Ubrania z nadrukiem – wizytówka turysty

Ubrania z nadrukiem - wizytówka turysty

Porozmawiajmy o osobnym typie mody – turystycznym. Nie, nie chodzi tu o ubrania dla „nadludzi”, w których wybierają się na wyprawy, śpią na śniegu i nie topią się w bagnie. Dziś interesuje nas turystyka dużych miast. Geograficzne podróże do atrakcji, którym towarzyszą sklepy z pamiątkami, tarasy widokowe i posiadówki w kawiarniach ulicznych.

Przypomnij sobie teraz, jak często w miejscach, gdzie gromadzą się turyści, migają czapki, bluzy, koszulki z nadrukami „Kraków”, „Paryż”, „Europa”, „USA” itp.? Są wszędzie! A to dlatego, że dzisiejsze ubrania dla podróżnika stały się swoistą wizytówką, która może opowiedzieć innym o tym, kim jest i skąd pochodzi, jakie są jego cele lub plany, pomaga w nawiązywaniu nowych znajomości z ziomkami i ludźmi o podobnych poglądach. I ten trend nieustannie nabiera tempa.

Tradycja wybierania specjalnych rzeczy na wycieczkę lub podróż istnieje od dawna. Wybierając się na wycieczkę krajoznawczą lub na wakacje, jesteśmy przyzwyczajeni do przemyślenia naszej garderoby. Musimy wziąć pod uwagę warunki pogodowe i klimatyczne. Dobrać ubrania, które będą pasować do naszych planów, ponieważ to, co jest odpowiednie na plaży, może nie nadawać się na operę lub kolację. Zaopatrzyć się w wygodne rzeczy i buty, jeśli czeka nas piesza wycieczka lub zwiedzanie okolicy. Ale to nie wszystko. Podążając za nowoczesnymi trendami, teraz turyści w szczególny sposób zastanawiają się nad ubraniami, które potrafią ich przedstawić.

Kim jestem i skąd pochodzę?

Wyjeżdżając za granicę, wielu chce zabrać ze sobą rzeczy, które mogą powiedzieć innym, kim są i skąd pochodzą. Ale nie myśl, że nadszedł czas, aby spakować swoje stroje narodowe do walizki. Do roli „wizytówki” nadaje się zwykły T-shirt, bluza, czapka czy plecak. Chodzi tu głównie o projekt.

Moda na patriotyzm, zainteresowanie Polską w innych krajach oraz moda na kreatywność sprawiły, że stały się bardzo popularne ubrania z nadrukiem z kategorii:

  • „Kocham Polskę”. Oprócz standardowej frazy często wybierają rysunki w kształcie serca w barwach narodowych, napisy „Jestem Polakiem”, „Made in Poland” i inne podobne opcje;
  • symbole państwa. Są to przedmioty oficjalne (flaga, herb) i tematy nieoficjalne związane z naszą Ojczyzną;
  • moje miasto. Jeśli chcesz podkreślić, że jesteś nie tylko Polakiem, ale Warszawianinem, Krakowianinem czy Wrocławianinem, wybierz ubrania z nadrukami swoich miast. Lepiej jest używać etykiet w języku angielskim. Wtedy zwrócisz uwagę na swoją rodzinną Łódź lub Gdańsk nawet tam, gdzie o nich jeszcze nigdy nie słyszeli;
  • żarty po polsku. Przysłowia, kolorowe frazy, wirusowe memy internetowe – takie nadruki na koszulkach idealnie wpasują się w format turystyki rozrywkowej. Wybór treści zależy od Twojego poczucia humoru.

A skoro mówimy o ubraniach zamawianych specjalnie na wyjazdy turystyczne, błędem jest myślenie, że projekt ogranicza się tylko do wskazania kraju i miasta, z którego pochodzisz. Dlaczego nie powiedzieć światu, jaką jesteś osobą?

Przydają się do tego rzeczy z własnymi imionami i nazwiskami, na przykład napisy w stylu „Jesteśmy Nowakowie” do zestawów ubrań dla rodziny. Aktualne są również modele wskazujące sferę twoich zainteresowań, hobby, cechy charakteru. Koszulka z napisem: „Fajny facet” znacznie ułatwia poznawanie nowych krajów i ludzi, jak myślisz?

Planując wyjazd grupowy, organizatorzy zamawiają te same drukowane rzeczy dla każdego uczestnika.

Co można przedstawić na takim „uniformie”:

  • wspomniane już symbole swojego kraju, miasta. W różnych stylach: od ściśle oficjalnych – po nieformalne i zabawne, od całkowitego zadrukowania – po lakoniczny emblemat na kieszeni;
  • logo korporacyjne, jeśli grupa reprezentuje jedną firmę, stowarzyszenie naukowe lub klub sportowy. Ten nadruk posłuży również jako dodatkowa reklama;
  • hasło zespołu, które jednoczy i charakteryzuje zbliżający się wyjazd;
  • pamiątkowy napis. Na przykład wyrażenie „Wspaniałe wakacje w Chorwacji”, „Londyn – jesteśmy razem” itp.

Wybór obrazku będzie zależał od celu i programu wyjazdu. Im mniej poważna okazja (odpoczynek, wycieczka, impreza firmowa), tym bardziej swobodny i humorystyczny może być oryginalny styl nadruku.

Gdzie byłeś, co widziałeś?

Turyści nie tylko przygotowują do podróży specjalną garderobę. Na pamiątkę przywożą też ubrania z symbolami ciekawych miejsc. Większość doświadczonych podróżników ma w szafach więcej niż jedną półkę z takimi rzeczami. Tu leżą koszulki z nadrukiem Kraków, bluza z kapturem „Mom, I’m In Paris”, czapka z daszkiem z flagą USA, szalik „London-2021”, torby shopper z hasłami w języku tajskim, arabskim i chińskim.

W skali miast i całych krajów przemysł pamiątkarski jest stałym źródłem dochodu. A dla osoby, która dopiero wróciła z podróży, nadruk turystyczny to okazja, żeby podzielić się wrażeniami, pozostawić na pamiątkę przydatną rzecz, po prostu się pochwalić. Rzeczywiście, kto zobaczy magnes na lodówce, figurkę Tutenchamona czy czekoladową wieżę Eiffla, symbol Paryża? Tylko bliscy. Odzież to zupełnie inna sprawa!

Moda turystyczna Haute Couture

Wraz ze zmianą trendów z roku na rok, zmienia się też stosunek do odzieży pamiątkowej wśród tych, kto wyznacza kanony mody światowej. Do niedawna uważano, że strój „I love NY” nadaje się tylko do fotografii podróżniczych. Wracając z USA, Japonii, Turcji czy Francji, prezentowe koszulki, czapki, skarpetki i kapelusze chowały się w szafie, by później przejść do kategorii „moda wiejska”.

Wiele się dzisiaj zmieniło. Symbole różnych krajów zaczęły pojawiać się na pokazach wiodących domów mody. Dolce

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *