System ticketowy – dlaczego jest niezbędny w Twojej firmie?
Ticket system usprawnia i przyspiesza proces obsługi klienta, co przekłada się na wzrost zysków w przedsiębiorstwie i kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Dowiedz się, na czym dokładnie polega system ticketowy i dlaczego sprawdzi się w Twojej firmie.
Czym jest ticket system?
Ticketing to elektroniczny system obsługi zgłoszeń od klientów. Nowoczesne oprogramowanie, takie jak system helpdesk Thulium, porządkuje i rozdziela maile, reklamacje, zapytania oraz inne zgłoszenia od użytkowników Twojej firmy. Składa się z jednej dużej skrzynki, do której mają dostęp wszystkie wskazane przez pracodawcę osoby. W przeciwieństwie do prywatnej lub firmowej poczty, która wymaga każdorazowego logowania na konto danej osoby, w helpdesk cały zespół może zobaczyć wszystkie wiadomości. Zgłoszenia można łatwo przydzielać do konkretnych osób, np. już wcześniej prowadzących korespondencję z danym klientem albo dedykowanych do określonych zadań.
Nowoczesny system ticketowy umożliwia kompleksowe zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami i wiadomościami z poziomu jednej skrzynki. Pozwala m.in. na przekazywanie, zamykanie, odpowiadanie czy archiwizowanie zgłoszeń, co usprawnia pracę specjalistów.
Dlaczego warto wybrać ticketing system?
System ticketowy to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej firmie obsługującej klientów. Dostępność historii komunikacji dla całego zespołu bardzo ułatwia pracę. Podczas nieobecności danej osoby z powodu choroby albo urlopu dowolny inny pracownik może dokończyć jej zadania czy też sprawdzić korespondencję z klientami. Ciągłość pracy nie ulega więc przerwaniu, a klienci komunikujący się ze specjalistą nie muszą czekać, aż ten wróci do pracy. To wpływa pozytywnie na wizerunek firmy jako marki rzetelnej, zaangażowanej i dbającej o dobry kontakt z odbiorcami.
Ticketing daje także pewność, że żadne zgłoszenie nie zostanie pominięte. Wiadomości, które czekają jeszcze na obsługę, są doskonale widoczne na liście, dlatego osoby zarządzające, jak i sami konsultanci mogą łatwo zobaczyć, które z nich należy zrealizować. Oprogramowanie sprzyja więc uporządkowaniu pracy i pozwala na sprawne nadzorowanie wykonania zadań. To sprawia, że klient ma pewność obsługi i tego, że na pewno otrzyma odpowiedź w możliwie najkrótszym czasie.
Profesjonalny system ticketowy zapewnia również bezkolizyjną pracę. Tam, gdzie wiele osób, łatwo o dublowanie zadań i pomyłki. Na szczęście w Thulium jest inaczej. Oprogramowanie pokazuje treść tworzoną przez innego specjalistę w tym samym tickecie. Ponadto awatary wskazują, kto przebywa aktualnie w danym zgłoszeniu. Dzięki temu inny pracownik nie przydzieli do siebie wiadomości, która już jest obsługiwana. Aplikacja pomaga więc porządkować pracę i umożliwia wygodne wyznaczanie osób odpowiedzialnych za pomoc klientowi. W rezultacie konsultanci dobrze wiedzą, kto czym się zajmuje i nie krzyżują się zadaniami.
Oprogramowanie zapewnia ponadto bardzo sprawną i szybką obsługę, niezależnie od tematu sprawy. Dzięki szablonom wiadomości można łatwo odpowiedzieć na powtarzalne zgłoszenia, oszczędzając w ten sposób cenny czas specjalistów. To daje również gwarancję, że pracownicy odpowiadający klientowi nie pominą żadnej ważnej z punktu widzenia firmy informacji, a sam klient bardzo szybko uzyska dopasowaną do swych potrzeb odpowiedź na zgłoszenie.