Google Ads zastępuje Google AdWords

google ads

Pod koniec czerwca, na odbywającej się w Rydze konferencji CEE Agency Day 2018, Google ogłosiło rebranding swoich usług. Z punktu widzenia marketingu najistotniejsza metamorfoza dotyczy zmiany nazwy najpopularniejszego systemu reklamowego z Google AdWords na Google Ads. Zmiany w życie weszły pod koniec lipca, choć cały proces tej marketingowej „transgenezy” platform reklamowych w Google potrwa kilka miesięcy.

Koniec w 18. urodziny

Dla niewtajemniczonych przypominamy, że system reklamowy Google AdWords swoje narodziny miał w październiku 2000 roku. Oznacza to, że rebranding usług gigant z Mountain View przeprowadził niemal równo w 18. urodziny tego projektu.

Ostatecznie AdWords nie doczekało pełnoletności, gdyż w Google uznano, że czas najwyższy na zmiany. Modyfikacji dokonano 24 lipca, a zmianom uległa strona techniczna, jak i wizerunek najpopularniejszego systemu reklamowego w sieci, przez co doszło też do uproszczenia jego nazwy.

Od tego dnia w całym interfejsie usługi, centrum pomocy czy dokumentach rozliczeniowych, widoczna jest nowa nazwa i logo projektu – Google Ads. Adres adwords.google.com zastąpiony został natomiast adresem ads.google.com.

DoubleClick oraz Analytics 360 Suite jako Google Marketing Platform

Po zmianach narzędzia DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange stworzyły platformę reklamy programatycznej i znane są pod nazwą Google Ad Manager, natomiast DoubleClick oraz Analytics 360 Suite zostały zintegrowane z nazwą Google Marketing Platform.

Wszystkie zmiany mają na celu ujednolicenie gamy produktów dla reklamodawców i uproszczenie tworzenia kampanii reklamowych na wszystkich platformach.

Google zauważyło, że najlepsze wyniki uzyskują marketerzy wykorzystujący obie platformy — DoubleClick oraz Analytics 360 Suite. Dlatego też postanowiono wyjść naprzeciw użytkownikom i oba narzędzia dostarczyć im w ramach jednej połączonej platformy — Google Marketing Platform.

Poza tym w ramach Google Marketing Platform pojawi się dodatkowa usługa o nazwie Display & Video 360. Połączy ona takie narzędzia jak: DoubleClick Bid Manager, DoubleClick Studio, DoubleClick Campaign Manager i Google Audience Center 360.

Display & Video 360 pozwala na:

* wykorzystywanie danych Analytics o zaangażowaniu użytkowników do optymalizacji kampanii
* optymalizowanie stawek i budżetów
* optymalizowanie kierowania na witryny i giełdy
* optymalizowanie kreacji
* znaczenie ruchu po wyświetleniu

Po co to wszystko?

Zmiany w systemie reklamowym Google to zapowiedź obiecujących planów, związanych z prowadzonymi platformami i kontynuacją działań mających na celu ułatwienie kreowania kampanii reklamowych niezależnie od wybranej platformy.

O tym, jakie rezultaty przyniosą zmiany i czy rebranding będzie strzałem w przysłowiową dziesiątkę, dowiemy się w ciągu kilku miesięcy. Marketerzy po kilku miesiącach powinni trafnie określić jakość takich zmian, jednak już teraz można stwierdzić, że rok 2018, w obrębie reklamy w systemach Google jest najbardziej innowacyjnym w całej historii kalifornijskiego giganta.

Jeżeli okaże się, że rebranding nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a nowe platformy przez użytkowników zostaną odebrane negatywnie, będzie to duża rysa na wizerunku przedsiębiorstwa, które od lat wyznacza trendy w branży informatycznej. Jednak jeśli rzeczywiście przyczynią się one do prostszego kreowania kampanii reklamowych, a wszystko na to wskazuje, metamorfoza będzie sukcesem, a panel reklamowy Google stanie się jeszcze popularniejszy.

Więcej informacji o zmianach w systemie reklamowym Google i o nowym Google Ads przeczytać można na https://www.adpeak.pl/blog, blogu agencji zajmującej się szeroko rozumianą reklamą digital, ze szczególnym uwzględnieniem Google Marketing Platform.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *