YouTube SEO i pozycjonowanie filmów! Jak szybko zdobyć +1000 subów na YT? [WIDEO]

Chcesz dowiedzieć się, jak robić dobre SEO na YouTube i optymalizację techniczną filmów wgrywanych na kanał YouTube? Marzy Ci się, aby zostać YouTuberem i zarabiać na autorskich filmach? Potrzebujesz praktycznej wiedzy, jak zrobić dobry marketing na YT. Samo nagrywanie filmów szybko Cię zniechęci do dalszej pracy i rozwijania kanału. Trzeba mieć plan i stopniowo wcielać go w życie. Kiedyś zarabianie na YouTube mógł włączyć każdy. Dziś potrzebujesz filmów, które wygenerują tysiące minut wyświetleń. Bez zdobycia 1000 subskrybcji także możesz zapomnieć o zarabianiu na YouTube. Czego potrzebujesz, aby osiągnąć sukces na YouTube? Podkreślę jeszcze raz, wiedzy.

Zobacz wideo poradnik

YouTube SEO i pozycjonowanie filmów! Jak szybko zdobyć +1000 subów na YT?

Więcej – https://projektmarketing.pl/youtube/

Co warto wiedzieć o YouTube?

YouTube – druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie zaraz po Google. Wyniki z filmami mogą się pokazać w YouTube, ale także w Google.

20 wskazówek dzięki którym wypromujesz swój kanał na YouTube

Przygotowałem garść porad, które mam nadzieję, że okażą się pomocne także dla Ciebie!

1 Analiza konkurencji i analiza najpopularniejszych filmów

Jeżeli startujesz z budową kanału, to koniecznie musisz przeanalizować konkurencję. Wejdź na kanały Twojej konkurencji i zobacz filmy, które generują najwięcej wyświetleń. Linki do tych filmów zapisz w notatniku, abyś mógł zrobić strategię planowania tematów do nagrywania wideo.

2 Dobry resaeach słów kluczowych

Najważniejsze są słowa kluczowe, które już pokazują wyniki wideo podczas wyszukiwania. Wpisując hasła do wyszukiwarki YouTube otrzymujesz podpowiedzi fraz kluczowych. To mogą okazać się dobre hasła pod zbudowanie wideo poradnika.

Jeżeli chcesz poznać profesjonalne narzędzia do analizy fraz kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki YouTube, to polecam skorzystanie z narzędzia KeywordTool.io. Instrukcja wideo zawarta jest tutaj https://projektmarketing.pl/keywordtool-io/

Zobacz wideo poradnik

Google i YouTube lubią:

  • Poradniki – jak szybko schudnąć?
  • Recenzje – recenzja smartfona „model”.
  • Samouczki
  • Wszystko o sporcie i fitnesie
  • Śmieszne i „głupie” filmy

3 VidIQ Chrome

Zainstaluj w przeglądarce Google Chrome wtyczkę vidIQ Vision for YouTube.

Pozwoli to wyłapać wszystkie najważniejsze dane analityczne o filmach konkurencji. Między innymi wykryjesz tagi YouTube, jakie konkurencja dodaje do własnych filmów. Tego typu hasła możesz wpisywać do narzędzia KeywordTool.io i szukać jeszcze lepszych, bardziej popularnych haseł.

4 Konkurencja a ilość wyników

Im więcej wyników filmów konkurencji dla danego słowa kluczowego, tym trudniej będzie się sprawnie wypozycjonować z nowym filmem na YouTube. Należy więc realnie ocenić siłę przebicia naszego słowa kluczowego pod jakie chcemy nagrać i osadzić wideo w wyszukiwarce YouTube.

5 Nagrywaj wideo wysokiej jakości

  • Zainwestuj w dobry sprzęt: Camtasia Studio do zrzutu ekranu, dobry mikrofon Mikrofon Samson Go Mic, ja do nagrywania wideo korzystam z mikrofona Samson C01U
  • Pokaż swoją twarz, jeżeli się nie wstydzisz!
  • Każde wideo ma mieć swój cel
  • Jakość filmu obowiązkowo HD
  • Na początku filmu i na końcu wspomnij o nazwie swojego kanału i poproś o subskrybcję

6 Regularność i systematyczność

Algorytm lepiej promuje kanały i filmy w nim osadzone, gdy regularnie pojawiają się nowe nagrania wideo. Nagrywaj i wrzucaj film na swój kanał YouTube przynajmniej raz w tygodniu.

7 Zatrzymywanie odbiorców

Jeżeli nagrywasz film na 30 min, a całość filmu oglądana jest przez 30 sek, wówczas algorytm YouTube uzna, że wideo nie jest wartościowe. Może to także oznaczać, że użyłeś złego słowa kluczowego przy optymalizacji wideo. Im dłużej użytkownik obejrzy wideo, tym lepiej zostanie on oceniony przez algorytm YouTube.

8 Dłuższe wideo jest lepsze niż krótsze

Sprawdź dla danego słowa kluczowego, jakiej długości filmy konkurencji pokazują się na YouTube. Spróbuj nagrać nieco dłuższy film od konkurentów. Jak długie filmy? Tak, aby wyczerpywały temat. Statystyki można śledzić w najnowszym YouTube Studio.

Dobrą strategią jest łączenie mniejszych wideo w jeden długi film. Krótsze filmy wypozycjonują się na niszowe słowo kluczowa, a dłuższy film możesz zoptymalizować pod ogólniejszą i trudniejszą do wypozycjonowania frazę kluczową.

Ogólny wniosek jest taki, że YouTube lubi bardziej dłuższe filmy niż krótsze nagrania.

9 Komentarze wideo

Im więcej – tym lepiej. Odpowiadaj na każdy komentarz, dawaj łapki, serduszka, itp. Podczas nagrań wideo zawsze zachęcaj do komentowania, proś o subskrybcje wideo (wtedy zdobędziesz pierwsze 100 subskrybcji i przybliżysz się do 1000 subów), proś o łapki w górę. W miarę możliwości skomentuj 3 najlepsze filmy konkurencji na dany temat powiązany z głównym słowem kluczowym.

10 Subskrybcje po obejrzeniu wideo

Jeżeli następuje subskrybcja kanału po obejrzeniu danego wideo jest to silny czynnik rankingowy dla danego filmu i dla całego kanału YouTube.

11 Subskrybcje kanału

Im więcej subskrybcji na kanale, tym większe zaufanie Google do filmów tam opublikowanych. Od 1000 subskrybcji będziesz mógł włączyć zarabianie na YouTube, jednak Twój kanał musi „zaliczyć” 4000 godzin oglądania wideo za ostatnie 12 miesięcy.

kiedy można zacząć zarabiać na youtube

12 Wyświetlenia wideo

Im więcej wyświetleń tym lepiej się pozycjonują filmy. Nawet jak posiadasz świeży kanał, to siła przebicia na YouTube jest dużo szybsza niż gdybyś próbował się wypromować za pośrednictwem własnej strony internetowej.

13 Udziały wideo w mediach społecznościowych

Jeżeli ludzie udostępniają filmy, to oznacza, że wideo ma szansę poprawić swoją pozycję w wynikach YouTube.

14 CTR – klikalność wideo

Kiedy algorytm YouTube „zauważy”, że dany film z niższej pozycji wyników YT jest lepiej klikalny to możesz otwierać szampana. Twoje wideo otrzymuje zielone światło, aby poprawić swoją pozycję w wynikach YouTube. Jeżeli ludzie pomijają Twoje nagrania na YouTube, wówczas zmniejszy to CTR i promocję na wyższych pozycjach.

Na poprawę CTR można wpłynąć stosując atrakcyjne miniatury, które możesz dodać podczas ładowania wideo na serwer YT.

15 Optymalizuj kanał

Dodaj informację o kanale, opis kanału ze słowami kluczowymi. Do grafiki kanału dodaj informację, że np: w każdy czwartek pojawia się 1 nowy film. Dodaj także linki na swój kanał prowadzące do firmowej strony internetowej, Facebooka, Instagrama, Twittera. Nie zapominaj o dodaniu sekcji playlist.

16 Optymalizacja wideo YT

Dodaj tytuł do nagrania z najważniejszym słowem kluczowym. Napisz unikalny opis do filmu ze słowami kluczowymi na co najmniej 250 słów. Do opisu dodaj linka zewnętrznego do firmowej strony. Będzie to neutralny link nofollow. W opisie filmu możesz także zamieścić linki do innych pokrewnych filmów z Twojego kanału. Będą to silne dla algorytmu linki dofollow.

17 Tagi

Tagi nie są ważne, ale trochę pomagają – stosuj takie same tagi jak konkurencja. Nie bój się kopiować tagów od konkurencji. Skorzystaj ze wspomnianej już wtyczki vidIQ Vision for YouTube.

18 Listy

Listy generują dodatkowe automatyczne wyświetlenia filmów i generują nowe widoki na YouTube. Jak wody potrzebujesz kolejnych minut wyświetleń, aby uruchomić zarabianie na YouTube.

19 Promocja

Umieść swoje filmy tam, gdzie się udzielasz. Nagrałeś wideo? Wrzuć na social media, fora czy blogi.

20 Linkuj swoje wideo

Linki to sedno pozycjonowania stron i filmów na YouTube. Wideo osadź stronach internetowych tematycznie powiązanych z nagraniem. Prowadzisz bloga? Osadź wideo we wpisie. Przy dużej konkurencji linki do wideo z zewnętrznych źródeł wspomogą w pozycjonowaniu danego filmu. Ponadto osadzając wideo na stronach zewnętrznych zyskasz dodatkowe wyświetlenia, a także subskrybcje czy nawet udostępnienia.

YouTube SEO i pozycjonowanie filmów! Jak szybko zdobyć +1000 subów na YT? [WIDEO]
4.5 (90%) 2 votes

pozycjonowanie stron w projekt marketing

1 komentarz - YouTube SEO i pozycjonowanie filmów! Jak szybko zdobyć +1000 subów na YT? [WIDEO]

  1. Marek pisze:

    Świetny opis, nie znalazłem, który by lepiej opisał jak zacząć na youtubie…teraz już tylko trzeba działać 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger