Jak zarabiać na dropshippingu?

jak zarabiać na dropshippingu

Internet jest nieodłączną częścią naszego życia. Zastępuje encyklopedię, czy gazetę, pomaga podejmować codzienne decyzje, jak wybór trasy do pracy czy restauracji na wieczór. Handel w Internecie to również nie nowość. Już 56% polskich internautów dokonuje zakupów w sieci. Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce w roku 2018 to 45 mld złotych.

Z roku na rok co raz więcej osób robiąc zakupy pierwsze kroki kieruje przed ekran monitora, a nie do sklepu stacjonarnego. Nic dziwnego więc, że Internet stał się polem, na którym młodzi przedsiębiorcy podejmują pierwsze próby prowadzenia swojego biznesu. Poza łatwością dotarcia do szerokiego grona klientów, Internet oferuje również szybki, bezpośredni kontakt pomiędzy sprzedawcą, a kupującym, niezależnie od fizycznej odległości. To daje większe szanse na powodzenie nowo otwartego sklepu. Ponadto rozwiązania takie, jak dropshipping pozwalają zminimalizować koszty początkowe.

Czy Ty również zastanawiasz się nad założeniem swojego e-sklepu i rozważasz model dropshippingowy? A może Twój biznes już działa w Internecie, ale zainteresowała Cię ta formuła? Więcej informacji o dropshippingu znajdziesz tu: KLIK!

W tym artykule odpowiem na jedno bardzo ważne pytanie w każdym biznesie: Jak zarabiać w modelu dropshippingowym?

Oczywista odpowiedź brzmi: jak najwięcej 😊

Jeśli jednak szukasz konkretów, czytaj dalej.

Dropshipping bez firmy? To możliwe! Czyli działalność nierejestrowana.

Zanim jednak opowiem o inwestycjach i zyskach, warto wspomnieć o możliwości rozpoczęcia biznesu, który nie generuje kosztów. Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem swojego e-sklepu i działalność w modelu dropshippingowym, możliwe, że odstraszają Cię formalności związane z założeniem własnej działalności gospodarczej. By zachęcić nowych, szczególnie młodych, przedsiębiorców do wchodzenia na rynek 30 kwietnia 2018 zaczęła obowiązywać tzw. „Konstytucja biznesu”, która wprowadza działalność nierejestrowaną (nieewidencyjną).

To rozwiązanie pozwala na założenie e-sklepu bez opłat związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym, więc koszt założenia i prowadzenia takiej działalności jest zerowy. Działalnością nieewidencyjną można też zarządzać będąc na umowie o pracę, zlecenie czy o dzieło. Jest to więc rekomendowany sposób na uzyskanie dodatkowego przychodu, szczególnie przy zakładaniu pierwszego e-sklepu.

Działalność nierejestrowana obwarowana jest kilkoma obostrzeniami:

  • działalność ta nie dotyczy usług objętych koniecznością uzyskania licencji, koncesji czy pozwoleń (np. alkohol, broń)
  • miesięczny przychód osiągany z tytułu tej działalności nie przekracza połowy minimalnej płacy krajowej (w 2019 roku – 1125 zł brutto)
  • działalność jest prowadzona bez udziału wspólników
  • podmiot nie prowadził zarejestrowanej działalności gospodarczej w ciągu ostatnich 60 miesięcy (5 lat)

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z działalnością sprzedażową w Internecie, nie generując dodatkowych kosztów i minimalizując wkład początkowy – działalność nierejestrowania i dropshipping to rozwiązania, które mogą Cię zainteresować.

Koszty

Nawet prowadząc działalność nierejestrowaną należy się liczyć z kosztami związanymi z otwarciem, funkcjonowaniem i promocją e-sklepu. W modelu dropshippingowym to jedyne koszty początkowe, gdyż nie musimy inwestować w towar czy przestrzeń magazynową. W związku z tym swój biznes możesz prowadzić skąd chcesz i jak chcesz. Na przykład z własnej kanapy, przy kubku ulubionej kawy.

koszty dropshipping

Sklep internetowy

Twoje działania (a co za tym idzie koszty) będą się różniły w zależności od tego czy Twój e-sklep ma być dodatkowym, czy jedynym źródłem dochodu. Jeśli pracujesz na pełen etat, a rozważasz dodatkowy zarobek, to nie będziesz w stanie poświęcić temu biznesowi dużo czasu.

W takiej sytuacji sprawdzają się proste rozwiązania, niewymagające dużego zaangażowania. Należy się jednak liczyć z niewielkimi zyskami początkowymi. Co warto rozważyć?

Założenie i prowadzenie sklepu na platformach aukcyjnych w Polsce

Portale te są łatwe w obsłudze, zarówno ze strony sprzedawcy, jak i kupującego. Same też pracują na swoja popularność. Wielu początkujących sprzedawców tam kieruje pierwsze kroki. Nic nie stoi na przeszkodzie, by mieli tak robić również przedsiębiorcy działający w modelu dropshippingowym. Samo założenie i aktywacja konta nic nie kosztuje, ale portale pobierają opłaty za publikację oferty, opcje dodatkowe, a także prowizję od sprzedaży towaru.

Publikacja oferty jest płatna w przypadku tylko kilku kategorii. Dotyczy to głównie przedmiotów o dużych gabarytach lub o znacznej wartości, oraz niektórych usług. Wystawianie pozostałych artykułów jest darmowe, w związku z czym większość e-sklepów działających w systemie dropshippingowym jest z tej opłaty zwolniona. Wyróżnienie Twojego ogłoszenia jest opcjonalne. Generuje to koszt, ale ułatwia przyciągnięcie klientów. Obligatoryjna jest prowizja od sprzedaży towaru.

Wynosi ona od 2% do 15% ceny końcowej produktu w zależności od kategorii. Naliczana jest w momencie gdy klient dokonuje zakupu. W związku z tym samo wystawienie produktu nie jest płatne. Prowizję płacimy dopiero gdy klient wybierze Twoją ofertę. Decydując się na wystawienie artykułów na portalach aukcyjnych i sprzedażowych w opcji podstawowej nie ponosimy żadnych kosztów, dopóki nie dojdzie do sprzedaży.

Wszystkie tego typu portale stosują podobny system opłat. Warto próbować wystawiać swoje przedmioty w kilku miejscach i sprawdzać, co wygeneruje nam najwięcej zysków.

Założenie i prowadzenie sklepu na platformach aukcyjnych za granicą

Zasady są podobne jak w poprzednim przypadku, jednak mamy dostęp do znacznie większej bazy klientów. Zagraniczne portale aukcyjne są bardziej wymagające niż polskie, nie tylko ze względu na konieczność porozumiewania się i tworzenia opisów w języku obcym. Takie portale mają też inne, niekiedy bardziej restrykcyjne zasady wprowadzania produktów czy wymogi formalne dotyczące prowadzonej działalności. Należy rozważyć, czy funkcjonowanie na zagranicznym rynku przyniesie nam realny zysk, czy tylko przysporzy pracy.

W obu przypadkach zasadniczym minusem jest duża konkurencja i bardzo ograniczone możliwości promocji czy wyróżnienia swojej działalności i produktów. Są to jednak najprostsze możliwości rozpoczęcia działalności polegającej na sprzedaży w modelu dropshippingowym.

Jeśli chcesz, by e-sklep był Twoim głównym źródłem dochodu, musisz się liczyć z dodatkowym wysiłkiem i kosztami. Jednak zaangażowanie w promocję, czas poświęcony na wyróżnienie Twojego biznesu i produktów, którymi handlujesz ma szansę przynieść Ci znacznie większe zyski, niż w przypadku sprzedaży na portalach aukcyjnych.

Założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego

Działania z tym związane są w całości zależne od Ciebie. To Twój pomysł ma tu znaczenie. Od nazwy, poprzez graficzną prezentację, aż po kanały i formę promocji. Narzędzi, które Ci to ułatwią jest wiele. Istnieją strony internetowe poświęcone zakładaniu sklepów, oferujące też szybką integrację z hurtowniami w modelu dropshippingowym. Jest możliwość wynajęcia agencji, która pomoże Ci przy tworzeniu Twojego biznesu, a następnie zajmie się jego promocją.

Jeśli posiadasz umiejętności z zakresu informatyki i grafiki, możesz też zmierzyć się z tym zadaniem na własną rękę. Jedynym ograniczeniem w tym przypadku są Twoje możliwości finansowe. Własny sklep internetowy to konieczność inwestycji znacznie większych funduszy, obarczony jest też ryzykiem, ale daje perspektywę realnie większych zysków.

