Jak zwiększyć sprzedaż online w 3 krokach?
Sprzedaż produktów przez internet stała się tak popularna, że w niektórych branżach, niemal całkowicie zastąpiła sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Nie ma w tym nic dziwnego. Robienie zakupów, siedząc w wygodnym fotelu jest mniej wymagająca i pozwala zaoszczędzić sporo czasu, co obecnie jest niezwykle cenne. Jak to wykorzystać i sprawić, by ludzie robiący zakupy online zdecydowali się na Twój sklep?
Krok 1: Poinformuj o aktualnościach i promocjach
Jest na to kilka metod. Klienci najczęściej dostają informację o obecnych promocjach drogą mailową. Niestety otwieralność tych wiadomości nie jest spektakularna, nierzadko trafiają one do spamu lub folderu oferty, do którego nikt nie zagląda. Dlatego dobrym pomysłem jest wykorzystanie innych platform służących do komunikacji z klientami. Najlepszym przykładem są social media i komunikatory tj. WhatsApp czy Messenger. Przedsiębiorcy wykorzystują te kanały, tworząc tzw. chatboty. Ich głównym zadaniem, poza informowaniem o nowościach przez wysyłanie wiadomości push z nowymi ofertami jest obsługa klienta – drugi krok do zwiększenia zadowolenia klientów i przyciągania tych nowych.
Krok 2: Bądź w stałym kontakcie i odpowiadaj na pytania
Jeśli posiadasz sklep internetowy, to zapewne zdajesz sobie sprawę, jak wiele pytań mają klienci. Jeśli natomiast dopiero zaczynasz, możesz się przygotować na pytania na każdy temat, również niekoniecznie związany z Twoją branżą. O ile zapytania niemające nic wspólnego z Twoim sklepem możesz zignorować, to na resztę powinieneś niezwłocznie odpowiadać.
Jak zapewnić stałą obsługę klientów online?
Klienci często mają pytania dotyczące dostępności produktów, sposobów wysyłki, oferty i aktualnych promocji. Ważne, by pamiętać, że im szybciej im odpowiesz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że pójdą do konkurencji. Z tego powodu coraz więcej sklepów internetowych wprowadziło chatboty, które załatwią “brudną robotę” za nich. Wystarczy, że właściciele biznesów online przeanalizują zachowania swoich klientów i ustalą, jakie pytania najczęściej padają, przygotują na nie odpowiedzi i wprowadzą do chatbota. Dzięki temu klienci dostaną odpowiedź w ciągu kilku sekund, a Ty lub Twoi pracownicy nie będziecie musieli być online przez 24 godziny na dobę, by zatrzymać klienta.
Krok 3: Buduj zaangażowanie
Zadowoleni i powracający klienci są najlepszą rekomendacją. Inwestuj więc w budowanie zaangażowania i lojalności wobec Twojej marki. Dobrym pomysłem jest organizowanie konkursów i zabaw. Przemyśl jednak całą koncepcję tak, by podczas trwania akcji jak najlepiej zapoznać klientów z Twoją ofertą. Nagradzaj zwycięzców i chwal się wynikami w swoich kanałach komunikacji. Nie masz pomysłu jak zacząć i jak zbierać odpowiedzi konkursowe? Nigdy nie było to prostsze, niż teraz. Chatboty znacznie ułatwiają całą organizację, zbieranie prac i wyłonienie zwycięzców. Sprawdź jego możliwości i ciesz się sukcesem swojego sklepu internetowego!