Google Ads zastępuje Google AdWords
![google ads](https://pracabezszefa.pl/wp-content/uploads/2018/08/google-ads.png)
Pod koniec czerwca, na odbywającej się w Rydze konferencji CEE Agency Day 2018, Google ogłosiło rebranding swoich usług. Z punktu widzenia marketingu najistotniejsza metamorfoza dotyczy zmiany nazwy najpopularniejszego systemu reklamowego z Google AdWords na Google Ads. Zmiany w życie weszły pod koniec lipca, choć cały proces tej marketingowej „transgenezy” platform reklamowych w Google potrwa kilka miesięcy.
Koniec w 18. urodziny
Dla niewtajemniczonych przypominamy, że system reklamowy Google AdWords swoje narodziny miał w październiku 2000 roku. Oznacza to, że rebranding usług gigant z Mountain View przeprowadził niemal równo w 18. urodziny tego projektu.
Ostatecznie AdWords nie doczekało pełnoletności, gdyż w Google uznano, że czas najwyższy na zmiany. Modyfikacji dokonano 24 lipca, a zmianom uległa strona techniczna, jak i wizerunek najpopularniejszego systemu reklamowego w sieci, przez co doszło też do uproszczenia jego nazwy.
Od tego dnia w całym interfejsie usługi, centrum pomocy czy dokumentach rozliczeniowych, widoczna jest nowa nazwa i logo projektu – Google Ads. Adres adwords.google.com zastąpiony został natomiast adresem ads.google.com.
DoubleClick oraz Analytics 360 Suite jako Google Marketing Platform
Po zmianach narzędzia DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange stworzyły platformę reklamy programatycznej i znane są pod nazwą Google Ad Manager, natomiast DoubleClick oraz Analytics 360 Suite zostały zintegrowane z nazwą Google Marketing Platform.
Wszystkie zmiany mają na celu ujednolicenie gamy produktów dla reklamodawców i uproszczenie tworzenia kampanii reklamowych na wszystkich platformach.
Google zauważyło, że najlepsze wyniki uzyskują marketerzy wykorzystujący obie platformy — DoubleClick oraz Analytics 360 Suite. Dlatego też postanowiono wyjść naprzeciw użytkownikom i oba narzędzia dostarczyć im w ramach jednej połączonej platformy — Google Marketing Platform.
Poza tym w ramach Google Marketing Platform pojawi się dodatkowa usługa o nazwie Display & Video 360. Połączy ona takie narzędzia jak: DoubleClick Bid Manager, DoubleClick Studio, DoubleClick Campaign Manager i Google Audience Center 360.
Display & Video 360 pozwala na:
* wykorzystywanie danych Analytics o zaangażowaniu użytkowników do optymalizacji kampanii
* optymalizowanie stawek i budżetów
* optymalizowanie kierowania na witryny i giełdy
* optymalizowanie kreacji
* znaczenie ruchu po wyświetleniu
Po co to wszystko?
Zmiany w systemie reklamowym Google to zapowiedź obiecujących planów, związanych z prowadzonymi platformami i kontynuacją działań mających na celu ułatwienie kreowania kampanii reklamowych niezależnie od wybranej platformy.
O tym, jakie rezultaty przyniosą zmiany i czy rebranding będzie strzałem w przysłowiową dziesiątkę, dowiemy się w ciągu kilku miesięcy. Marketerzy po kilku miesiącach powinni trafnie określić jakość takich zmian, jednak już teraz można stwierdzić, że rok 2018, w obrębie reklamy w systemach Google jest najbardziej innowacyjnym w całej historii kalifornijskiego giganta.
Jeżeli okaże się, że rebranding nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a nowe platformy przez użytkowników zostaną odebrane negatywnie, będzie to duża rysa na wizerunku przedsiębiorstwa, które od lat wyznacza trendy w branży informatycznej. Jednak jeśli rzeczywiście przyczynią się one do prostszego kreowania kampanii reklamowych, a wszystko na to wskazuje, metamorfoza będzie sukcesem, a panel reklamowy Google stanie się jeszcze popularniejszy.
Więcej informacji o zmianach w systemie reklamowym Google i o nowym Google Ads przeczytać można na https://www.adpeak.pl/blog, blogu agencji zajmującej się szeroko rozumianą reklamą digital, ze szczególnym uwzględnieniem Google Marketing Platform.
![pozycjonowanie stron w projekt marketing](https://pracabezszefa.pl/wp-content/uploads/2018/02/pozycjonowanie-projektmarketing.png)