Błąd 404 i przekierowanie 301 w kontekście pozycjonowania stron
Dzisiaj chciałbym poruszyć bardzo ważny problem, który dotyczy praktycznie każdego właściciela strony, czy sklepu internetowego. Mam tutaj na myśli problem usuwania podstron, który dotyczy szczególnie właścicieli e-sklepów. Usunięcie podstrony wyprzedanego produktu powoduje powstawanie niedziałającej strony z kodem błędu 404 NOT FOUND. Czy wiesz, jakie są skutki usuwania dziesiątek, czy setek produktów w sklepie internetowym?
Problem wynikający z błędów 404 może dotyczyć także właścicieli stron, którzy planują założenie nowej strony na nowym silniku, gdzie może zmienić się struktura adresów URL. Na czym polegają 404 i czym jest 301? Jak niedziałające podstrony wpływają na pozycjonowanie i UX? Jak zachować przyjaźń użytkownika ze stroną internetową? Wreszcie… Czy warto robić przekierowania 301 i jak to zrobić najlepiej? Zapraszam na 30 min. bezcennej, darmowej i wartościowej lektury.
[youtube id=”D7cN2jiCs9s”]
Materiał opracował Paweł Duda – specjalista SEO z Projekt Marketing.