Przewodnik po zarabianiu za pomocą linków partnerskich
Być może słyszałeś już o linkach afiliacyjnych, a może nawet jesteś o krok dalej i już zarabiasz dzięki nim. Dzisiaj zobaczysz, jak świetnym sposobem na szybki zysk mogą być linki afiliacyjne i dlaczego powinieneś dołączyć do prawie 200 tysięcy osób, zarabiających z MyLead. Przyjrzeliśmy się tej platformie i opowiemy Ci o niej. Po odpowiednim wprowadzeniu w temat, afiliacja stanie się dla Ciebie chlebem powszednim i doskonałą formą dochodu pasywnego.
– Definicja Pata Flynna z Smart Passive Income powinna dokładnie wytłumaczyć Ci, czym jest marketing afiliacyjny.
Jak to działa?
Wiele firm o różnych rozmiarach i niszach rozpoczyna współpracę z platformami afiliacyjnymi, takimi jak MyLead. MyLead to działająca od 2014 roku polska platforma afiliacyjna, działająca globalnie. Link afiliacyjny otrzymujesz po stworzeniu konta na MyLead i późniejszym dołączeniu do wybranego programu partnerskiego. Następnie dodajesz swój spersonalizowany link afiliacyjny w wybranych przez siebie miejscach w Internecie, na przykład:
Jak zarabiasz? Ujmując krótko – dzięki poleceniom. Po wyborze produktu, czy usługi, którą chcesz promować, generujesz swój link afiliacyjny. Każda osoba, która w niego kliknie i wykona określoną akcję, jest dla ciebie zyskiem.
Stawki prowizji różnią się w zależności od programu partnerskiego, wszystkie ustalane są odgórnie w regulaminie wybranego programu.
Dlaczego marketing afiliacyjny jest tak opłacalny dla początkujących?
Tak, marketing afiliacyjny to sytuacja win-win. Zyskuje i wydawca i reklamodawca. Ale jakie konkretnie są zalety korzystania z tej gałęzi marketingu internetowego? Dlaczego to właśnie nią powinieneś się zainteresować?
Oto kilka głównych zalet marketingu afiliacyjnego, z powodu których powinieneś rozważyć dodanie go jako swojej strategii do monetyzacji treści.
Brak bariery wejścia
Nie ma dosłownie żadnej bariery w zostaniu wydawcą MyLead – nie musisz być ekspertem, nie musisz inwestować pieniędzy, nie potrzebujesz dyplomu z uniwersytetu ekonomicznego, nie musisz mieć żadnych rekomendacji.
Aby zostać partnerem, wystarczy jedynie darmowa rejestracja, a potem dodanie adresu URL swojej witryny i głównego źródło ruchu, jakie planujesz wykorzystać w swoich kampaniach marketingowych.
Oczywiście MyLead nie wymaga posiadania swojej strony internetowej, sposobów na promowanie jest więcej. Własna strona, czy blog, są po prostu zalecane w celu łatwiejszego i szybszego zarobku.
Marketingowcy znają się na rzeczy
Wbrew powszechnemu przekonaniu, konsumenci wolą kupować produkty za pośrednictwem osób zajmujących się marketingiem.
Rakuten opublikował swój coroczny raport dotyczący konsumentów i oto, czego dowiedział się na temat preferencji konsumentów, jeśli chodzi o linki afiliacyjne.
Dlaczego tak jest? Ponieważ jeśli ludzie Ci ufają, nie będą mieli żadnego problemu z korzystaniem z twoich poleceń.
Tak naprawdę, wolą kupować za pośrednictwem Twoich treści, ponieważ da im to dodatkową pewność co do użyteczności produktu.
Nieograniczona liczba opcji
Bez względu na to, w jakiej niszy się znajdujesz, zawsze znajdziesz programy, które możesz promować. Nieważne, czy mówimy tu o twoich zainteresowaniach, czy o oczekiwaniach twoich odbiorców. W marketingu afiliacyjnym możesz to połączyć.
MyLead oferuje swoim wydawcom ponad 2000 kampanii z 16 różnych kategorii. Co to znaczy dla ciebie? Jeśli interesujesz się motoryzacją, możesz promować produkty, czy usługi właśnie z tej kategorii – na przykład opony, czy produkty z firmy Norauto. Przy takich zainteresowaniach, promowanie kosmetyków, czy ubrań dla dzieci, nie byłoby zbyt zachęcające, prawda?
I więcej…
Nie trzeba chyba dodawać, że marketing afiliacyjny zyskał taką popularność dzięki większej liczbie czynników. Jakich?
Możliwość pasywnego zarobku
Co różni “stanowisko” wydawcy od pracy w biurze? W przypadku tego drugiego, zarabiasz w określonych godzinach. W marketingu afiliacyjnym twoje linki pracują 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Nie biorą wolnego, nie śpią, nie chorują. Gdy zbudujesz już swoją bazę odbiorców, marketing afiliacyjny staje się źródłem pasywnego zarobku.
Praca z każdego miejsca na świecie
Do marketingu afiliacyjnego potrzebujesz jedynie internetu. A dostęp do niego możliwy jest z praktycznie każdego miejsca na świecie. Scenariusz, w którym budzisz się w letni poranek na Santorini, robisz sobie kawę i siadasz na tarasie swojego hotelu z laptopem, by poszukać i promować nowe kampanie wydaje się nierealny? Już nie!
Reklamodawca zajmuje się klientami po dokonanej sprzedaży
Reklamacje, potencjalne niezadowolenie z produktu, czy ogólna obsługa klienta są dla ciebie największym z możliwych koszmarów? Niezależnie od tego, czy doświadczasz tych rzeczy w swojej obecnej pracy, czy znasz je tylko z opowiadań, to nie będzie cię interesować po wykonanej akcji przez twojego odbiorcę. Pamiętaj, pracą wydawcy afiliacyjnego jest promowanie. Przyjmowanie zażaleń zostaw reklamodawcy.
Jak być skutecznym w marketingu afiliacyjnym?
Uzyskanie stałego dochodu z marketingu afiliacyjnego może być trudne. Ale trudniejszym może się wydawać wyróżnienie się wśród innych marketerów promujących te same kampanie. Po utworzeniu własnej strony internetowej, bloga, biuletynu, czy kanałów na social media, możesz podjąć kroki, aby odnieść sukces i wygenerować bardziej wiarygodne źródło przychodów. Co więc zrobić, by zarabiać skutecznie?
Aby zobaczyć wszystkie dostępne na MyLead kampanie, kliknij tutaj:
Poznaj swoich partnerów i ich programy
Zbadaj każdy program, do którego chcesz dołączyć. Każdy z programów MyLead może mieć różne stawki, modele rozliczeniowe i ogólne regulaminy. Warto szczegółowo zapoznać się z każdym z nich, zanim zaczniesz proces promowania.
Buduj zaufanie
Kupuj produkty, które zamierzasz sprzedawać, aby móc osobiście potwierdzić ich jakość. Będziesz oceniany na podstawie promowanego produktu lub usługi, więc skup się na jakości własnej marki rekomendacjach, a nie tylko na potencjalne zarobki.
Twoi obserwatorzy będą ufać Twoim rekomendacjom i będą bardziej skłonni do zakupu od Ciebie.
Do budowania zaufania możesz wykorzystać storytelling, o którym więcej dowiesz się z artykułu MyLead:
Miej markę
Wybierz elementy partnerskie, które pasują do Twojej niszy i treści Twojego bloga/strony. Nie polegaj wyłącznie na SEO, czy mediach społecznościowych, aby przyciągnąć ludzi do twojej witryny i skierowań do partnerów. Dowiedz się, kto jest Twoim rynkiem docelowym, gdzie możesz znaleźć odbiorców i jak zachęcić użytkownika do swojej strony.
Bądź różnorodny
Mieszaj i dopasowuj reklamy podmiotów stowarzyszonych, aby nie przytłoczyć odwiedzających (linki partnerskie osadzone w treści mają zwykle najlepsze współczynniki klikalności w porównaniu z linkami graficznymi). Rozważ też użycie strony wiodącej i systemu lejków do promowania wybranego przez siebie programu partnerskiego.
Śledź swój ruch
Monitoruj sukces swoich programów partnerskich, szczególnie jeśli promujesz kilka na raz. Dowiedz się, które programy odnoszą największy sukces i które są najpopularniejsze wśród twoich obserwujących. Dzięki temu będziesz z większą łatwością planować kolejne kampanie. Podobnie jak w przypadku każdego rodzaju działalności domowej, sukces w marketingu afiliacyjnym zależy od zainwestowania czasu i wysiłku w rozwój firmy.
Kroki wydawcy afiliacyjnego
Przedstawienie krok po kroku, jak wygląda współpraca z siecią afiliacyjną. Oto kroki, podejmowane przy każdym kontakcie z marketingiem afiliacyjnym, jako początkowy wydawca.
Wystarczy wejść na stronę MyLead i dokonać darmowej rejestracji.
Otrzymanie dostępu do listy kampanii MyLead i możliwość wyboru ofert partnerskich, czyli usług lub produktów do promowania w wybrany przez wydawcę sposób.
Po wybraniu kampanii afiliacyjnej i kliknięciu “Konfiguruj”, od sieci afiliacyjnej otrzymasz unikalny link, którego musisz użyć, aby cała sprzedaż, którą wygenerowałeś, została zaksięgowana na Twoim koncie.
Krok najważniejszy – promowanie wygenerowanego linku afiliacyjnego. Do tego posłuży ci cały internet – fora, kanały i fanpage na platformach społecznościowych, twój własny blog, czy strona internetowa. Możliwości są nieograniczone.
Twoi odbiorcy klikają w Twój link i wykonują, wymaganą przez dany program, akcję. Akcją może być kupno podlinkowanego produktu, podanie swojego adresu e-mail, czy wypełnienie ankiety.
Sprzedaż zostanie zaksięgowana na Twoim koncie, a prowizja zostanie dodana do Twojego portfela cyfrowego.
Otrzymujesz zapłatę (po zgromadzeniu co najmniej 50 zł).
Dlaczego firmy potrzebują wydawców do promowania swoich produktów?
Zrozumienie tego dlaczego sieci afiliacyjne i ich wydawcy są tak cenne dla właścicieli produktów i sprzedawców jest ważne, aby pojąć wartość, jaką dodasz do całego cyklu sprzedaży, jako wydawca MyLead.
Oto pytanie z ankiety przeprowadzona przez Forrester i Rakuten Marketing, obejmująca 151 różnych firm z minimalnym rocznym przychodem w wysokości 200 milionów dolarów.
81% badanych marek miało aktywne programy afiliacyjne lub było w trakcie ich tworzenia. Dlaczego tak dużo? Ponieważ wydawcy są i będą ważni. Oprócz tego, oto kilka benefitów wynikających ze współpracy z wydawcami afiliacyjnymi:
- szerszy zasięg,
- rekomendacja strony trzeciej,
- płacenie tylko przy efektach,
- darmowe generowanie treści,
- zwiększony ruch w wyszukiwarkach internetowych.