Czym jest SEO copywriting?
Co to jest SEO copywriting? Czy warto go stosować? Jak może pomóc w wypozycjonowaniu strony? Co trzeba zrobić, żeby był skuteczny? Odpowiedzi na wszystkie te, na pozór trudne, pytania znajdziesz w artykule poniżej.
SEO copywriting – co to jest?
SEO copywriting to fundament pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Najpierw więc należałoby powiedzieć parę słów o samym pozycjonowaniu. Chodzi tu o wszelkiego typu działania, które poprawiają pozycję danej strony w Google. Chcemy ze swoją ofertą dotrzeć do odbiorców, dlatego zależy nam, by natrafiali na naszą stronę, szukając rozwiązania swojego problemu.
Gdy wpisujemy zapytanie w wyszukiwarce, pojawia nam się lista wyników. Pierwsze są wyniki sponsorowane – ktoś zapłacił za to, by zajmowały tę pozycję. Następnie mamy wyniki organiczne, czyli te, które znalazła wyszukiwarka – najwyższe pozycje na liście zajmują te strony, które Google uznaje za najwartościowsze i najlepiej odpowiadające zapytaniu.
W pozycjonowaniu chodzi zatem o to, by jak najlepiej dostosować swoją stronę do wymogów Google, tak by wyszukiwarka pokazywała ją w czołówce wyników organicznych. Umożliwiający to SEO copywriting to jedno z zadań agencji SEO. Jest to pisanie treści w taki sposób, by wyszukiwarka Google uznała je za wartościowe i warte wyświetlenia na wysokiej pozycji.
Dlaczego warto stosować SEO copywriting?
Można postawić pytanie, dlaczego właściwie stosować SEO copywriting? Skoro pierwsze wyniki w Google to wyniki sponsorowane, to czy nie lepiej po prostu zapłacić za to, by nasza strona pokazywała się w wyszukiwarce jako jedna z pierwszych?
Oczywiście to też jest rozwiązanie, któremu trudno coś zarzucić, ale SEO copywriting ma nad nim pewną przewagę i nie chodzi tu tylko o kwestię kosztów. Pozycjonowanie jest po prostu bardziej efektywne niż linki sponsorowane. Badania pokazują, że ponad 77% użytkowników Google chętniej klika w wyniki organiczne, a nie sponsorowane, a aż 86% obdarza wyniki SEO większym zaufaniem.
To nie powinno w żadnym stopniu dziwić – internauci zdają sobie sprawę, że wyniki sponsorowane znalazły się na swojej pozycji dlatego, że ktoś za to zapłacił, natomiast organiczne są wysoko na liście, bo zostały uznane przez Google za najbardziej wartościowe.
Jaki SEO copywriting jest dobry?
Pozycjonowanie stron – jak to zrobić, by odnieść zamierzony skutek? Ważne są już same tytuły tekstów. Nagłówki powinny przyciągać uwagę czytelników. W tekście powinny znaleźć się frazy kluczowe, punktowane przez wyszukiwarkę. Ale uwaga – to wcale nie znaczy, że im więcej ich będzie, tym lepiej. Trzeba używać ich z głową. Nie powinny zajmować więcej niż 5% całości tekstu. Inaczej mamy o czynienia z przesyceniem frazami, a to proceder, za który Google nakłada kary.
Znaczenie ma także odpowiednie sformatowanie tekstu. Google nagradza wyższą pozycją teksty, które są przejrzyste i w których czytelnik, który często tylko skanuje tekst wzrokiem, mógł się łatwo odnaleźć. Warto w tym celu stosować różną czcionkę, wyróżniającą określone, istotniejsze fragmenty tekstu, a zatem na przykład boldowanie czy kursywę.