Do czego służą maile transakcyjne?

maile transakcyjne

Klienci czują się bezpieczni, gdy pozostajesz z nimi w kontakcie po zakupie. Mail transakcyjny to gwarancja, że zakup doszedł do skutku. Najważniejsze, aby czas jego dostarczenia był możliwie, jak najszybszy oraz, aby nie wylądował w spamie. Jeśli zależy Ci na wiarygodności biznesu wykorzystywanie i zastosowanie maili transakcyjnych powinieneś mieć opanowane do perfekcji.

Dlaczego warto wysyłać maile transakcyjne?

Wiadomości transakcyjne są to komunikaty wysyłane po wykonaniu akcji na stronie czy w aplikacji. Są wykorzystywane do wysyłki faktur, powiadomień, wiadomości z podziękowaniem za zakup,  maili powitalnych oraz potwierdzeń subskrypcji. To dzięki nim klient otrzymuje szybkie potwierdzenie płatności, potwierdzenie zakupu lub na przykład przypomnienie hasła.

Szybkość dostarczenia wiadomości jest kluczowa w zachowaniu profesjonalnego wizerunku Twojej firmy. Warto również zadbać, aby maile nie wpadały do spamu, bo to także może podkopać autentyczność biznesu. Aby to zagwarantować potrzebujesz dostępu do nowoczesnej infrastruktury i specjalistów, którzy wiedzą jak wysyłać maile.

Maile transakcyjne – do czego służą?

Warto zauważyć, że za pomocą maili transakcyjnych masz nie tylko okazję zadbać o fachowy wizerunek firmy, ale także otrzymujesz wyjątkową szansę na dotarcie do klientów z szerszą ofertą. Przykładowo klient kupił w Twoim sklepie rakietę do tenisa. W mailu potwierdzającym zakup możesz wysłać propozycję kilku modnych toreb sportowych, które mógłby kupić do swojej rakiety.

Ponadto w stopce maila możesz umieścić ikonki mediów społecznościowych, co pozwoli Ci na poproszenie klientów po zakupie, aby podzielili się wrażeniami z zakupów z szerszą publicznością.

Maile transakcyjne za pomocą API lub SMTP

Wiadomości transakcyjne możesz sprawnie wysyłać ze swojej aplikacji internetowej lub sklepu, dzięki łatwej integracji po API albo serwer SMTP. Niezależnie od tego, czy posiadasz system sklepowy, bilingowy, księgowy, CRM, ERP, CMS możesz w ten sposób zwiększyć dostarczalność Twoich wiadomości e-mail.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *