Płatności online dla e-commerce – o czym pamiętać przy wdrażaniu?

płatności online

Płatności online są obecnie tak powszechne, że praktycznie w ogóle ich nie zauważamy. Tym bardziej dotyczy to sytuacji, gdy zakupy robimy i opłacamy przez internet – w takim przypadku płatność od razu jest dla nas oczywista tak samo, jak zapłata za zakupy w tradycyjnym sklepie. Jak jednak wygląda to od kuchni? O czym pamiętać, jeżeli to my prowadzimy sklep internetowy i chcemy wdrożyć nowe metody płatności? Jakie są zalety posiadania więcej niż jednej opcji, z której klient może skorzystać?

Czym są płatności online?

Płatność online to nic innego, jak możliwość zdalnej zapłaty za zakupiony przez internet towar. Zwykle odbywa się ona na zasadzie bramki płatności lub – choć rzadziej -udostępnienia numerów karty płatniczej na potrzeby transakcji. To wygodne rozwiązanie, które klientom pozwala zapłacić z góry za zamówiony towar, a sprzedawcom umożliwia natychmiastowy dostęp do pieniędzy, dokładnie na takiej samej zasadzie, jak w przypadku sprzedaży w fizycznym sklepie.

Istnieje wiele różnych bramek i aplikacji, które umożliwiają nam skorzystanie z płatności online. Część z nich działa zarówno w sieci, jak i w fizycznym sklepie, jak na przykład PayPal czy Revolut. Inne z kolei skupiają się tylko na obsłudze e-commerce, ale za to świadczą usługi dla każdego banku, w jakim możemy mieć w Polsce konto – przykładem takich platform jest dobrze znane wszystkim PayU oraz Cashbill.

Kiedy warto wdrożyć płatności online?

Jeżeli prowadzimy sklep online, wdrożenie systemu płatności online jest rzeczą absolutnie podstawową. Od nas zależy, jak wiele sposobów płatności będziemy udostępniać, jednak warto mieć na względzie, że tylko jedna opcja będzie dla klientów podejrzana – w taki sposób działają często oszuści, umożliwiający jedynie dokonanie zapłaty przelewem. Im bardziej różnorodne są nasze sposoby płatności i dostawy, tym lepiej. Wprawdzie dla nas oznacza to konieczność podpisania kilku umów z różnymi dostawcami tych usług, jednak dzięki temu więcej osób skorzysta z naszego sklepu.

Możliwość zapłaty za rzeczy kupowane online dotyczy jednak nie tylko sklepów sensu stricte. Możemy również korzystać z nich w przypadku posiadania wtyczki WooCommerce do naszej strony WordPress, a także w przypadku sprzedaży usług, jeżeli działamy na większą skalę. Także współpraca z platformami sprzedażowymi, jak na przykład Allegro czy eBay, będzie wymagała od nas podpisania umowy z odpowiednim dostawcą usługi płatności online. Jednym słowem – jeżeli chcemy sprzedawać w sieci, musimy liczyć się z koniecznością zaimplementowania bramki płatności online.

O czym pamiętać wykorzystując płatności online w e-sklepie?

Wybierając szybkie płatności online dobrze jest mieć na uwadze kilka istotnych rzeczy. Przede wszystkim wybierajmy bramki sprawdzone, które są znane klientom i od wielu lat działają bez większych zarzutów. Dotyczy to zarówno samych płatności, jak i metod dostawy zamawianych przez klientów towarów – dzięki takiej taktyce unikniemy problemów zarówno z finalizacją zamówienia, jak i z zagubionymi w dostawie produktami. W obu przypadkach dobrze jest też wybrać więcej niż jedną firmę, tak aby klienci kupujący w naszym sklepie mieli wybór, w jaki sposób chcą zapłacić i otrzymać swoje zamówienie.

Decydując się na skorzystanie z jakiejś formy szybkich płatności powinniśmy bardzo dokładnie przeczytać umowę – jeżeli jest ona skomplikowana i zawiła, lepszą opcją może być poszukanie po prostu innego dostawcy. Aby współpraca między e-sklepem a operatorem płatności online była owocna, obie strony muszą się dobrze rozumieć i znać swoje prawa oraz obowiązki względem świadczonej usługi.

Czego unikać przy wyborze bramek płatności?

Musimy pamiętać, że płatności online w naszym sklepie mają nam pomagać, a nie przeszkadzać. Z tego względu nie warto wybierać rozwiązań nietypowych, niesprawdzonych czy po prostu kiepskiej jakości, ponieważ na dłuższą metę tylko zniechęci to naszych klientów do korzystania z naszego sklepu. Inną ważną kwestią jest bezpieczeństwo środków – zanim podpiszemy jakąkolwiek umowę o świadczenie usług, dokładnie sprawdźmy, na jakich zasadach działa współpraca z dostawcą usługi płatności, jak często możemy zlecać wypłaty oraz jak długo one trwają.

Pamiętajmy, że wybierając obsługę płatności w naszym sklepie sprawiamy, że środki te najpierw trafiają do operatora bramki, a dopiero potem do nas. Dlatego musimy mieć absolutną pewność, że współpracujemy z najlepszymi dostawcami na rynku i że możemy mieć do nich zaufanie pod względem sprawnych wypłat i bezpieczeństwa naszych pieniędzy.

Bramki płatności to moduł obecny w każdym sklepie internetowym i nie tylko. Dzięki nim klient jest w stanie szybko sfinalizować transakcję, a sprzedawca otrzymać płatność niemalże w czasie rzeczywistym. Aby całość poprawnie działała musimy jednak się trochę wysilić i dobrać takich operatorów, którzy są w stanie zagwarantować najwyższą jakość usług.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger