetestujesz wtyczkę i zdecydujesz, czy jest to narzędzie dla Ciebie.

Skopiuj klucz licencji do panelu wtyczki i kliknij Zapisz. Jeżeli klucz jest poprawny i aktywny, to nastąpi odblokowanie wszystkich funkcji Fast Micro Pay.

wklej klucz licencyjny do wtyczki fast micro pay

Płatną licencję FMP zamówisz w linku poniżej.

ZAMÓW LICENCJĘ FAST MICRO PAY

Krok 8 – Uruchomienie płatności na WordPress

Wtyczka Fast Micro Pay pozwala w pełni zautomatyzować płatności przez:

Na swoim WordPress możesz samodzielnie wdrożyć płatny dostęp do treści, webinarów, ebooków, czy kursów wideo. Fast Micro Pay umożliwia sprzedaż produktów multimedialnych w pakietach abonamentowych.

Krok 9 – Google Analytics ID w usłudze Fast Micro Pay

W trakcie definiowania usługi płatności we wtyczce Fast Micro Pay należy uzupełnić pole Google Analytics ID, które jest identyfikatorem śledzenia Google Analytics.

pole google analytics id we wtyczce fast micro pay

Identyfikator śledzenia GA można pobrać ze źródła strony z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej lub za pomocą wtyczki do przeglądarki Google Chrome – Tag Assistant.

Zobacz wideo poradnik

Jak uzupełnić pole Google Analytics ID?

[youtube id=”BVYJBVMiKx0″]

Krok 10 – Transakcja na stronie

Rozbudowana analityka internetowa e-commerce w Google Analytics jest dostępna dopiero po zrealizowaniu transakcji na stronie.

transakcja - zakup na stronie

Krok 11 – Analityka internetowa e-commerce – źródła ruchu

Zobacz wideo poradnik

Analiza transkacji, źródeł i kanałów konwersji.

[youtube id=”EHAvsoyOlKI”]

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *