5 powodów, dla których warto wręczać gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe często są towarem zamawianym bezrefleksyjnie na podstawie katalogów dostarczanych do firm, bez przywiązywania wielkiej wagi do rodzaju produktu. To duży błąd, okazuje się bowiem, iż tego rodzaju upominki stanowić mogą ważny element kształtowania wizerunku oraz zaspokajać wiele potrzeb biznesowych. Warunkiem dobrze spełnionego zadania jest ich trafny wybór, uwzględniający potencjalnie spełniane funkcji.
W całym procesie nie należy rezygnować z jakości. Kiepskie gadżety reklamowe przyniosą efekt odwrotny od zamierzonego.
Budowanie relacji
Przede wszystkim liczy się sam fakt wręczenia prezentu. Gadżety reklamowe są dobrym upominkiem, wykorzystującym regułę wzajemności. Mogą towarzyszyć zakończeniu rozmów biznesowych lub składaniu życzeń przy okazji świąt. Najlepszym pomysłem jest dopasowanie ich nie tylko do branży, w której działa przedsiębiorstwo, ale również do specyfiki zawodu osoby obdarowywanej. Nie zawsze eleganckie kalendarze firmowe są najlepszym wyborem. Na pewno ucieszą się z nich handlowcy, pracownicy umysłowi, doradcy klienta. W zależności od branży można jednak poszukiwać również bardziej oryginalnych rozwiązań.
Dostarczanie reklamy
Gadżety reklamowe to również nośnik informacji o firmie. Obrandowane logotypem lub nazwą i adresem firmy stanowią komunikat sam w sobie. Jeśli wykonane są solidnie i w wysokiej jakości, taką informację transferują świat. Wręczenie użytecznego w codziennej pracy gadżetu reklamowego sprawia, że obdarowana nim osoba ma szansę „opowiedzieć” o naszej firmie osobom trzecim, zwłaszcza gdy dane akcesorium przykuwać będzie uwagę lub zwracać uwagę praktycznością.
Spójność wizualna
Kalendarze firmowe, długopisy czy kubki to także element tworzenia spójnego systemu identyfikacji wizualnej firmy. Przedstawiciele handlowi często posługują się obrandowanymi notatnikami swoich przedsiębiorstw, tworząc wizerunek ekspercki. Z kolei smycze reklamowe przydatne są podczas organizacji wszelkiego rodzaju imprez. Zawieszenie identyfikatorów obsługi lub zaproszonych gości nadaje całego wydarzeniu jednoznaczny charakter.
Zamawiając gadżety firmowe, zawsze należy zadać sobie pytanie, czego tak naprawdę potrzebujemy. Dobrym wyborem mogą być zarówno uniwersalne upominki, możliwe do wykorzystania przez każdego (kalendarze, parasole czy długopisy), jak i bardziej oryginalne, nawiązujące do branży, w której działa nasze firma, lub do profesji klienta. Dobrym przykładem są niewielkich rozmiarów narzędzia i akcesoria (miara czy pen drive) czy gadżety samochodowe.
Ja jeszcze dodam od siebie co uczyłem się na zarządzaniu – dając człowiekowi więcej niż się spodziewał otrzymać będzie przywiązany i czuł się lepiej niż oczekiwał a więc będzie polecał to innym osobom. A wiec warto dać jakiś drobny prezent.