3 rzeczy, które warto wiedzieć na temat Google Ads!

adwords-793034_640

Internet stwarza ogromne możliwości marketingowe. Zwłaszcza Google, które w 2020 r. odnotowało aż 92.21 miliarda wejść. Tym samym jest to najchętniej użytkowana wyszukiwarka na świecie. Co więcej, z pomocą Google Ads można skutecznie się rozreklamować w sieci wyszukiwania Google. Dlatego też podpowiadamy, czym są rozszerzenia reklam Google Ads. Przeczytaj i dowiedz się więcej!

Na samym początku powiedzmy sobie o tym, jak działa i czym jest sieć wyszukiwania Google? Wbrew pozorom nie jest to sieć reklamowa, tak jak często błędnie kojarzy się te dwa pojęcia. Sieć wyszukiwania, czyli Google Search Network to grupa witryn i aplikacji, w których mogą wyświetlać się Twoje reklamy. Oczywiście, jeżeli są one powiązane słowem kluczowym, które Internauta wpisuje w okno wyszukiwarki. Oznacza to, że Twoją reklamę zobaczą osoby potencjalnie zainteresowane produktem lub usługą, którą oferujesz. Tym samym zwiększają się szanse na to, że osoby te sfinalizują zakup właśnie na Twojej stronie!

Jeżeli więc chcesz skorzystać z możliwości, jakie stwarza sieć wyszukiwania Google –  wejdź w „Sieci”, wyszukaj „Sieć wyszukiwania”, a następnie zaznacz pole „Dodaj partnerów w sieci wyszukiwania Google” i zapisz. Dzięki temu Twoje reklamy z danej kampanii będą widoczne w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania.

Jakie rozszerzenia w reklamach oferuje Google Ads?

Kolejną bardzo przydatną opcją, które podniosą ruch na Twojej stronie, są rozszerzenia reklam Google Ads. Pozwalają one bowiem na bezpłatną publikację treści, które zachęcą Internautów do odwiedzenia Twojej witryny, czy nawet i sklepu stacjonarnego. Dzięki nim powiększa się bowiem zajmowana w wynikach wyszukiwarki przestrzeń reklamowa. Ponadto w łatwy i czytelny sposób dostarczają one użytkownikom Google informacji na temat produktu, który może ich zainteresować. Do najpopularniejszych z nich należą:

  1. Rozszerzenia linków do podstron – pozwalają dodać odnośniki do wybranych podstron serwisu. Wyświetlają się tuż pod płatną reklamą i posiadają możliwość dodania opisu linku.
  2. Rozszerzenia objaśnień – wyświetlają się wraz z reklamami i pozwalają wyszczególnić zalety oferty, usługi, czy firmy. Dodatkowo można w nich umieścić również informacje o darmowej dostawie, długość realizacji zamówienia i inne informacje, które świadczą o przewadze nad konkurencją.
  3. Rozszerzenia informacji w witrynie – dzięki nim można przekazać Internautom informacje o szczególnych aspektach oferowanych produktów lub usług. To z kolei pozwala na uszczegółowienie oferty na poziomie widocznej reklamy.
  4. Rozszerzenia połączeń – ta opcja umożliwia zamieszczenie numeru kontaktowego, pod który klienci mogą dzwonić. Tego typu rozszerzenie ułatwia klientom kontakt z Twoją firmą oraz wpływa na pozytywne customer experience.
  5. Rozszerzenia formularzy kontaktowych – dzięki nim pod reklamą można wyświetlić informacje o nazwie firmy, jej adresie, numerze telefonu, adresie mailowym itd.
  6. Rozszerzenia lokalizacji – niezwykle pomocne zwłaszcza w przypadku firm, które posiadają swoją siedzibę lub sklep stacjonarny.  Tego typu rozszerzenie umożliwia doprecyzowanie lokalizacji, co pozwala użytkownikom Google dotrzeć do tego miejsca.
  7. Rozszerzenia cen – daje możliwość wyświetlenia informacji związanych z ceną produktu lub oferowanej usługi.
  8. Rozszerzenia aplikacji – dzięki nim Internauci mają szansę dotrzeć do aplikacji, które są powiązane z wyniki wyszukiwania. To z kolei zwiększa ilość pobrań aplikacji na urządzenia mobilne.
  9. Rozszerzenia promocji – informują o trwających na stronach promocjach, które mogą zachęcić Internautów do dokonania zakupu.

Co więcej, zespół Google w dalszym ciągu pracuje nad kolejnymi rozszerzeniami. W przyszłości wiec możemy spodziewać się większej ilości narzędzi, które wygenerują ruch na stronie.

Reklamy dynamiczne – co dają i jak je włączyć?

W odróżnieniu od tradycyjnych reklam, reklamy dynamiczne, czyli Dynamic Search Ads (w skrócie DSA) automatycznie dopasowują treść wyświetlanej reklamy do frazy, którą Internauta wpisuje w okno wyszukiwarki Google. W rezultacie dają one wiec możliwość stworzenia jeszcze bardziej wydajnej reklamy, która w dodatku jest tańsza od tradycyjnej. Nie trzeba bowiem opłacać słów kluczowych, których ceny w niektórych branżach bywają mocno zawyżone. Co więcej, reklamodawca nie ponosi kosztów pozycjonowania na długi ogon. Zapłaci on bowiem wyłącznie od kilku do kilkunastu groszy za każdorazowe kliknięcie w reklamę. W tym celu wystarczy jedynie zasilić konto Google i odpowiednio skonfigurować ustawienia reklam.

Jak tego dokonać? Wystarczy, że po zalogowaniu na konto Google klikniesz w „Kampanie”, gdzie następnie stworzysz nową kampanię. Po wybraniu „Sieć wyszukiwania” należy wybrać wyniki, które chce się uzyskać w kampanii i kliknąć „Dalej”. Po podaniu nazwy kampanii oraz lokalizacji, a po wybraniu języka, określić budżet reklamy. Na końcu w sekcji „Ustawienia ogólne” należy rozwinąć opcję „Pokaż więcej ustawień” i wybrać pole „Dynamiczna reklama w wyszukiwarce”, gdzie wpisuje się domenę witryny i wybiera jej język. Po zapisaniu ustawień można śmiało przejść do tworzenia grupy reklam dynamicznych i ich celów, co ściągnie na Twoją stronę jeszcze więcej potencjalnych klientów.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *