Biznes lody – przyczepa gastronomiczna czy sprzedaż z okienka?

lody przygoda lavazza

Wiele osób marzy o własnym biznesie, ale jednocześnie nie do końca wiedzą, co chciałyby robić. Dobrym rozwiązaniem na początek może być niewielka działalność, dzięki której można nauczyć się stawiać pierwsze kroki w biznesie. Własna kawiarnia oferująca pyszne lody to dobre rozwiązanie dla osób, które widzą swoją przyszłość w gastronomii.

Lodziarnia to idealny i sprawdzony pomysł na dochodowy biznes, szczególnie w takich miejscach, które są atrakcyjne turystycznie i w sezonie letnim przeżywają prawdziwe oblężenie.

Trzeba bowiem pamiętać, że biznes lodowy jest wyjątkowo sezonowy – w zimie lody, nawet jeśli są najpyszniejsze, raczej nie cieszą się zbyt dużym powodzeniem.

Prowadząc własną lodziarnię trzeba więc w ciągu kilku miesięcy zarobić tyle, aby wystarczyło także na te miesiące, gdy biznes nie funkcjonuje ze względu na kiepskie warunki pogodowe.

Biznes musi więc być odpowiednio zaplanowany i zrealizowany pod każdym względem. Trzeba zaplanować lokalizację, ofertę, sposoby przyciągnięcia klientów czy dostawców, od których będziemy sprowadzać składniki do produkcji doskonałej jakości lodów.

Jakość produktów i obsługi

Podobnie jak każdy inny biznes, lody również wymagają odpowiedniego przygotowania do prowadzenia działalności. Z perspektywy klienta bardzo ważna jest przede wszystkim jakość i smak.

Klienci poszukują przede wszystkim naturalnych, zdrowych i świeżych produktów, chcą też mieć duży wybór.

Jeśli lody mają być gałkowe, najlepiej, aby do wyboru było jak najwięcej smaków i aby były one w stu procentach naturalne, pozbawione chemii czy sztucznych konserwantów.

W przypadku lodów włoskich warto natomiast postawić na różnego rodzaju dodatki, polewy i posypki, dzięki czemu klienci będą mogli komponować sobie swoje indywidualne połączenia smakowe.

Zawsze za to należy pilnować jakości i świeżości. Jeśli lody będą kiepsko smakować, nawet w największe upały lodziarnia nie będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Raczej wybiorą się oni do konkurencji.

Franczyza dla początkujących w biznesie

Osoby, które chcą założyć własną lodziarnię, ale nigdy nie prowadziły podobnego biznesu, powinny rozejrzeć się w możliwościach, jaką daje franczyza.

Lody można przecież sprzedawać pod znaną i sprawdzoną marką, która ma już ugruntowaną pozycję na rynku i cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów.

Franczyza to dobre rozwiązanie dla osób początkujących, które stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Dzięki temu mogą prowadzić działalność pod znaną marką, ale jednocześnie mają kompleksowe wsparcie w tej działalności.

Warto więc lodowy biznes prowadzić z dobrym wsparciem. Oczywiście, franczyza wiąże się z ponoszeniem pewnych kosztów i spełnianiem wielu formalności.

Ale wydatki i tak są zdecydowanie niższe niż przy budowaniu biznesu od zera. Co więcej, nie trzeba zbyt wiele środków wydawać na reklamę i promocję – dobra i sprawdzona marka obroni się bowiem sama.

Więcej o tym modelu biznesowym na stronie http://www.lodyprzygoda.pl/franczyza.html

pozycjonowanie stron w projekt marketing

1 komentarz - Biznes lody – przyczepa gastronomiczna czy sprzedaż z okienka?

  1. janka pisze:

    Super pomysł na biznes lody – biznes dla każdego młodego i starszego. Franczyza lody to bezpieczny biznes – uważam, że warto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *