Biznes lody – przyczepa gastronomiczna czy sprzedaż z okienka?
Wiele osób marzy o własnym biznesie, ale jednocześnie nie do końca wiedzą, co chciałyby robić. Dobrym rozwiązaniem na początek może być niewielka działalność, dzięki której można nauczyć się stawiać pierwsze kroki w biznesie. Własna kawiarnia oferująca pyszne lody to dobre rozwiązanie dla osób, które widzą swoją przyszłość w gastronomii.
Lodziarnia to idealny i sprawdzony pomysł na dochodowy biznes, szczególnie w takich miejscach, które są atrakcyjne turystycznie i w sezonie letnim przeżywają prawdziwe oblężenie.
Trzeba bowiem pamiętać, że biznes lodowy jest wyjątkowo sezonowy – w zimie lody, nawet jeśli są najpyszniejsze, raczej nie cieszą się zbyt dużym powodzeniem.
Prowadząc własną lodziarnię trzeba więc w ciągu kilku miesięcy zarobić tyle, aby wystarczyło także na te miesiące, gdy biznes nie funkcjonuje ze względu na kiepskie warunki pogodowe.
Biznes musi więc być odpowiednio zaplanowany i zrealizowany pod każdym względem. Trzeba zaplanować lokalizację, ofertę, sposoby przyciągnięcia klientów czy dostawców, od których będziemy sprowadzać składniki do produkcji doskonałej jakości lodów.
Jakość produktów i obsługi
Podobnie jak każdy inny biznes, lody również wymagają odpowiedniego przygotowania do prowadzenia działalności. Z perspektywy klienta bardzo ważna jest przede wszystkim jakość i smak.
Klienci poszukują przede wszystkim naturalnych, zdrowych i świeżych produktów, chcą też mieć duży wybór.
Jeśli lody mają być gałkowe, najlepiej, aby do wyboru było jak najwięcej smaków i aby były one w stu procentach naturalne, pozbawione chemii czy sztucznych konserwantów.
W przypadku lodów włoskich warto natomiast postawić na różnego rodzaju dodatki, polewy i posypki, dzięki czemu klienci będą mogli komponować sobie swoje indywidualne połączenia smakowe.
Zawsze za to należy pilnować jakości i świeżości. Jeśli lody będą kiepsko smakować, nawet w największe upały lodziarnia nie będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Raczej wybiorą się oni do konkurencji.
Franczyza dla początkujących w biznesie
Osoby, które chcą założyć własną lodziarnię, ale nigdy nie prowadziły podobnego biznesu, powinny rozejrzeć się w możliwościach, jaką daje franczyza.
Lody można przecież sprzedawać pod znaną i sprawdzoną marką, która ma już ugruntowaną pozycję na rynku i cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów.
Franczyza to dobre rozwiązanie dla osób początkujących, które stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Dzięki temu mogą prowadzić działalność pod znaną marką, ale jednocześnie mają kompleksowe wsparcie w tej działalności.
Warto więc lodowy biznes prowadzić z dobrym wsparciem. Oczywiście, franczyza wiąże się z ponoszeniem pewnych kosztów i spełnianiem wielu formalności.
Ale wydatki i tak są zdecydowanie niższe niż przy budowaniu biznesu od zera. Co więcej, nie trzeba zbyt wiele środków wydawać na reklamę i promocję – dobra i sprawdzona marka obroni się bowiem sama.
Więcej o tym modelu biznesowym na stronie http://www.lodyprzygoda.pl/franczyza.html
Super pomysł na biznes lody – biznes dla każdego młodego i starszego. Franczyza lody to bezpieczny biznes – uważam, że warto.