Reklama zewnętrzna outdoor – rodzaje i przykłady
O skuteczności reklamy zewnętrznej nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Jej największym atutem jest docieranie do masowego odbiorcy oraz długofalowy sposób oddziaływania. Nie jest to bowiem jednorazowy środek przekazywania promowanej treści. Wysyła ona bodziec reklamowy za każdym razem, kiedy odbiorca koło niej przechodzi.
Przekłada się to na skuteczne budowanie relacji miedzy potencjalnym klientem, a promowanym produktem i tworzeniu identyfikacji marki w świadomości odbiorcy. Rodzaje reklamy zewnętrznej są bardzo zróżnicowane. Nie wszystkie są tak bardzo skuteczne w dzisiejszych czasach. Na jakie warto postawić?
Bodźce wizualno-świetlne
Obecnie, na rynku reklamy zewnętrznej największą skuteczność odnoszą techniki, które bazują na szczegółowo rozbudowanej warstwie wizualno-świetlnej. Liczne badania nad sprawnością komunikacyjną reklamy, dowodzą, że największą uwagę skupiają bodźce wzrokowe, które zarówno najdłużej zostają w pamięci, jak i odznaczają się wysoką siłą perswazji.
Potwierdza to także producent reklamy świetlnej AnyShape. Idźmy dalej…
Oferowane rodzaje reklamy zewnętrznej wykorzystujące nowoczesne techniki świetlne, wykazują wiele zalet. To przede wszystkim znaczne wyróżnianie się spośród tłumu pozostałych reklam, przykuwanie uwagi.
Nośniki typu infoscreen niosą bodźce wizualne na olbrzymią odległość. Szczególnie widoczne są one po zmroku, kiedy świetlno-wizualne sygnały rozjaśniają otoczenie. Reklamy tego typu mają bardzo dynamiczny i energiczny charakter. Idealnie nadają się do promowania produktów przeznaczonych dla grupy docelowej, która odznacza się aktywnym i szybkim trybem życia.
Olbrzymią zaletą infoscreenów jest fakt, że bazują one na wysokiej rozdzielczości wyświetlanych obrazów oraz pełnej kolorystyce. Reklamy świetlne są także nowoczesne, co z kolei wywołuje pozytywne uczucie, kojarzy daną markę z profesjonalizmem, nadążaniem za czasami, odpowiadaniem na aktualne trendy.
Obok infoscreenów, wśród skutecznych nośników świetlnych warto wymienić neony, czyli kolorowe tekstowe reklamy świetlne. Idealnie pasują one na szybach, ścianach czy drzwiach wejściowych do promowanego punktu. Są one bardzo dobrze widoczne, mają żywiołowy charakter, co sprawia, że zapadają w pamięć, a także prezentują walory estetyczne.
Możliwości zwrócenia atencji odbiorcy, można także podnosić za pomocą dodatkowych zabiegów. Neony można bowiem zaprojektować z rozmaitymi technikami wyświetlania. Mogą migotać, zaświecać się stopniowo i gasić, np. w kierunku od lewej do prawej, tworząc tym samym jakby napis w ruchu.
Metod jest wiele, a każda z nich zwiększa widoczność takiej reklamy i zapadania w pamięć i świadomość odbiorcy.
Bardzo wysoką skuteczność prezentują świetlne kasetony reklamowe, które montowane są na dachach kiosków czy innych mniejszych lub większych obiektów handlowych. Stanowią one ciekawą dla ludzkiego oka formę prezentacji treści i znajdują się na podwyższeniu, co zwiększa przykuwanie uwagi i wzroku potencjalnego klienta. Wywołują one poczucie prestiżu.
Reklama w ruchu
Skuteczną techniką promowania danej marki lub produktu są również graficzne reklamy, znajdujące się w ruchu.
Bardzo dobrze sprawdza się nośnik określany mianem „mobil”, czyli platforma jezdna, którą ciągnie pojazd. Może ona być wysoka, co pozwala na użycie wielkiego motywu graficzno-tekstowego, a mobilność reklamy, która pojawia się wszędzie tam, dokąd uda się kierowca, sprawia, że treść marketingowa dociera do jeszcze większej ilości odbiorców niż w przypadku reklamy stacjonarnej.
Można postawić także na oklejanie samochodów materiałami marketingowymi, zarówno obiektami graficznymi, logo, jak i tekstowymi. Posunięcie takie ma sens szczególnie wtedy, kiedy pojazd ma charakter wyjątkowy. Najlepiej sprawdzają się samochody zabytkowe, rzadkie lub luksusowe.
Nie tylko przyciągają one wzrok, ale także dzięki swojej unikatowości, budują pozytywną identyfikację wizualną marki. Często, szczególnie wśród panów, pojazd taki staje się obiektem rozmów, w których wymieniana jest także treść reklamy (celem identyfikacji samochodu), co zyskuje dodatkowego wariantu mobilności, jakim jest żywa reklama „z ust, do ust”.