Co to jest SEO, co to jest pozycjonowanie stron?
Coraz więcej firm przenosi się do internetu, a w związku z tym znaczna ilość przedsiębiorców zastanawia się co zrobić, aby ich biznes miał dobrą widoczność w sieci i zdobywał wielu klientów. Rozwiązaniem są tu szeroko zakrojone działania marketingowe, ale nie tylko. Chcąc przebić się przez konkurencję, warto dowiedzieć się, czym jest pozycjonowanie, a także inne działania służące m.in. optymalizacji strony.
Co to jest pozycjonowanie stron?
Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie stron jest działaniem, które ma na celu zwiększenie widoczności stron w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu, że strona internetowa zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarce, znacznie zwiększa się szansa na to, że potencjalni odbiorcy, łatwiej ją odnajdą, a co za tym idzie, skorzystają z naszych usług. Tego typu działanie jest szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych, ale nie tylko. Tak naprawdę SEO pozycjonowanie skierowane jest do firm ze wszystkich branż, które funkcjonują dzięki temu, że posiadają jak największą ilość klientów.
W tym momencie na pewno pojawia się pytanie, na jakiej podstawie ustalane są pozycje stron w wyszukiwarce? Otóż odpowiedzialne są za to algorytmy Google, które analizują wiele czynników rankingowych, a następnie ustalają ranking stron, a co za tym idzie – ich pozycje w wynikach wyszukiwania. Dużą rolę w tym procesie odgrywają słowa kluczowe, ale o tym opowiemy w dalszej części artykułu.
Co to jest SEO?
Bardzo często SEO i pozycjonowanie traktowane są jako synonimy odnoszące się do tego samego działania. Jednak niektórzy specjaliści wolą te dwa terminy od siebie oddzielać, twierdząc, że SEO to działanie on-site, czyli techniczna optymalizacja strony. Za granicą natomiast SEO najczęściej jest traktowane, jako działanie obejmujące wszystkie czynniki poprawiające zarówno widoczność, ranking, jak i optymalizacje budowy strony. Tłumaczone jest to tym, że działania on-site oraz pozycjonowanie są działaniami bardzo ściśle ze sobą związanymi, przez co trudno je rozdzielić i uzyskać pozytywny efekt wybierając tylko jedno z nich.
SEO a słowa kluczowe
W pierwszym akapicie wspomnieliśmy o słowach kluczowych, dzięki którym potencjalny klient może trafić na stronę właśnie naszej firmy. Agencje SEO zajmujące się pozycjonowaniem i optymalizacją stron www zajmują się między innymi oceną fraz (słów kluczowych) właściwych dla danej działalności pod kątem popularności, a następnie proponują wykorzystanie ich na stronie danej firmy.
Wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny i wbrew pozorom nie jest to zadanie proste. Wybrane frazy nie mogą być zbyt popularne, gdyż wtedy natrafimy na bardzo silną konkurencję w postaci dużych firm, mających ogromne środki na pozycjonowanie. Do wyszukiwania wartościowych słów kluczowych agencje SEO wykorzystują różne narzędzia, które podają wiele praktycznych informacji na temat ich użyteczności. Rolą agencji jest ocena i wybór najbardziej wartościowych fraz.