Wiadomość właśnie do Ciebie! Czym jest email retargeting?

Czy zdążyło Ci się dostać kiedyś wiadomość email, która niekoniecznie była adresowana do Ciebie? Jej treść zapewne nakłaniała Cię do zaciągnięcia kredytu, zakupu nowych butów lub skorzystanie z oferty klubu fitness. To dziwne! Nie potrzebujesz żadnej z tych rzeczy! Skąd zatem taka wiadomość?

Odpowiedź jest prosta – źle dobrany target. Całe szczęście dziś mamy email retargeting, czyli system, który nakierowuje wiadomości ofertowe dokładnie tam, gdzie mają trafić. Jak to działa?

Czym tak naprawdę jest email retargeting?

Jak nie trudno się domyślić, email retargeting działa w ten sposób, że nakierowuje wiadomości elektroniczne na poprawny cel. To nie tyle narzędzie i system, co technologia, która jest stosowana od pewnego czasu w branży reklamowej (internetowej).

Email retargeting ma na celu dotarcie do anonimowych użytkowników, opuszczających stronę internetową, czy sklep internetowy, bez dokonywania żadnej akcji. Często zdarza się tak, że klient tylko wchodzi pooglądać ofertę, ale nie finalizuje transakcji. Email retargeting ma temu zapobiegać. Świetnie działa też w sytuacji, kiedy klient porzuca wirtualny kosz.

remarketing

Jak działa email retargeting?

E-mail retargeting działa w ten sposób, że rozpoznaje i dociera do odwiedzających strony internetowe. Jak to robi, jeśli nie podało się danych osobowych ani adresu email? Wszystko jest oparte o popularne pliki cookies (tak zwane ciasteczka), które są przechowywane i wykorzystywane przez witryny i przeglądarki.

Działa to w ten sposób, że pliki cookies, które gromadzi Twoja strona, są kojarzone z adresem e-mail osoby, która ją odwiedziła. Kiedy taki użytkownik wejdzie na stronę, system automatycznie wyśle mu odpowiednią wiadomość, która oczywiście będzie odpowiednio spersonalizowana (zwłaszcza kiedy korzystamy z systemu CRM). Sam schemat działania wygląda następująco:

  • użytkownik wchodzi do sklepu internetowego i przegląda produkty;
  • użytkownik opuszcza sklep bez zarejestrowania się;
  • użytkownik jest identyfikowany w bazie danych i kojarzony z adresem email;
  • użytkownik otrzymuje spersonalizowaną wiadomość email o określonej treści.

Sama treść wiadomości jest przy tym zależna od działań, które użytkownik wykonał na stronie – na przykład jakie produkty oglądał, oraz czy wyrażał chęć zakupu (na przykład przez dodanie produktów do kosza).

Czy naprawdę potrzebujesz email retargeting?

System ten jest często wykorzystywany w sklepach internetowych i przez systemy CRM (takie jak chociażby CRM edrone), które automatyzują marketing. Jeśli i Ty prowadzisz e-sklep, zdecydowanie warto, abyś zainteresował się tym tematem. Email retargeting to naprawdę skuteczne narzędzie, które walczy z porzuconymi koszami i zachęca klientów do zakupu. To w konsekwencji dobry sposób na zwiększenie sprzedaży.

Wyobraź sobie sytuację, w której klient wszedł na Twoją stronę i był o krok od zakupu. Niestety nie sfinalizował transakcji. Kilka sekund później dostaje wiadomość email, którą system CRM wysyła automatycznie. Wiadomość mówi na przykład o tym, że cieszysz się z wizyty i produkt, który oglądał jest wciąż dostępny. Szanse, że wróci na Twoja stroną są bardzo duże.

Email retargeting jest przydatnym narzędziem, które pozwala dotrzeć do użytkowników i klientów poprzez popularny kanał, którym jest poczta elektroniczna. Jednak, aby dodatkowo zwiększyć skuteczność wiadomości, warto skorzystać z pomocy systemu CRM, który taką wiadomość odpowiednio spersonalizuje. Szanse na sprzedaż wzrastają jeszcze bardziej.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *