Jak założyć punkt kurierski?

jak założyć punkt kurierski

Chcesz założyć działalność, a może myślisz o tym, by rozszerzyć dotychczas prowadzony biznes? Pomysłów może być bardzo dużo, a niektóre z nich mogą być tak naprawdę bezkosztowe. Na przykład uruchomienie punktu kurierskiego w kiosku czy biurze jest szansą nie tylko na dodatkowy zarobek, ale także na pozyskanie nowych klientów.

Z drugiej strony rozpoczęcie działalności na podstawie umowy franczyzowej daje nam rozpoznawalną markę oraz sprawdzone standardy. A to bardzo ważne argumenty na start. Zobacz, dlaczego opłaca się założyć punkt kurierski.

To jest pewny biznes

Nie da się nie zauważyć, że stale rośnie ilość przesyłek, jakie kurierzy dostarczają. Są to paczki czy też koperty z dokumentami zarówno od klientów indywidualnych, jak i od firm. Ten trend niewątpliwie związany jest z rozwijającym się rynkiem e-commerce oraz dużą konkurencyjnością przewoźników w stosunku do monopolisty.

Poza tym coraz więcej osób decyduje się na nadawanie przesyłek w punktach kurierskich. Wynika to przede wszystkim ze stylu życia Polaków. Większość zamiast oczekiwać na przyjazd kuriera woli wysłać paczkę w dogodnym dla siebie czasie, na przykład jadąc do pracy. Z założenia więc, jeśli otworzysz punkt w dogodnym miejscu, nie powinieneś narzekać na brak klientów.

Szybkie i tanie przesyłki

Kurierem można nadać przesyłkę online, podając wagę i wymiary, dane adresowe oraz ewentualnie wybierając opcje dodatkowe. Po zapłaceniu za usługę możemy czekać na przyjazd kuriera lub też zawieźć paczkę do wybranego punktu. Cała procedura jest bardzo intuicyjna.

punkt kurierski

Tak to wygląda z Punktu widzenia klienta. Otwarcie punktu kurierskiego z https://www.e-speedpak.net/otworz-punkt-kurierski również jest proste i przejrzyste. Przede wszystkim nie trzeba wiązać się z szeregiem przewoźników umowami, ponieważ broker zapewnia dostęp do różnych opcji, a tym samym ściąga z nas całą procedurę pozyskiwania kontrahentów.

Z drugiej strony dzięki pewnym szablonom, logotypom oraz markowym elementom daje także zaufanie klientów.

Ile to będzie kosztować?

Otwarcie punktu kurierskiego w tym rozwiązaniu jest łatwe i tanie. Broker nie pobiera ani opłat licencyjnych ani wpisowych. Nie będziemy również zmuszeni, by płacić miesięczny abonament. Jak widać, przy dodaniu tej usługi do prowadzonej już działalności nie będziemy ponosić dodatkowych kosztów.

Broker wymagać od nas będzie komputera z dostępem do internetu, zwykłej drukarki biurowej oraz prostej miary i wagi, aby móc zmierzyć i zważyć paczki. Komputer może pracować na dowolnym oprogramowaniu, ponieważ system nadawania przesyłek działa online i nie wymaga instalacji specjalnych programów. Dostęp do systemu też zostanie udzielony bezpłatnie.

Dlatego właśnie wszystkie formalności trwają bardzo szybko i zazwyczaj już następnego dnia możemy zacząć prowadzić dodatkową działalność. Jeśli otwieramy nowy punkt, to czynności organizacyjne z tym związane mogą trwać dłużej w zależności od tego, na jakim etapie inwestycji jesteśmy. Broker nie ingeruje w wystrój ani kolorystykę miejsca, ale zakłada, że zabezpieczymy przestrzeń do przechowywania przesyłek.

Partnerskie rozwiązanie

Najczęściej punkty kurierskie powstają w już prowadzonych działalnościach. Nie tylko zwiększają dochód, ale również sprawiają, że odwiedza nas zdecydowanie więcej klientów.

E-speedpak inwestuje w partnerskie relacje i pozostawia innym firmom swobodę w prowadzeniu działalności. Dlatego właśnie to od ciebie będzie w dużej mierze zależeć, ilu klientów będzie do ciebie przychodzić a tym samym, ile zarobisz. To bardzo przejrzysty układ, który pozwala się rozwijać, a także doskonalić merytorycznie przy wsparciu specjalistów brokera.

Ile można zarobić?

Odpowiedź jest bardzo prosta – ile chcesz. Dzięki temu, że E-speedpak nie pobiera żadnych dodatkowych opłat licencyjnych, dostępowych oraz abonamentowych, można się skupić tylko na promowaniu nowego punktu kurierskiego na osiedlu, w mieście czy miasteczku lub też w okolicznych zakładach pracy. To marketing jest tym elementem, w który powinieneś zainwestować i czas, i pieniądze.

Wiele także będzie zależało od lokalizacji, konkurencji, ilości potencjalnych klientów, a także zaangażowania w promocję. Sama marża wynosi od kilku do kilkudziesięciu złotych w przypadku przesyłek paletowych i zagranicznych, więc jest o co zabiegać. Warunki współpracy są ustalane indywidualnie, a sprawdzony model partnerski działa od lat i przyciąga coraz więcej potencjalnych franczyzobiorców.

Okazuje się bowiem, że warto przedyskutować chociażby wysokość cen dla klientów końcowych, biorąc pod uwagę region, wielkość miejscowości, czy też konkurencyjność. W ostatecznym rozrachunku decyzję i tak podejmuje właściciel punktu, który zna swoje możliwości, potencjalnych klientów oraz może przedstawiać im atrakcyjne pakiety rabatowe czy inne formy lojalnościowe.

Jak założyć punkt kurierski?
4.4 (88%) 5 votes

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger