Co zaoferować by pozyskać pierwszego klienta?

Co zaoferować by pozyskać pierwszego klienta do firmy?

Mówi się, że założenie firmy to pierwszy krok do sukcesu w biznesie. Jednak początki bywają trudne i może minąć trochę czasu, zanim nasza działalność zacznie przynosić widoczne zyski. Najważniejszą rzeczą, która decyduje o tym, czy utrzymamy się na rynku i zyskamy szansę na dalszy rozwój, jest to, czy uda nam się zdobyć klientów. Kiedy nasi potencjalni klienci mogą wybierać spośród innych przedsiębiorców z naszej branży, często takich, którzy dzięki wcześniejszej działalności mogą już pochwalić się pewną reputacją i wiarygodnością, jak możemy przekonać ich, by wybrali właśnie nas? Co możemy im zaoferować by nasza oferta stała się dla odbiorców atrakcyjna?

Atrakcyjne ceny

Niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep online, czy oferujemy konkretne usługi – cena zawsze ma ogromny wpływ na wybory konsumentów. Nie musimy oferować najniższej ceny na rynku – jeśli nasza oferta broni się wiarygodnością, wysoką jakością i świetną obsługą klienta, wiele osób zdecyduje się na nią mimo wyższych kosztów. Jeśli jednak koszty te będą znacznie odbiegały od konkurencyjnych firm oferujących usługi na tym samym poziomie – jest to prosta droga do utraty klientów. Zawsze warto więc zainteresować się ogólną sytuacją na rynku i znaleźć tam dla siebie miejsce, które pozwoli walczyć o klientów na równi z podobnymi do naszej firmami. Świetnym sposobem na podniesienie atrakcyjności oferowanych produktów jest też oferowanie zniżek – przy czym należy pamiętać, że istnieje mnóstwo sposobów na osiągnięcie tego celu. Możemy zaoferować zniżkę na następne zakupy, programy lojalnościowe lub kupony rabatowe, które udostępnia również wiele znanych sklepów – przykładem mogą być kupony rabatowe do Answear, które pozwalają na zrobienie tańszych zakupów w tym sklepie.

Warunki usługi

Warunki świadczenia danej usługi są niezwykle ważne i klienci zawsze powinni móc poznać je przed zawarciem jakiejkolwiek transakcji – to podstawa, na której zbudujemy wiarygodność naszego biznesu. W przypadku sprzedaży online istotna jest na przykład kwestia dostawy – kupując w sieci, nie ograniczamy się tylko do sklepów znajdujących się w pobliżu, więc nie zawsze możemy dany produkt odebrać osobiście. Sprzedawcy, którzy udostępniają różnorodne opcje dostawy, zapewniają klientom większą wygodę, a co za tym idzie, zwiększają ich zadowolenie z zakupów. Równie ważne są jednak kwestie zwrotów i reklamacji – musimy liczyć się z tym, że część produktów może być wadliwa lub po prostu nie sprostać wymaganiom zamawiającego. Jeśli zapewnimy łatwy i bezproblemowy zwrot niechcianych rzeczy w takiej sytuacji, polepszymy nasz wizerunek w oczach klienta i sprawiamy, że nawet nieudane zakupy nie zniechęcą go do ponownego skorzystania z oferty.

Przejrzysta oferta

Nie tylko regulamin korzystania z usługi powinien być łatwo dostępny i przejrzyście napisany, to samo dotyczy samej oferty. Firmowa strona internetowa to dobry sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy, jednak tylko wtedy, kiedy znajdują się na niej rzetelne i ważne dla odbiorcy informacje. Jeżeli przedstawiamy na niej opis oferowanych usług, należy upewnić się, że są w nim wszystkie szczegóły – a przede wszystkim, że podana cena pokrywa wszystkie wymienione elementy. Jeżeli prowadzimy sklep online, musimy zadbać o dokładny opis produktu, tak by po jego otrzymaniu stan rzeczywisty zgadzał się z oczekiwaniami klienta. Niejasne warunki i brak szczegółowych informacji może sprawić, że korzystanie z naszej oferty zostanie przez odbiorców uznane za obarczone zbyt wysokim ryzykiem i skierują się do naszej konkurencji.

Zdobycie pierwszego klienta nie jest aż tak skomplikowanym zadaniem, wystarczy zainteresować odbiorcę ofertą, tak by zdecydował się na jej przetestowanie. To zachęcenie do powrotu jest najtrudniejszym zadaniem – najłatwiejszym na to sposobem jest zadbanie o jak najwyższą jakość oferowanych usług i produktów, zadowolony klient nie tylko chętnie do nas wróci, ale też poleci nas znajomym.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger