Pozycjonowanie stron = Nowoczesne SEO + Klienci

co to jest pozycjonowanie stron

Strona internetowa powinna generować ruch z wyszukiwarek. Jeżeli jest inaczej, to czas na zmiany i to zazwyczaj dość znaczne. Nie obejdzie się bez precyzyjnie opracowanej strategii oraz naprawdę doskonale przemyślanych działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem strony firmowej, bloga bądź sklepu. Jednocześnie trzeba się nieco uzbroić w cierpliwość, ponieważ skuteczne pozycjonowanie stron jest procesem wymagającym czasu.

Strona internetowa wizytówką Twojej firmy

Strona internetowa jest jak wizytówka. Kiedy wręczasz komuś wizytówkę, to nawiązujesz kontakt biznesowy. Liczysz na to, że potencjalny klient skorzysta właśnie z Twoich usług albo kupi towar w Twoim sklepie. Dlatego wizytówka powinna być czytelna, schludna i mieć kluczowe dane (telefon, mail, adres, strona www). Podobny mechanizm można odnieść do strony internetowej, która również powinna być przejrzysta, zawierać ważne z punktu użytkownika informacje, a przede wszystkim musi dać się znaleźć w wynikach wyszukiwania Google.

W tym momencie do gry wchodzi pozycjonowanie, dzięki któremu zostaje zbudowany naprawdę wartościowy ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Warunkiem jest podjęcie odpowiednich, bardzo przemyślanych działań. Sztuczne windowanie pozycji (np. wyłącznie poprzez tanie linkowanie) na zaledwie kilka fraz może w konsekwencji przynieść więcej złego niż dobrego, a radość bywa krótkotrwała. Google konsekwentnie stara się eliminować spamerskie praktyki, więc opłaca się inwestycja jedynie w pełni profesjonalne pozycjonowanie, które nie grozi nałożeniem filtra na stronę (lub co gorsza – banem).

Tutaj już na wstępie warto uważać na oferty taniego pozycjonowania, ponieważ może się to źle skończyć.

Źródło: https://projektmarketing.pl/tanie-pozycjonowanie-stron/

Warto od razu podkreślić, że aktywności związane z pozycjonowaniem nie dotyczą wyłącznie promowania biznesu w skali całego kraju, ale są niezbędne także dla firm nastawionych na klientów z konkretnego miasta. Dlatego też pozycjonowanie stron internetowych okazuje się optymalną propozycją dla firm funkcjonujących lokalnie, właśnie w danym mieście i jego okolicach.

Filozofia działania Google

Trudno wyjaśnić, czym jest pozycjonowanie bez zrozumienia, w jaki sposób działa wyszukiwarka. Przede wszystkim należy pamiętać, że Google w zasadzie nie sprawuje swoich funkcji w czasie rzeczywistym i to dla zdecydowanej większości fraz kluczowych. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania pod konkretne zapytania użytkowników są przygotowane już wcześniej. Wszelkie zmiany w kolejności prezentowanych wyników wymagają zatem czasu i dlatego na efekty pozycjonowania zawsze trzeba poczekać.

Jeżeli Twoja strona internetowa ma wyświetlać się jako wynik wyszukiwania na konkretne słowo kluczowe, to konieczne jest spełnienie trzech warunków.

1. Strona musi być widoczna dla robotów Google

Innymi słowy – nie ma żadnych szans na pozycjonowanie strony, jeżeli Google w ogóle nie wie o jej istnieniu. Jeżeli roboty Google nie zindeksują treści na stronie, nie dodadzą strony do wyników Google… w efekcie pozycjonowanie strony będzie niemożliwe.

2. Nawigacja strony musi ułatwiać robotom znalezienie odpowiednich treści

Niewłaściwie zaprojektowana nawigacja staje się niezrozumiała dla robotów Google, a także dla użytkowników wchodzących na stronę. W konsekwencji podstrony mające stanowić odpowiedź na konkretne zapytania użytkownika nie są w ogóle wyświetlane w wynikach wyszukiwarki Google. To ogromny błąd, ponieważ Google niezbyt chętnie kieruje na stronę główną, ale wybiera właśnie podstrony, na których znajdują się produkty, usługi czy informacje poszukiwane przez użytkowników. Przez złą nawigację traci się naprawdę sporo ruchu i w efekcie także klientów.

3. Google musi uznać stronę za zaufaną

Nie wystarczy, aby roboty wyszukiwarki znały stronę internetową i potrafiły się po niej poruszać. Konieczny okazuje się jeszcze kolejny element, czyli zaufanie określane także jako autorytet. Oznacza to, że Google uznaje daną stronę oraz treści w niej zawarte za rzeczywiście wartościowe dla użytkownika wpisującego zapytanie do wyszukiwarki. To od zaufania zależy, na jakim miejscu zostanie pokazana strona w wynikach wyszukiwania – jest to zatem niezwykle ważny aspekt.

W procesie pozycjonowania nie można więc zaniedbać żadnego w tych punktów, jeżeli efekty mają rzeczywiście satysfakcjonować i kampania SEO ma być skuteczna.

Znaczenie algorytmów Google

W sieci znajduje się olbrzymia ilość informacji. Bez jakiegoś uporządkowania nie dałoby się znaleźć odpowiedzi na zadawane przez użytkowników pytania. Tutaj całą robotę robią algorytmy Google. To właśnie one weryfikują kluczowe czynniki w kontekście wartości danego adresu URL wobec zapytania internauty. Pod uwagę brana jest szczególnie jakość treści oraz jej przydatność dla użytkownika, wiarygodność źródła, w tym także linków.

Znaczenie ma nawet lokalizacja czy ustawienia wyszukiwania. Ważność określonego wskaźnika zależy ponadto od charakteru pytania. Przykładowo w przypadku bieżących wydarzeń istotny jest czas zamieszczenia treści. Co więcej, niektóre czynniki będą zdecydowanie bardziej istotne np. w branży medycznej niż branży finansowej.

Widać wyraźnie, że algorytmy Google okazują się istotne zarówno dla właściciela strony internetowej, jak i osoby poszukującej informacji. W każdym razie to dzięki nim Google jest w stanie znaleźć i dokładnie prześledzić miliardy stron internetowych – nie tylko te istniejące od lat, ale także dopiero pojawiające się w sieci. Później te strony są indeksowane, a na końcu wyświetlane w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe.

Ilość zależności i zasad, jakimi kierują się algorytmy jest na tyle duża, że nie ma szans na to, aby jedna osoba znała wszystkie – tym bardziej, że Google używa sztucznej inteligencji i regularnie wprowadza aktualizacje algorytmu. Jeżeli naprawdę chcesz sprawdzić efekty działań pozycjonujących, to musisz korzystać np. z narzędzia Google Search Console. Tylko wtedy zobaczysz, na jakich pozycjach rzeczywiście pojawia się Twoja strona w Google.

Czynniki wpływające na pozycję Twojej strony

Google nie ułatwia zadania osobom zajmującym się pozycjonowaniem. Wiadomo, że wskaźników decydujących o pozycji danego adresu URL w wynikach wyszukiwania jest dużo. Jednak trudno ustalić, który z nich miałby największe znaczenie. Poza tym to, co okazuje się szczególnie istotne dla bloga kulinarnego niekoniecznie ma tak dużą wartość dla strony budowlanej. W efekcie nikt nie jest w stanie podać jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Trzeba się jednak skupić na co najmniej kilku czynnikach rankingowych.

Jakość treści na stronie

Wszystkie teksty zawarte na stronie internetowej powinny dostarczać użytkownikom ciekawe, a nade wszystko unikatowe informacje. Treść zduplikowana wpływa na obniżenie rankingu.

Należy podkreślić, że aktualnie działania SEO wiążą się mocno z content marketingiem. Najlepiej, kiedy teksty odpowiadają na często zadawane przez użytkowników pytania, mają charakter doradczy czy edukacyjny. W przypadku sklepu internetowego kluczowe okazują się niepowtarzalne opisy produktów, które nie tylko podnoszą jakość strony w „oczach” robotów Google, ale również ułatwiają podjęcie decyzji zakupowej klientom. Skuteczne pozycjonowanie jest także możliwe dzięki systematycznej aktualizacji treści. Nawet długość tekstu ma znaczenie. Google uważa (i słusznie), że im dłuższa treść dla ogólnego tematu, tym większa szansa, że dany problem czy zagadnienie zostanie omówione rzeczywiście dokładnie.

Druga ważna rzecz – teksty SEO powinny zawierać słowa kluczowe. Ważne, aby zostały umiejętnie wplecione w treść. Algorytm bierze pod uwagę układ graficzny tekstu, jego spójność tematyczną, a nawet poprawność językową. Równie niekorzystny okazuje się zarówno całkowity brak słów kluczowych, jak i przesycenie nimi tekstu albo ich niedopasowanie do prezentowanej treści. Znaczenie ma także, w jakich miejscach owe frazy zostaną umieszczone. Warto, aby znalazły się w Title, Description (opisie) czy nagłówku H1. Można również dać słowa kluczowe w nagłówkach H2 i H3.

Co więcej, znaczenie ma także kolejność słów kluczowych. Przykładowo fraza „pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie” jest zdecydowanie częściej wyszukiwana niż „Warszawa pozycjonowanie stron internetowych”.

Czytelna budowa strony i odpowiednie linkowanie

Im bardziej przejrzysta struktura strony, tym lepsze jej indeksowanie przez Google. Ponadto użytkownik wchodzący na stronę powinien zostać poprowadzony intuicyjnie tam, gdzie Ty chcesz. Dlatego wszystkie informacje należy rozmieścić w sposób logiczny oraz przejrzysty. Internauci zazwyczaj nie mają czasu na zastanawianie się, co kliknąć, aby znaleźć np. dane kontaktowe. Jeżeli szybko nie znajdą na stronie tego, co szukają, to po prostu ją opuszczą i wejdą na stronę konkurencji.

Znaczenie ma zatem lokalizacja poszczególnych działów czy sekcji, ale i odpowiednie połączenie treści poprzez sensowne linkowanie wewnętrzne – w efekcie uzyskuje się niezwykle czytelną nawigację i poprawia pozycję strony w Google. Przy okazji należy pamiętać o sprawdzaniu, czy wszystkie linki działają. Niedziałające linki to dla robotów Google znak, że strona jest po prostu zaniedbana i staje się tym samym mniej wiarygodna. Efekt? Oczywiście spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pozostaje jeszcze kwestia backlinków, a więc linków przychodzących. Innymi słowy chodzi o linki umieszczone na innych stronach, które prowadzą do Twojej strony. Tutaj jest istotna wyjątkowa ostrożność – linki ze stron o niskiej jakości lub sztucznie generowane mogą przynieść więcej złego niż dobrego. Dlatego wartościowymi linkami przychodzącymi są tematyczne odnośniki ze starszych domen, blogów czy portali tematycznych. Z kolei bardzo szkodliwe okazują się linki z for spamerskich albo tanie linki spam.

Zaufanie Google do strony internetowej buduje się więc poprzez mądre linkowanie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. W tym drugim przypadku kluczowe jest, aby domeny linkujące miały powiązanie tematyczne z Twoją stroną. Obecnie już nie działa próba oszukiwania algorytmu Google i stosowanie dużej ilości linków, ale kompletnie bezwartościowych. Może to przynieść wręcz odwrotny skutek od zamierzonego, więc lepiej nie ryzykować.

Kwestie techniczne

Strony internetowej poprawnie zbudowanej od strony technicznej na pewno nie pominą roboty Google, co ma znaczenie w procesie indeksowania SEO. Znaczenie ma kilka aspektów. Spory wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony ma np. odpowiednio zoptymalizowany obraz. To właśnie dzięki temu umieszczone na stronie zdjęcie będzie po prostu widoczne w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Konieczna jest zatem czytelna nazwa, ponieważ np. DSC_107 kompletnie nic mówi, co obraz przedstawia. Doskonale, jeżeli nazwa grafiki zawiera słowo kluczowe. Kolejna rzecz to atrybut ALT, który pojawia się, kiedy z jakiejś przyczyny dana przeglądarka nie jest w stanie prawidłowo wyświetlić obrazu. Oczywiście każdy obrazek umieszczony na stronie powinien też mieć odpowiednią wielkość i format, ale także wysoką jakość.

Ważnym czynnikiem rankingowym okazuje się też długość oraz zawartość adresu URL konkretnych podstron. Dwie kwestie – adres nie powinien być zbyt długi, a przede wszystkim musi zawierać słowo kluczowe. W takiej sytuacji zostanie trafnie odczytany przez Google jako odpowiedni dla danego zapytania. Autorytet podstrony jest zawsze większy, im bliżej tej podstronie do strony głównej.

Bardzo pomocne w pozycjonowaniu okazują się nawet dane strukturalne, jak ilość opinii i gwiazdek czy dostępność w magazynie dla sklepów internetowych. Takie rozszerzone informacje często są chętniej klikane, ponieważ wyróżniają się swoim wyglądem w wynikach wyszukiwania na tle konkurencji.

Dobra widoczność na różnych urządzeniach

Pozycja w wynikach wyszukiwania zależy nawet od urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik. Prawdopodobnie każdy internauta już zauważył, że wyniki wyszukiwania prezentowane na komputerze niekoniecznie pokrywają się z tymi prezentowanymi na urządzeniach mobilnych – smartfonach czy tabletach. Co więcej, okazuje się, że jakość strony internetowej właśnie na urządzeniach mobilnych ma wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania dla urządzeń desktopowych.

W każdym razie dostosowanie strony do smartfonów i tabletów jest aktualnie jednym z najważniejszych faktorów decydujących o tym, na jakiej pozycji jest ta strona wyświetlana. Czasami nawet niewielkie błędy, jak zbyt blisko osadzone przyciski czy za mała czcionka, obniżają jakość strony na urządzeniach mobilnych, a w konsekwencji obniżają jej ranking. Przy okazji warto pamiętać, że w kontekście pozycjonowania liczy się również szybkość ładowania strony.

Wiek domeny

Domena, która ma długą historię i przy tym jest opłacana na kilka lat stanowi dla Google czytelny sygnał jej wiarygodności. To znak, że strona ma określoną wartość i w najbliższym czasie na pewno nie wygaśnie. Od razu uwaga – jeżeli przejmujesz domenę wcześniej używaną przez kogoś innego, to koniecznie musisz sprawdzić, czy nie został na nią nałożony jakiś filtr z powodu nieuczciwych działań. No i ważna kwestia – w nazwie domeny też dobrze umieścić słowo kluczowe.

Lokalizacja

Ten czynnik jest szczególnie ważny dla pozycjonowania lokalnego – nieważne, czy to będzie lokalny biznes czy też jakieś wydarzenie. Google jest w stanie naprawdę dość precyzyjnie określić lokalizację użytkownika np. dzięki sygnałowi GPS telefonu, sygnałowi telefonu podczas dzwonienia albo adresowi IP komputera. Właśnie dlatego wyszukiwarka niemal bezbłędnie prezentuje wyniki lokalne. Przykładowo, jeżeli mieszkasz w Warszawie, to nawet nie musisz wpisywać całej frazy „pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie”, a więc łącznie z miastem. Google i tak wyświetli wyniki najbliższe Twojej lokalizacji. Innymi słowy, wystarczy że napiszesz „pozycjonowanie stron” i jeżeli mieszkasz w Warszawie, to w wynikach wyszukiwania zobaczysz propozycje właśnie z tego miasta. Dotyczy to oczywiście każdej działalności lokalnej. Tak samo będzie, kiedy dasz zapytanie o restaurację, lekarza albo koncert.

Znaczenie mają także określone zachowania w sieci internetowej. Google zna Twoje preferencje na podstawie danych historycznych. Z kolei wiedza o internautach ma przełożenie na SEO. Słowo kluczowe „dynia” może być wpisywane przez osoby szukające przepisów kulinarnych, ale również przez tych, którzy chcą uczcić Halloween. Jeżeli w okolicy znajduje się jeszcze lokal gastronomiczny o tej wdzięcznej nazwie, to trzeba mieć świadomość, że niektórzy użytkownicy mogą szukać menu albo godzin jego otwarcia. Właśnie takie detale mają też znaczenie w procesie pozycjonowania strony.

Certyfikat bezpieczeństwa

Coraz częściej mówi się o tym, że Google faworyzuje strony posiadające certyfikat SSL. Nie jest to do końca udowodnione, jednak warto wdrożyć https, ponieważ kłódka bezpieczeństwa w przeglądarce jest dla klientów sygnałem, że strona jest bezpieczna. Zmniejszy to współczynnik odrzuceń i w jakimś niewielki sposób może długofalowo oddziaływać na pozycjonowanie.

Przemyślana strategia pozyskiwania klientów poprzez pozycjonowanie

Jak widzisz, wiele elementów ma wpływ na skuteczność działań pozycjonujących. Najważniejsze okazuje się zaplanowanie struktury strony internetowej, aby umożliwić jej optymalizację pod kątem SEO. Musisz się zatem zastanowić, jaka podstrona będzie najlepiej odpowiadać na konkretne zapytania użytkowników. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych. Chodzi o znalezienie wszystkich możliwych kombinacji słów, jakie mogą wpisywać w wyszukiwarkę potencjalni klienci.

Niezwykle ważne, aby te słowa podzielić precyzyjnie na grupy reprezentujące identyczną intencję. Brzmi to może skomplikowanie, ale mechanizm jest naprawdę prosty. Przykładowo takie frazy, jak „pozycjonowanie stron Warszawa ile kosztuje”, „pozycjonowanie Warszawa jaki koszt”, „pozycjonowanie Warszawa cena”, „pozycjonowanie stron internetowych Warszawa koszt” wyrażają dokładnie tę samą intencję. W każdym przypadku użytkownik pragnie poznać ceny pozycjonowania w Warszawie.

Jakie ma to przełożenie na pozycjonowanie?

To proste – w związku z tym, że każda intencja internauty musi mieć znaleźć swoje miejsce w strukturze strony internetowej, to łatwiej budować prawidłowe tytuły SEO. Chodzi o takie tytuły, które odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników. Jednocześnie można jakoś zapanować nad zjawiskiem duplikacji, a także kanibalizacji słów kluczowych. To drugie określenie dotyczy sytuacji, kiedy kilka podstron zostaje zoptymalizowanych na tę samą frazę. To jest szczególnie widoczne na witrynach o wąskiej specjalizacji, ponieważ treści na podstronach bywają mocno zbliżone do siebie. Jednak problem dotyczy również dużych sklepów internetowych, ponieważ często zarówno strona główna, jak i podstrona mają podobną optymalizację. W każdym razie przygotowanie takiej struktury jest konieczne. Praktyka pokazuje, że wiele stron nie ma podstron, które można przypisać do konkretnych zapytań użytkowników. W efekcie pomija się je w procesie pozycjonowania, co niekorzystnie wpływa na jego efekty.

Odpowiedni dobór słów kluczowych

To w zasadzie jeden z kluczowych etapów tworzenia skutecznej strategii SEO. Właśnie dzięki temu można rzeczywiście zrozumieć, o co tak naprawdę pytają Twoi potencjalni klienci. Z punktu widzenia efektywności działań kwestia zatem niezbędna. I tutaj od razu istotna uwaga – jeżeli chcesz naprawdę poważnie pomyśleć o pozyskaniu wielu klientów, to nie możesz się ograniczyć do pozycjonowania na kilkanaście fraz. Tak naprawdę, im więcej tych fraz i to tzw. długiego ogona, tym lepiej dla Twojego biznesu. Często to nawet kilka tysięcy słów – w przypadku sklepów internetowych to wręcz konieczność.

Co więcej, musisz też mieć świadomość, że wypozycjonowanie na najbardziej popularne frazy zajmuje wiele czasu oraz środków finansowych, a i tak nie masz pewności, że w wyszukiwarce Google znajdziesz się wysoko w wynikach wyszukiwania na tego typu frazy. To kwestia ogromnej konkurencyjności, często z naprawdę potężnymi graczami biznesowymi. Pomyśl, jaką konkurencję masz, jeżeli np. zajmujesz się sprzedażą smartfonów. Dlatego jedyną szansą i to w wielu przypadkach, okazuje się optymalizacja strony na zdecydowanie mniej konkurencyjne słowa kluczowe. Zazwyczaj będą to bardziej rozbudowane frazy niż jedno- a nawet dwuwyrazowe. Po jakimś czasie można oczywiście spróbować pozycjonowania na te najpopularniejsze słowa, ale na początek konieczne jest zbudowanie pozycji strony w Google i wypracowanie autorytetu.

Efektywne szukanie odpowiednich fraz kluczowych nie byłoby możliwe bez pomocnych narzędzi.

Warto tutaj wspomnieć przede wszystkim o czterech opcjach:

  • Google Keyword Planner – to chyba najbardziej znane narzędzie, wyjątkowo często wykorzystywane przez pozycjonerów.
  • Google Search Console – narzędzie pozwala przeanalizować widoczność strony w Google i poznać problemy techniczne związane ze stroną.
  • Wyszukiwarka na stronie internetowej – opcja doskonała szczególnie dla sklepów internetowych (ale nie tylko), które przecież mają wyszukiwarkę. Trzeba jedynie przeanalizować, co wpisują w nią użytkownicy i właśnie na te frazy pozycjonować.
  • Senuto – dzięki nim naprawdę łatwo przeanalizować konkurencję oraz poznać ich strategie pozycjonowania strony.
  • Ahrefs – kombajn do analizy linków.

Ważne jest jednak to, aby słowa kluczowe nie przesłaniały tego, co najistotniejsze. Znaczenie mają nie tyle wejścia na stronę wygenerowane przez konkretną frazę, co wejścia na konkretny adres URL. Dlaczego? Odpowiedź okazuje się banalna – po prostu to właśnie adres URL jest połączony z konkretnym produktem bądź konkretną ofertą. Innymi słowy, strona generująca największy ruch może być tak naprawdę pozycjonowana na kilka różnych zapytań. To widać dopiero po zsumowaniu wszystkich zapytań do danego adresu URL.

Pozyskiwanie klienta poprzez pozycjonowanie

Droga do zdobycia klienta może być usłana różami, ale takimi z kolcami. Zanim ktoś zostanie Twoim klientem, to przejdzie kilka etapów. Pozycjonowanie ma na celu poprowadzić użytkownika do określonego celu. Jeżeli się uda, to pozycjonowanie należy uznać za skuteczne. Aby jednak do tego doszło, to internauta musi odkryć w sobie określoną potrzebę np. chce znaleźć ofertę skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Warszawie.

Ta intencja sprawia, że wpisuje w wyszukiwarkę zapytania związane właśnie z ową potrzebą. Po wyświetleniu wyników użytkowników dokonuje wyboru i dlatego tak ważne, żeby pozycjonować na wszelkie możliwie frazy (nigdy nie wiadomo, co internauta wpisze), ale znaczenie ma również optymalizacja Title i Description. Na tym nie koniec, ponieważ użytkownik oczekuje, że wybrany adres URL rzeczywiście rozwiązuje jego problem. Jeżeli nie, to na pewno przejdzie na stronę konkurencji.

Jak widzisz, po drodze znajduje się kilka pułapek, czyli wąskie gardła w procesie pozycjonowania.

Pułapka pierwsza dotyczy za małej ilości fraz kluczowych

To sprawia, że Twoja strona nie jest widoczna na wszelkie możliwe zapytania dotyczące danego tematu. W każdym razie, im więcej fraz kluczowych, tym większa szansa na pozyskanie potencjalnego klienta. Niektórzy użytkownicy wpiszą po prostu „pozycjonowanie Warszawa”, ale przecież inni „skuteczne pozycjonowanie w Warszawie”, a jeszcze inni „pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie”. Naprawdę nie warto rezygnować z fraz długiego ogona.

Pułapka druga dotyczy niewłaściwego Title i Description

Szczególnie tytuł ma ogromne znaczenie, ponieważ najbardziej przyciąga wzrok użytkownika (jest wyboldowany). Porównaj zatem dwa przykłady i odpowiedz na pytanie, który z nich bardziej przyciąga wzrok i jest atrakcyjniejszy?

1. SEO, pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie
2. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie

Przyznasz, że ten drugi tytuł wygląda po prostu bardziej profesjonalnie i jeszcze podkreśla wartość dodaną, czyli skuteczność. Na pewno zdecydowana większość użytkowników wejdzie na stronę w ten sposób zaprezentowaną, szczególnie, gdy jeszcze jej opis będzie równie fachowo napisany.

Pułapka trzecia dotyczy niezgodności tytułu strony z jej treścią

To bardzo poważny błąd, który skutkuje natychmiastową ucieczką użytkownika ze strony i trudno się temu dziwić. Jeżeli ktoś szuka usługi pozycjonowania stron internetowych dla firm z Warszawy i tytuł sugeruje, że po wejściu na stronę znajdzie stosowne informacje na ten temat, to tak musi się stać. Innymi słowy, tytuł dotyczący pozycjonowania nie może kierować na stronę oferującą np. tworzenie stron internetowych. Nieważne, że na innej podstronie znajduje się treść dotyczącą właśnie pozycjonowania – nikt nie będzie tracił czasu na szukanie, ale po prostu skorzysta z innej pozycji w wynikach wyszukiwania. Trafi zatem na stronę konkurencji. Wniosek? Jeżeli Title oznajmia, że użytkownik zostanie skierowany na stronę z ofertą pozycjonowania, to tak musi się stać.

Pułapka czwarta dotyczy braku optymalizacji pod kątem konwersji

Jeżeli użytkownik trafia na daną stronę, to trzeba mu od razu umożliwić realizację zamówienia usługi albo dokonanie zakupu. Znaczenie ma jednak sposób zachęty. Trzeba wręcz intuicyjnie pokierować użytkownikiem, który nie może zastanawiać się, gdzie kliknąć, aby uzyskać pożądany efekt. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek problemy, to niestety większość internautów po prostu opuści stronę bez zrealizowanej akcji.

Dlatego tak ważny jest ogólny design strony, ale także jej układ, kolorystyka i widoczność przycisków lub linków. Czasami wystarczą naprawdę niewielkie zmiany, aby zwiększyć procent konwersji. Co więcej, zazwyczaj trudniej w znaczny sposób zwiększyć ruch na stronie niż zoptymalizować ją pod kątem współczynnika wykonanych akcji. Warto o tym pamiętać w procesie pozycjonowania strony w Google.

Pozycjonowanie, czyli metoda na klientów z wyszukiwarki Google

Dokładna strategia SEO połączona z przemyślanymi działaniami pozycjonującymi stanowi klucz do przyciągnięcia internautów na Twoją stronę internetową. Na tym się oczywiście nie kończy, ponieważ najważniejsze, aby użytkownicy na stronie pozostali i jeszcze wykonali określone działania. Skuteczne pozycjonowanie to zagwarantuje. Dzięki temu dotrzesz ze swoją ofertą do tysięcy klientów i to w konkretnym miejscu. Tam, gdzie Ci najbardziej zależy.

Jeżeli chcesz wypromować swój biznes lokalnie, to postaw właśnie na pozycjonowanie lokalne. Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona stanie się po prostu idealną odpowiedzią na zapytania użytkowników, a Twój biznes będzie mógł się rozwijać i to szybciej niż u konkurencji, która nie dba o dobrą widoczność w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie sprawia, że docierasz precyzyjnie do określonej grupy klientów, przyciągasz ich na swoją stronę i odpowiadasz na ich zapotrzebowania.

Jeżeli Twoja strona jest dobrze widoczna przez roboty Google, to Twoi klienci też ją widzą. Dzięki temu Twoja firma staje się bardziej rozpoznawalna i przede wszystkim masz możliwość dotrzeć ze swoją ofertą do szerszej grupy. To oczywiście bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe i po prostu rozwój biznesu (a tym samym większe zyski).

Pamiętaj, że pozycjonowanie strony internetowej to nie tylko zwiększenie ruchu na Twojej stronie, ale przede wszystkim pozyskanie nowych klientów. Jeżeli strona jest dobrze zoptymalizowana, to tacy klienci na pewno wykonają taką akcję, na jakiej Ci zależy.

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie strony internetowej?

Obecnie już chyba nikt nie ma wątpliwości, że trzeba mieć stronę internetową, jeżeli prowadzi się jakąkolwiek firmę. Dotyczy to nawet najmniejszych firm jednoosobowych działających na rynku lokalnym. Jednak samo posiadanie strony nie wystarczy, ponieważ konkurencja nie śpi. Strona, która powinna stanowić wizytówkę Twojej działalności musi być odpowiednio zoptymalizowana i wypozycjonowana. Nawet najpiękniejsza witryna jest kompletnie bezużyteczna, jeżeli praktycznie nikt jej nie widzi.

Trzeba też mieć na uwadze, że przecież nie o samą widoczność chodzi, ale również o przyciągnięcie użytkowników na stronę oraz nakłonienie ich do określonej interakcji. Raczej niewielu internautów zapamiętuje dokładne adresy URL przeglądanych stron. Właśnie dlatego tak ważne, aby Twoja strona wyświetliła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na różne zapytania (oczywiście związane tematycznie z Twoją branżą).

Musisz sobie uświadomić, że im większa widoczność strony, tym większy ruch na niej. To natomiast może przełożyć się na większe zyski. Oczywiście same odwiedziny raczej nie spowodują, że więcej pieniędzy będziesz mieć na koncie, chyba że masz reklamy i za samo ich wyświetlenie otrzymasz zapłatę od reklamodawcy. Jednak niekoniecznie chodzi o tego typu zarobek, ale o taki, który wynika z konkretnej akcji na stronie. Odpowiednio zoptymalizowana strona, która ma wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania daje dużą szansę na zobligowanie internauty do zamówienia danej usługi czy zakupu określonego produktu. W zasadzie taki jest cel pozycjonowania, aby nakłonić potencjalnego klienta do działania.

Dzięki pozycjonowaniu docierasz do tych użytkowników, którzy mają już konkretne motywacje zakupowe lub usługowe. W ten sposób zwiększasz zatem swoje szanse na to, że skorzystają oni właśnie z Twojej propozycji. Co ważne, koszt pozycjonowania stron internetowych jest naprawdę relatywnie niski w stosunku do innych form promocji, ale również w stosunku do osiąganych zysków. Porównanie z billboardami, reklamą prasową czy radiową (o telewizji to już nawet nie ma co wspominać) pokazuje, jak wartościowa okazuje się inwestycja w optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej. Tym bardziej że możesz precyzyjnie skierować swoją ofertę na konkretną grupę odbiorców autentycznie zainteresowanych Twoimi propozycjami.

Pozycjonowanie oznacza również korzyści długoterminowe, o ile oczywiście uwzględnione zostaną frazy z tzw. długiego ogona. Strategia dopracowana w każdym detalu daje bardzo duże prawdopodobieństwo utrzymania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google przez długi czas. W ten sposób budujesz prestiż swojej firmy.

Chyba już nie masz żadnych wątpliwości, że pozycjonowanie strony internetowej to naprawdę opłacalna decyzja, dzięki której Twoja strona:

  • będzie widoczna na wiele fraz kluczowych ściśle związanych z prowadzonym przez Ciebie biznesem i tym samym zwiększy się jej użyteczność,
  •  uzyska naprawdę wartościowy ruch, ponieważ trafi do użytkowników znajdujących na niej odpowiedzi na swoje zapytania (co wzbudzi wśród nich zaufanie),
  • stanie się bardziej rozpoznawalna, a dzięki temu wypromuje Twój biznes i pomoże Ci go skutecznie rozwijać,
  • zacznie przynosić naprawdę spore zyski.

W efekcie możesz wyprzedzić swoją konkurencję. Dlatego nie wahaj się dłużej i skorzystaj ze skutecznego pozycjonowania stron internetowych.

Pozycjonowanie stron = Nowoczesne SEO + Klienci
4.2 (84%) 5 votes

pozycjonowanie stron w projekt marketing

3 komentarze - Pozycjonowanie stron = Nowoczesne SEO + Klienci

  1. Irek pisze:

    Jeśli chcemy zaistnieć w sieci z naszym sklepem internetowym lub stroną to obecnie pozycjonowanie jest bardzo ważne. Nikt przecież nie będzie klikał 20 stron w Google i szukał produktów:) Zlecenie pozycjonowania profesjonalnej firmie przyniesie większe efekty niżeli mielibyśmy robić to samemu. Warto jednak poczytać najpierw opinie o firmach, które się tym zajmują i wybrać rzetelną, która jest na bieżąco z nowinkami ze świata SEO bo tam sytuacja jest dynamiczna i jeden algorytm potrafi wszystko zmienić w ułamku sekundy.

    1. Marek pisze:

      Irek, opinie są bardzo ważne, ale w sieci ciężko o wiarygodność – chyba, że to jest opinia znajomych lub specjalistów ds. pozycjonowania. Idąc tokiem patrzenia tylko na opinie musiałbyś także skreślić świeże firmy i nowe startupy, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą się starać taki jak nasz – https://projektmarketing.pl/.

      Zlecenie pozycjonowania agencji SEO, to najlepsze rozwiązanie pod warunkiem, że znajdziesz dobrą firmę – więcej pisałem tutaj: https://pracabezszefa.pl/jak-wybrac-dobra-agencje-seo-poradnik

      Człowiek od pozycjonowania, prowadzenia sklepu i biznesu jest do niczego 🙂 Doba niestety, ale ma 24 h, natomiast SEO bazuje w bardzo dużym stopniu na doświadczeniu specjalisty. Wiadomo, że doświadczenie przychodzi z czasem, jak przerobi się kilka podobnych projektów…

      Algorytm Google bardzo się zmienił – właściciele nowych domen muszą się uzbroić w cierpliwość, ponieważ proces skutecznego pozycjonowania wymaga czasu i wielu analiz.

  2. Rafal pisze:

    Dobry artykuł 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger