Pomysł na biznes: sklep internetowy! Jak zacząć sprzedawać w sieci dzięki Sky-Shop.pl?
Chodzi Ci po głowie „przejście na swoje”, ale nie masz konkretnego pomysłu? Doskonale trafiłeś! W tym artykule znajdziesz gotowy przepis na biznes w jednej z najszybciej rozwijających się branż na świecie, czyli e-commerce!
Dowiesz się:
- Dlaczego warto postawić na sprzedaż internetową.
- Jak krok po kroku otworzyć własny sklep w modelu abonamentowym Sky-Shop.pl.
- Czym jest dropshipping.
Własny sklep internetowy – co zyskujesz?
Jeżeli myślisz o własnym biznesie, pewnie już zdążyłeś przeanalizować wszystkie korzyści płynące z takiej formy pracy. Czas zacząć działać! Branża sprzedaży internetowej w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie – zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Liczby mówią same za siebie. Wartość naszego rodzimego rynku e-commerce przekroczyła już 50 mld złotych, a w sieci zakupy robi ponad 20 milionów Polaków. Imponujące, prawda? Według przewidywań taki trend będzie się utrzymywał, dlatego to doskonały moment, aby założyć własny sklep internetowy! No właśnie, jak to zrobić?
Jak wejść w branżę e-commerce? Sklep internetowy krok po kroku
Zacznijmy od tego, że sklep internetowy może założyć każdy. Nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy programistycznej czy umiejętności graficznych. Dostępne na rynku rozwiązania umożliwiają wygodny i szybki start w biznesie nawet tym osobom, które do tej pory nie miały styczności z branżą e-commerce. Jak to możliwe?
Gotowa platforma do prowadzenia sklepu Sky-Shop.pl to rozbudowane narzędzie, które posiada wszystkie funkcje niezbędne do uruchomienia sprzedaży w sieci – zarówno w sklepie internetowym, jak i innych kanałach, np. na Allegro. Dzięki intuicyjnemu panelowi administracyjnemu możesz z łatwością wprowadzać zmiany w sklepie oraz obsługiwać zamówienia. A to wszystko za cenę miesięcznego abonamentu (już od 99 zł/miesiąc). Co zyskujesz, zakładając sklep na Sky-Shop.pl?
- Gotowe oprogramowanie e-commerce,
- wygodny panel administracyjny do zarządzania sklepem i sprzedażą,
- niskie miesięczne opłaty abonamentowe, pozwalające zmniejszyć koszty początkowe otwarcia biznesu,
- bezpłatne wsparcie techniczne konsultantów,
- bezpieczny hosting sklepu i skrzynka e-mail w cenie abonamentu,
- nowoczesną grafikę sklepu w technologii RWD,
- integracje z ponad 330 hurtowniami (również dropshippingowymi),
- dwukierunkową, automatyczną integrację z Allegro,
- integracje z kurierami, bramkami płatności, marketplace’ami, porównywarkami cen, narzędziami marketingowymi,
- aplikację mobilną do zarządzania e-sklepem.
Przejdźmy teraz do krótkiej instrukcji zakładania sklepu internetowego. Przeczytaj, o co musisz zadbać, aby zacząć sprzedawać w sieci.
- Załóż własną firmę. Obecnie formalności związane z uruchamianiem działalności gospodarczej są minimalne. Mimo, że możesz rozważyć również tzw. działalność nierejestrowaną, my rekomendujemy tę pierwszą opcję. Firma będzie sporym ułatwieniem i zdecydowaną przewagą podczas szukania partnerów do współpracy (hurtowni, kurierów czy operatorów płatności).
- Poszukaj dostawców. Przygotowując ofertę swojego sklepu możesz skorzystać z usług dostawców (np. hurtowni), od których będziesz czerpać produkty lub sprzedawać wyroby własne. Jeśli wybierzesz tę pierwszą możliwość, powinieneś przejrzeć dostępny na rynku asortyment i ceny oraz nawiązać współpracę. Warto również zorientować się w ofertach operatorów płatności, kurierów lub brokerów kurierskich.
- Załóż sklep na Sky-Shop.pl i przygotuj go do sprzedaży. Dzięki bezpłatnej 14-dniowej wersji testowej bez problemu poznasz mechanizmy działania panelu administracyjnego i nauczysz się obsługi sklepu. Zadbaj o:
– wprowadzenie danych firmowych,
– wgranie produktów ręcznie (jeśli sprzedajesz wyroby własne) lub z hurtowni przy pomocy modułu integracji,
– skonfigurowanie metod płatności (możesz skorzystać z gotowej bramki płatniczej Sky-Pay z niską prowizją),
– dostosowanie grafiki sklepu przy użyciu Kreatora Szablonu,
– ustawienie odpowiednich form dostawy (np. przesyłek kurierskich, Paczkomatów InPost, standardowej przesyłki Pocztą Polską lub odbioru osobistego). - Zainstaluj certyfikat SSL, który zapewni bezpieczeństwo transakcji w Twoim sklepie.
- Zadbaj o regulamin i politykę prywatności. Możesz przygotować go samodzielnie lub skorzystać z usług firm prawniczych specjalizujących się w branży e-commerce.
Teraz Twój sklep jest gotowy do działania. Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek wątpliwości możesz skontaktować się z doradcami, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą na każdym etapie rozwoju Twojego sklepu. To ogromne ułatwienie!
Dropshipping, czyli sklep bez magazynu!
Mówisz sklep internetowy – myślisz magazyn. To prawda – wielu sprzedawców korzysta z magazynu, w którym przechowują produkty. Ty jednak nie musisz! Dzięki dropshippingowi zaoszczędzisz pieniądze na wynajmie powierzchni magazynowej, kupnie produktów oraz zatrudnianiu dodatkowych pracowników. Dropshipping to model logistyczny, w którym to hurtownia zajmuje się przechowywaniem oraz wysyłką produktów zakupionych w Twoim sklepie. Poniżej znajdziesz schemat obrazujący sposób jego działania.
Jakie korzyści płyną z wykorzystania tego modelu w sklepie?
- Zmniejszasz koszty na start i obniżasz ryzyko inwestycyjne.
- Skupiasz się na obsłudze zamówień i rozwoju sklepu.
- Oszczędzasz czas i pieniądze – nie musisz kupować towarów, które oferujesz w sklepie. Płacisz jedynie za te produkty, które zostały kupione.
- Dowolnie komponujesz asortyment – nie musisz bać się, że towary o niskim popycie będą zalegały w Twoim magazynie.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że ten artykuł rozbudził Twoją ciekawość i pomógł rozwiać wątpliwości. Teraz czas zacząć działać! Załóż próbną wersję Twojego sklepu na Sky-Shop.pl i testuj oprogramowanie aż przez 14 dni zupełnie bezpłatnie! Powodzenia!
Na początku warto poświęcić dużo czasu na znalezienie producenta/hurtowni która oferuje dropshipping. Z doświadczenia wiemy, że jeśli będziemy korzystać z bardzo popularnych hurtowni które obsługują dziesiątki/setki Klientów w dropshippingu to niestety jakoś obsługi u nich jest przeważnie dość słaba – pomyłki w paczkach, problem z rozliczaniem płatności pobraniowych, ciężki kontakt jeśli jest problem z jakimś zamówieniem itp. Lepszym pomysłem może być znalezienie producenta/hurtowni która nie oferuje takiego modelu w standardzie bo jeśli uda się ich przekonać żeby dla nas zrobili wyjątek.
Popularnym błędem jest podpinanie zbyt wielu hurtowni dropshippingowych pod 1 sklep bo wtedy gdy Klient zamówi 3-4 produkty i każdy ma wyjechać z innego magazynu to koszty wysyłki są bardzo wysokie i ktoś je musi ponieść. Klient jak zobaczy takie koszty to pewnie się wycofa, z kolei jeśli weźmiemy te koszty na siebie to czasem takie zamówienie może być ze stratą.
No i ostatnia kwestia to marketing. Jeżeli sklep nie będzie widoczny w Google to raczej ciężko będzie wygenerować jakiekolwiek sensowne obroty. Trzeba mieć kilkaset złotych budżetu miesięcznie żeby zacząć jakieś działania promujące sklep.