Field marketing – czyli jak dotrzeć do klienta w czasie pandemii

Field marketing - czyli jak dotrzeć do klienta w czasie pandemii

Współczesne prowadzenie biznesu wymaga nieustannego stymulowania procesów handlowych. Jest to przede wszystkim związane z zabieganiem o uwagę klientów. Oczywiście w obecnej rzeczywistości w dużej mierze spora część aktywności w tym zakresie przenosi się do sieci, natomiast w niektórych branżach ograniczyć działalności tylko do tego zakresu. W takim przypadku z pomocą przychodzi field marketing. 

Działania w miejscu sprzedaży

Field marketing w dużej mierze polega na spotkaniu klienta w rzeczywistości zakupowej. Ta część marketingu odpowiada więc za działania podejmowane bezpośrednio w miejscu sprzedaży lub też w miejscach, które klient odwiedza codziennie. Chodzi przede wszystkim o wsparcie przy procesach sprzedażowych, promowanie produktu tam, gdzie rzeczywiście zapada decyzja o jego zakupie bądź nie. Specjaliści od marketingu zgodnie twierdzą, że działania w przestrzeni zakupowej są zdecydowanie najbardziej wydajne, efektywne i przynoszą skutki stosunkowo szybko. Field marketing działa wszędzie tam, gdzie jest i kupuje klient: nie tylko w dużych centrach handlowych, węzłach komunikacyjnych, deptakach, lecz także plażach, parkach, restauracjach, barach. Dzisiaj oczywiście w świecie opanowanym przez pandemię Covid-19 szeroko zakrojone wsparcie sprzedaży w tej formie jest mocno utrudnione. Nie oznacza to jednak, że niemożliwe. Dzisiaj field marketing nie może być tylko skuteczny, musi być również maksymalnie bezpieczny – podkreślają specjaliści z https://oexcursor.pl. Klientowi trzeba zagwarantować maksymalne poczucie bezpieczeństwa, spełnienia najwyższych jego standardów, bo tylko tak będzie gotowy wejść w jakąkolwiek interakcję.

Na czym polega field marketing?

Field marketing obejmuje bardzo różnorodną gamę form wsparcia sprzedaży. W ich realizację zaangażowani są często specjaliści z bardzo różnych obszarów marketingu. Nie chodzi tutaj bowiem jedynie o prostą animację sprzedaży. Polegać może ona zarówno na degustacji, wręczaniu próbek, merchandisingu, projektach door to door, a także szeroko zakrojonych akcjach eventowych. W końcu field marketing to także umieszczanie materiałów POS w punktach handlowych. Do wszystkich tego typu zadań potrzebna jest grupa doświadczonych marketingowców, handlowców, grafików i hostess. Niezbędne jest także odpowiednie zaopatrzenie danego punktu w produkty marki, ponieważ nie ma nic gorszego niż zorganizowanie efektywnej akcji, motywującej klientów do zakupu produktu, którego w pewnym momencie zaczyna brakować w sklepie. Dzisiaj field marketing mierzy się nie tylko z wyzwaniem bezpiecznego prowadzenia akcji promocyjnych, które w żaden sposób nie będą naruszały obowiązujących obecnie przepisów epidemicznych. Marketerzy muszą także myśleć o przyszłości i o pomyśle na wsparcie przy procesach sprzedażowych w rzeczywistości chyba bezpowrotnie zmienionej przez Covid-19.

Materiał zewnętrzny

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *