Dopasuj platformę e-commerce do swoich potrzeb
Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2020 roku przekroczyła 100 miliardów złotych. Według szacunków ekspertów do 2026 roku rynek e-commerce ma osiągnąć wartość 162 miliardów złotych. Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, to jest to bardzo dobry moment. Nie musisz jednak samemu budować sklepu od podstaw, a możesz postawić na sprawdzone rozwiązania platformy SaaS.
Sklep internetowy nakierowany na handel krajowy
W przypadku sklepu internetowego, którego głównym rynkiem sprzedaży ma być ten krajowy, warto zdecydować się na najbardziej efektywne rozwiązania, takie jak Shopify. Jest to platforma e-commerce o światowej renomie, która dostarcza rozwiązania zgodne z międzynarodowymi trendami UX. Takie rozwiązanie daje przewagę już na starcie, a także pozwala zacząć pozyskiwać klientów od pierwszych dni działalności sklepu.
Rozwiązanie SaaS, jakim jest Shopify, pozwala także wprowadzić szereg usług w sklepie internetowym. Integracja może obejmować metody wysyłki, sposoby realizacji płatności czy PIM system. Wszystkie te aspekty mają na celu szybsze i przyjemniejsze dokonywanie zakupów, co w perspektywie zwiększyć zaufanie klientów podczas sprzedaży internetowej, a także zdobyć potencjalnych klientów i zapewnić sobie większe zyski.
Sklepy internetowe, w których handel elektroniczny odbywa się w skali międzynarodowej
Handel internetowy nie musi odbywać się tylko i wyłącznie na krajowym rynku. Sklepy internetowe zbudowane na podstawie rozwiązania SaaS Shopify Plus dają nieograniczoną możliwość sprzedaży produktów na całym świecie. To rozwiązanie łączy w sobie wszystkie funkcjonalności Shopify oraz dodatkowe, które są dedykowane sprzedaży międzynarodowej.
Zalety rozwiązania Shopify Plus to przede wszystkim bezpieczeństwo, nielimitowana liczba kont pracowników, ekskluzywny dostęp do API czy automatyzacja podatkowa, a także innowacyjne, dedykowane rozwiązania:
- Shopify Payments –
- Shopify Flow – pozwala optymalizować zarówno procesy, jak i zadania w e-commerce
- Shopify Scripts – daje możliwość tworzenia scenariuszy dotyczących rabatowania czy akcji promocyjnych
Dodatkowe narzędzia do prowadzenia sklepu internetowego
Jednym z ważniejszych narzędzi do usprawnienia pracy w e-commerce jest PIM. System PIM, skrót od product information management, to system zarządzania informacjami o produkcie. Wykorzystanie tego narzędzia pozwoli efektywniej tworzyć, zarządzać oraz udostępniać informacje o produkcie we wszystkich kanałach marketingowych, sprzedażowych i analitycznych.