Gadżety firmowe dla pracowników – czy to dobry pomysł na promocję marki?

Gadżety reklamowe zdobywają w marketingu coraz większą popularność. Można nawet stwierdzić, że obok reklamy internetowej są one jednym z najbardziej znanych sposobów promowania marki. Gadżety można wręczać kontrahentom, potencjalnym klientom, ale też swoim pracownikom. Czy akcesoria reklamowe dla pracowników to rzeczywiście dobre rozwiązanie, które pomoże promować firmę?
Gadżety jako pakiet startowy
Obecnie w bardzo wielu firmach wręcza się nowo zatrudnionym pracownikom tak zwane pakiety startowe. Są to niewielkie upominki, które mają za zadanie stworzyć domową atmosferę w firmie, a także umilić pracownikowi pierwsze, najtrudniejsze dni w nowym miejscu. Co wchodzi w skład pakietów startowych? Wiele zależy tutaj od konkretnego przedsiębiorstwa, jego polityki personalnej oraz budżetu, jakim dysponuje. Najczęściej jednak w pakietach znajdują się:
- kubek,
- długopisy i ołówki,
- notes reklamowy,
- smycz.
Wszystko zapakowane jest w torbę wielokrotnego użytku. Dobrze, aby taki pierwszy prezent dla pracownika przynosił korzyści obu stronom. Dlatego też warto podarować mu gadżety firmowe, które będą nie tylko przydatne (ponadto ich wręczenie stanowi miły gest, który pozwala nieco zredukować stres u nowego pracownika), ale również będą w nienachalny sposób promować przedsiębiorstwo na zewnątrz.
W jaki sposób gadżety reklamowe dla pracowników promują markę?
Można by zastanawiać się, w jaki właściwie sposób gadżety firmowe z logo, które wręczane są pracownikom, promują markę? Otóż zazwyczaj pracownicy nie korzystają z nich w miejscu zatrudnienia, a niejako „wynoszą” je na zewnątrz. Mało kto pije kawę w firmowym kubku – większość zdecydowanie woli kubek, który był prezentem od ukochanego bądź z fotografią dziecka. To samo dotyczy na przykład smyczy – bardzo często przypięte są do niej klucze do domu, garażu czy piwnicy. W ten właśnie sposób reklama danej firmy wychodzi na zewnątrz, a nie pozostaje jednie w murach firmy. Gadżety reklamowe stanowią bardzo ciekawą, gdyż nienachalną metodę promowania firmy i budowania pozytywnego obrazu marki. Firma, która oferuje swoim pracownikom przydatne gadżety, uważana jest za odpowiedzialną i dbającą o osoby, które zatrudnia. To zaś pozwala znacznie zyskać w oczach społeczeństwa, a więc i w oczach potencjalnych klientów.
Niski budżet firmowy, a gadżety reklamowe
Niektóre firmy decydują się rozdawać akcesoria reklamowe swoim klientom czy kontrahentom, jednak związane jest to przeważnie z dużymi wydatkami. Koszt pojedynczego akcesorium nie jest co prawda duży, jednak biorąc pod uwagę ilość gadżetów, jaką trzeba zamówić, cena znacznie idzie w górę. Nie oznacza to jednak, że dysponując niskim budżetem, trzeba zrezygnować z gadżetów reklamowych bądź wybierać produkty gorszej jakości. Wręcz przeciwnie, wystarczy jedynie zmienić docelową grupę odbiorców, którą mogą stanowić nie kontrahenci, a pracownicy. Wystarczy zaoferować im notesy firmowe, które w większości przypadków i tak trzeba zakupić pracownikom biurowym. Notes reklamowy, kubek z logo firmy, artykuły piśmiennicze – to wszystko nie kosztuje zbyt wiele, natomiast może być niezwykle użyteczne zarówno dla pracowników, jak i dla firmy. Oczywiście, im więcej gadżetów reklamowych zostanie „wpuszczonych” do obiegu, tym większa szansa na pozyskanie klienta. Z drugiej strony, przy dużej liczbie pracowników, nie ma z tym większego problemu, bowiem wystarczy każdego z nich wyposażyć w odpowiedni pakiet (czy to startowy, czy stanowiący drobny upominek), aby promować markę i budować jej pozytywny obraz w nienachalny sposób.
