Google Keyword Planner, czyli jak wyszukiwać dobre słowa kluczowe pod pozycjonowanie stron?

google keyword planner

Słowa kluczowe to jedna z najważniejszych czynności, jakie należy wykonać w trakcie procesu pozycjonowania stron. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy wszystkie frazy kluczowe są dobre pod pozycjonowanie? Należy wiedzieć, że istnieje wiele zapytań, które z punktu widzenia SEO okażą się bezwartościowe. Wówczas dobrym rozwiązaniem jest wykluczenie zbędnych fraz kluczowych.

W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować przewodnik Google Keyword Planner po wyszukiwaniu słów kluczowych. Co należy wiedzieć o Planerze Słów Kluczowych? Jak obsługiwać narzędzie i korzystać z najważniejszych funkcji? Wreszcie, w jaki sposób dobrać najlepsze frazy, które będą konwertować klientów z wyszukiwarki internetowej Google? Zapraszam do lektury!

Co to jest Google Keyword Planner?

Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych) – użyteczne narzędzie udostępniane przez Google do wyszukiwania słów kluczowych. Przydatne do opracowywania strategii SEO, kampanii AdWords, czy planowania działań content marketingowych. Planer Słów Kluczowych jest najważniejszym narzędziem do robienia researchu fraz.

Zobacz wideo poradnik

Przewodnik po narzędziu Google Keyword Planner.

[youtube id=”CjoBHV4PRp0″]

Najważniejsze metryki Planera Słów kluczowych

Google Keyword Planner prezentuje wszystkie najważniejsze metryki, które z punktu widzenia SEO i kampanii reklamowej są szczególnie ważne.

Wpisując zapytanie do Planera Słów Kluczowych narzędzie prezentuje:

  • Średnią miesięczną ilość wyszukiwań danej frazy w miesiącu.
  • Wykres sezonowości danej frazy na przestrzeni każdego miesiąca.
  • Konkurencyjność słowa kluczowego.
  • Szacunkowy koszt CPC.

wartości google keyword plannera

Dlaczego słowa kluczowe otwierają bramy konwersji?

Za pomocą określonych zapytań i fraz kluczowych można opisać każdy biznes.

W przypadku sklepu internetowego biznes można opisać przez słowa kluczowe znajdujące się na kategoriach, podkategoriach, stronach producentów, czy podstronach produktów.

W przypadku firmowych stron lokalnych biznes można opisać przez frazy i zapytania opisujące oferty bądź usługi w danym mieście.

Dobierając dobre słowa kluczowe do pozycjonowania stron można skierować ruch z wyszukiwarki Google na określone podstrony serwisu, które powinny być zoptymalizowane pod określone zapytania wyszukane z Google Keyword Plannera.

Wiele osób być może nie ma czasu, a może brakuje doświadczenia do zrobienia dobrego keyword researchu. Wtedy doborem fraz i obsługą działań marketingowych może zająć się dobra agencja SEO / SEM. Jeżeli chcesz, to możesz skorzystać z usług naszej firmy – Projekt Marketing.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

4 komentarze - Google Keyword Planner, czyli jak wyszukiwać dobre słowa kluczowe pod pozycjonowanie stron?

  1. Paweł Duda pisze:

    Google Planner Keyword to bardzo przydatne narzędzie wykorzystywane także przez agencje SEO / SEM. Co ciekawe… Inne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych bazują na metrykach dostępnych w Planerze 🙂

    1. Marek pisze:

      Dokładnie tak 🙂

  2. Mario pisze:

    Dlaczego posiadasz dokładną liczbę wyszukiwania np. 74 000 tys a nie 10 – 100tyś.

    Trzeba coś zaznaczyć ?

    1. Marek pisze:

      Ponieważ trzeba mieć uruchomione konto Google AdWords. Jeżeli nie masz firmy, to polecam skorzystać z narzędzia Senuto – jest płatne, ale bazuje na wartościach z Planera Słów Kluczowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *