Dlaczego warto publikować artykuły sponsorowane?
Content marketing cieszy się coraz większą popularnością. Dotyczy to przede wszystkim publikacji artykułów sponsorowanych. Wynika to z wymiernych korzyści jakie przynosi promocja strony internetowej właśnie z wykorzystanie treści. Największą zaletą artykułów sponsorowanych jest fakt, iż jest to reklama natywna. Nie jest to reklama bezpośrednia, na którą internauci już dawno się uodpornili.
Cel publikacji artykułów sponsorowanych
Podstawowym celem artykułów sponsorowanych jest zainteresowanie czytelnika tematyką, która w artykule jest poruszana. To z kolei zachęcić ma użytkownika to wejścia na stronę internetową i zapoznanie się z ofertą. Co ważne, treść artykułu nie jest typową reklamą czy promocją określonego produktu czy usługi. Artykuł napisany powinien być w sposób obiektywny. Dużą zaletą artykułów sponsorowanych jest zainteresowanie czytelnika produktem, o którym on sam wcześniej mógłby nawet nie pomyśleć.
Zalety artykułów sponsorowanych
Publikacja artykułów sponsorowanych przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim to wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania. To bezpośrednio przekłada się na wzrost ruchu na stronie, a tym samym sprzedaż. Dodatkowo strona notuje większy ruch także z serwisów, na których artykuły zostały opublikowane. Co ważne, jeśli artykuł jest ciekawy i wartościowy to sami użytkownicy przekazują sobie link do tej treści. Wszystko to wpływa także na budowę rozpoznawalności marki, buduje do niej zaufanie, a sama firma staje się ekspertem w danej dziedzinie.
Dobry artykuł sponsorowany
Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Przede wszystkim kierować trzeba się modelem AIDA. Skrót ten pochodzi od słów attention (uwaga), interest (zainteresowanie), desire (pożądanie) i action (działanie). Dobry artykuł sponsorowany powinien przyciągnąć uwagę czytelnika. Ważne jest tu zastosowanie przykuwającego uwagę tytułu i ciekawego wstępu. Artykuł musi także wzbudzić zainteresowanie. Dlatego powinien być pisany w sposób obiektywny. Treść, styl i język dopasowany musi być do grupy docelowej. Wszystko to wzbudzić ma w czytelniku pożądanie. Użytkownik zapoznając się z zaletami opisywanego w artykule rozwiązanie powinien zechcieć z niego skorzystać. W związku z tym na koniec artykuł powinien zmusić czytelnika do działania. Na przykład do odwiedzenia strony internetowej i zakupu produktu. Tworzenie artykułów sponsorowanych nie jest łatwe. Można jednak taki artykuł zamówić korzystając z usług sklepu z artykułami sponsorowanymi.
Artykuły sponsorowane a SEO
Jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce są linki przychodzące. Ważna jest ich jakość, a sam profil linków przychodzących powinien być jak najbardziej naturalny. Wszystko to zapewnić może publikacja artykułów sponsorowanych. Umożliwia pozyskanie linków z bardzo wielu i bardzo różnych serwisów internetowych. Dodatkowo stosując różnorodne anchory linków zapewnić można stronie naturalny profil linków.
Na koniec dodać trzeba, że wykorzystanie content marketingu to jednak z najbezpieczniejszych form promocji i pozycjonowania strony. Algorytm wyszukiwarki wciąż się zmienia. Techniki pozycjonowania stosowane dziś za kilka miesięcy mogą okazać się nieskuteczne. Nie dotyczy to artykułów sponsorowanych. Dla algorytmu wyszukiwarki linki umieszczone w artykułach sponsorowanych zawsze są wysokiej jakości i naturalne.