Co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega SEO?

co to jest pozycjonowanie stron

Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga, stronę firmową bądź sklep internetowy potrzebujesz pozycjonowania w wyszukiwarce Google. W USA panuje ciekawy trend, który za kilka lat z wielkim hukiem dotrze do Polski. Statystyki dobitnie pokazują, że ludzie mają coraz większe skłonności do robienia zakupów przez internet. Niegdyś hipermarkety przyczyniły się do upadków wielu małych „sklepikarzy”. Teraz internet z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do upadku niejednego sklepu wielkopowierzchniowego.

Co to oznacza dla Ciebie jako właściciela biznesu? Świat przenosi się do Internetu – to właśnie w sieci znajdziesz Klientów, odbiorców Twojej marki. Już teraz powinieneś zainwestować pieniądze w stworzenie firmowej strony i pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce Google.

Definiując, czym jest pozycjonowanie stron?

Pojęcie pozycjonowania stron jest powiązane z wyszukiwarką Google. Każdy biznes można opisać za pomocą słów kluczowych. Ludzie wpisują różne słowa do wyszukiwarki. Dzieci Googlują w poszukiwaniu streszczeń lektur, faceci poszukują informacji o samochodach, a kobiety surfują po sklepach z odzieżą. To tylko nieliczne, często utarte schematy oparte na stereotypach 🙂

Ludzie wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki… A wyszukiwarka próbuje zwrócić najlepszej jakości wyniki dopasowane do intencji użytkownika.

wyniki wyszukiwania

W wynikach wyszukiwania konkurują ze sobą różne serwisy: firmowe wizytówki, blogi czy sklepy internetowe.

Aby pozyskać ruch z wyszukiwarki możesz skorzystać z 2 opcji:

  • Reklama płatna – PPC (Pay Per Click) – płacisz Google za każde kliknięcie w wynikach wyszukiwania.
  • Reklama darmowa SEO – pozyskujesz ruch organiczny za free.

Zobacz wideo poradnik

Co to jest pozycjonowanie? [Wideo opracował mój brat – Paweł Duda]

Pozycjonowanie stron ( SEO ) polega na pozyskiwaniu darmowego ruchu z wyszukiwarki Google.

Jak zdobyć ruch organiczny i skutecznie pozycjonować strony www?

W pierwszej kolejności należy przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania, która uwzględnia:

  • Dobre słowa kluczowe, które będziemy pozycjonować.
  • Analizę kodu i struktury strony, czy przypadkiem nie jest to strona typu „one page”?
  • Profesjonalną optymalizację strony.
  • Analizę wersji mobilnej, danych strukturalnych, czy szybkości ładowania strony.
  • Opracowanie koncepcji link building.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający czasu, w przeciwieństwie do reklamy PPC, gdzie zapłacisz Google za każde kliknięcie. Z własnego doświadczenia powiem, że strony można pozycjonować samodzielnie i także odnosić sukcesy, jednak profesjonalny marketing strony zrealizuje dobra agencja SEO.

Pozycjonowanie bazuje na doświadczeniu specjalisty, który opracowywał strategie SEO dla wielu stron o podobnej tematyce.

Dlaczego SEO warto zlecić profesjonalnej agencji?

W trakcie szukania agencji do pozycjonowania można trafić na nieuczciwą firmę. Jeżeli poszukujesz wartościowej porady, to zapraszam Cię do przeczytania poradnika – Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Korzyści współpracy z dobrą firmą SEO:

  • Duże prawdopodobieństwo, że pozyskasz wartościowy ruch organiczny i zdobędziesz nowych klientów.
  • Zyskujesz kontakt z doświadczonym specjalistą.
  • Oszczędzasz czas i możesz zająć się rozwojem własnej firmy.
  • Firmy pozycjonerskie korzystają z płatnych narzędzi SEO, więc dla Ciebie to dodatkowy koszt.
  • Dobre firmy SEO dokonują analizy konkurencji, co jest bezcenne.

Jedno jest pewne – warto jak najszybciej uruchomić proces pozycjonowania marki w internecie.

Na zakończenie wpisu prezentuję wykres widoczności słów kluczowych TOP 10 w wyszukiwarce Google za wybrany okres czasu dla domeny PracaBezSzefa.pl.

widoczność słów kuczowych top 10

Dzięki wzrostom słów kluczowych w TOP 10 pozyskujesz świeży ruch, który konwertuje. Pozycjonowanie naprawdę robi różnicę w biznesie – przekonałem się o tym na własnej skórze!

Co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega SEO?
5 (100%) 1 vote

2 komentarze - Co to jest pozycjonowanie stron i na czym polega SEO?

  1. Irek napisał(a):

    Jeśli chcemy zaistnieć w sieci z naszym sklepem internetowym lub stroną to obecnie pozycjonowanie jest bardzo ważne. Nikt przecież nie będzie klikał 20 stron w Google i szukał produktów:) Zlecenie pozycjonowania profesjonalnej firmie przyniesie większe efekty niżeli mielibyśmy robić to samemu. Warto jednak poczytać najpierw opinie o firmach, które się tym zajmują i wybrać rzetelną, która jest na bieżąco z nowinkami ze świata SEO bo tam sytuacja jest dynamiczna i jeden algorytm potrafi wszystko zmienić w ułamku sekundy.

    1. Marek napisał(a):

      Irek, opinie są bardzo ważne, ale w sieci ciężko o wiarygodność – chyba, że to jest opinia znajomych lub specjalistów ds. pozycjonowania. Idąc tokiem patrzenia tylko na opinie musiałbyś także skreślić świeże firmy i nowe startupy, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą się starać taki jak nasz – https://projektmarketing.pl/.

      Zlecenie pozycjonowania agencji SEO, to najlepsze rozwiązanie pod warunkiem, że znajdziesz dobrą firmę – więcej pisałem tutaj: https://pracabezszefa.pl/jak-wybrac-dobra-agencje-seo-poradnik

      Człowiek od pozycjonowania, prowadzenia sklepu i biznesu jest do niczego 🙂 Doba niestety, ale ma 24 h, natomiast SEO bazuje w bardzo dużym stopniu na doświadczeniu specjalisty. Wiadomo, że doświadczenie przychodzi z czasem, jak przerobi się kilka podobnych projektów…

      Algorytm Google bardzo się zmienił – właściciele nowych domen muszą się uzbroić w cierpliwość, ponieważ proces skutecznego pozycjonowania wymaga czasu i wielu analiz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close