Ile kosztuje reklama w Google?
Należy rozróżnić 2 możliwe sposoby promowania swojej oferty w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie w wynikach organicznych Google i płatne linki (linki sponsorowane) w ramach reklam Google Ads. Dla kogoś kto zaczyna przygodę z reklamą w internecie brzmi to dość enigmatycznie.
Pozycjonowanie a Google Ads
Należy rozróżnić 2 możliwe sposoby promowania swojej oferty w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie w wynikach organicznych Google i płatne linki (linki sponsorowane) w ramach reklam Google Ads.
Dla kogoś kto zaczyna przygodę z reklamą w internecie brzmi to dość enigmatycznie.
Różnicę najlepiej wytłumaczy obrazek:
“Bezpłatne” wyniki organiczne należałoby napisać w cudzysłowie, bo w dobie rosnącej konkurencji, bardzo trudno pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google bez płacenia za pozycjonowanie odpowiedniej agencji SEO. Szczególnie w konkurencyjnych branżach, wejście na pierwszą stronę wyników organicznych może zająć kilka miesięcy. W tym czasie inwestujemy środki w pozycjonowanie bez gwarancji efektu. Bo dopóki nie pojawimy się na pierwszej stronie, nie mamy co liczyć na wizyty na naszej stronie. Tak więc ta metoda promocji firmy też zazwyczaj okazuje się płatna.
Na zrzucie widać też, że Google stara się przekonać firmy do korzystania z Google Ads poprzez zajmowanie coraz większej powierzchni ekranu reklamami płatnymi. Nawet jeśli nasza strona www znajdzie się w czołówce wyników organicznych, to i tak może okazać się, że jest niewidoczna dla wielu użytkowników, którzy nie będę przewijać strony, tylko klikną któryś z linków reklamowych.
Koszty kliknięć
W dalszej części artykułu skupiamy się na reklamie płatnej Google Ads – ile ona kosztuje.
Najpierw trzeba zrozumieć, że na całkowity koszt będą składały się 2 części:
- koszty za kliknięcia/obejrzenia reklam – budżet który zapłacimy firmie Google;
- koszty obsługi, który zapłacimy agencji lub specjaliście Google Ads (o ile nie realizujemy kampanii samemu).
Zdarzają się typy kampanii rozliczane za wyświetlenia lub obejrzenia reklam – kampanie reklam displayowych (banerowych) lub wideo.
Jednak zazwyczaj płacimy Googlowi za kliknięcia naszych reklam. Jeśli mówimy o reklamach w wyszukiwarce to jedyny dostępny model to właśnie płatność za kliknięcia.
Ile więc takie kliknięcie kosztuje? Ma na to wpływ szereg czynników:
- jakie stawki proponuje konkurencja, które chce pokazywać swoje reklamy na te same słowa kluczowe
- jak dobrze mamy dopasowane treści naszych reklam i stron docelowych ze słowami kluczowymi, na które próbujemy się reklamować
- jaka jest historia naszego konta reklamowego, jakie CTR (współczynnik kliknięć) notowaliśmy
- jak szybko i wygodnie na telefonach komórkowych działa nasza strona internetowa
- czy stosujemy rozszerzenia reklam
Nie da się dlatego z góry dokładnie przewidzieć ile dla danego reklamodawcy wyniesie koszt kliknięcia.
Typowe stawki wynoszą od kilkudziesięciu groszy za klik po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt złotych za klik.
Tańsze kliki dotyczą reklam produktów (np. odzież). Usługi lokalne zazwyczaj muszą się liczyć z kosztem 1-2 zł za kliknięcie. Najdroższe stawki występują w branżach finansowych, prawniczych.
Koszty obsługi
Druga składowa, czyli koszty obsługi są przedmiotem indywidualnej wyceny agencji. Zazwyczaj powiązane są z wysokością budżetu jaki należy obsłużyć. Różne firmy stosują różne modele rozliczeń: prowizja od wydatków (%), model hybrydowy, czyli część stała opłaty + % od wydatków i inne.
Unikalny cennik reklam w Google stosuje agencja Espresso Ads. Znajdziecie tam gotowe pakiety reklam w Google Ads, które zawierają dokładnie określony budżet reklamowy oraz koszt obsługi. Z góry jest więc znany dokładny sumaryczny koszt jaki poniesiesz na reklamę w Google. To innowacyjne i bezpieczne dla klienta rozwiązanie, co w połączeniu z korzystnym cennikiem, sprawia, że oferta www.espressoads.pl jest szczególnie polecana firmom lokalnym, firmom usługowym, małym i średnim przedsiębiorstwom, które na reklamę w Google chcą wydać nie więcej niż 2000 zł miesięcznie.