Bez względu na to, jak system wybierzesz, pamiętaj, że musisz odprowadzać podatki od uzyskanego przychodu!

Promocja

Większość wysiłków właściciela e-sklepu działającego w modelu dropshippingowym powinna być skierowana na promocję biznesu. Zyskany czas, który normalnie byłby przeznaczony na odbiór, rozłożenie, pakowanie i wysłanie towarów czy negocjacje z dostawcami i kurierami, to jeden z tych czynników, który przekonuje przedsiębiorców do rozpoczęcia działalności w dropshippingu. Nie martwiąc się o zagadnienia techniczne mogą się oni skupić na rozwoju sklepu internetowego i obsłudze klienta.

Zakładając, że wybrana przez Ciebie hurtownia zaopatruje więcej niż jednego klienta w tym modelu, musisz znaleźć coś, co wyróżni Twój sklep na tle konkurencji. Istotne jest nie tylko przyciągnięcie klienta, ale także utrzymanie go i zachęcenie do powrotu, gdy następnym razem będzie szukał artykułów z podobnej kategorii.

Twój pomysł na promocję to Twoja największa karta przetargowa w walce o klienta. Zastanów się, nie tylko co chcesz sprzedawać, ale przede wszystkim komu. Do kogo chcesz trafić ze swoim produktem? Kim będą Twoi potencjalni klienci i co możesz im zaoferować? Nie chodzi tylko o sam produkt, ale o pewną ideę, którą podchwycą, coś z czym będą chcieli się identyfikować. Kanały promocji powinny być dostosowane do profilu klienta. Na przykład: sprzedając artykuły dla małych dzieci warto zainwestować w reklamę na portalach przeznaczonych na porady dla młodych rodziców, czy w radiu. Reklamy telewizyjne mogą być zupełnie nietrafione, gdyż młodzi rodzice często nie mają czasu na oglądanie telewizji. Dużo bardziej prawdopodobne jest, że słuchają radia w trakcie codziennych obowiązków. Analizując w ten sposób swoją grupę docelową będziesz w stanie dookreślić jakie źródło informacji najszybciej i najskuteczniej trafi do potencjalnego nabywcy.

Od tego jakimi kanałami będziesz się promować zależą koszty jakie przy tym poniesiesz. Warto pomyśleć o reklamie kreatywnie. Pamiętaj, że wiele tradycyjnych form promocji jest coraz mniej skutecznych. Dużą popularnością cieszą się działania na portalach społecznościowych, które nie generują dużych kosztów, a docierają do szerokiego grona odbiorców. Należy jednak wziąć pod uwagę, czy nasi potencjalni klienci są ich stałymi i regularnymi użytkownikami.

Promocję można też zlecić profesjonalnym agencjom reklamowym, które kompleksowo zajmą się Twoim biznesem, łącznie z zaprojektowaniem całej strony wizualnej e-sklepu. Przeanalizują rynek i dookreślą grupę potencjalnych klientów. Specjaliści zajmą się też wypozycjonowaniem Twojego sklepu w popularnych wyszukiwarkach. Zatrudnienie takiej agencji to spory wydatek, ale może mieć realny wpływ na Twój dochód.

Promocja i inne działania w zakresie reklamy niewątpliwie generują koszty, ale są one konieczne, jeśli chcesz zwrócić na siebie uwagę klientów. Tylko od Ciebie zależy ile na nie przeznaczysz zarówno czasu jak i funduszy. Warto jednak pamiętać, że jest to jeden z głównych czynników wpływających na Twój zarobek. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa, konsekwentne działania promocyjne to najskuteczniejsze sposoby na zaistnienie w świadomości klientów i zachęcenie ich do wyboru właśnie Twojego sklepu. Dzięki temu możesz liczyć na zwielokrotnienie swoich dochodów.

Obsługa klienta

Drugi najważniejszy aspekt, na którym powinny się skupić Twoje działania. Obsługa klienta wiąże się z promocją i choć nie generuje bezpośrednio kosztów, może zajmować sporo czasu. Od niej jednak zależy czy klienci będą wybierali Twój sklep. Przy założeniu, że inne sklepy mogą oferować te same lub podobne artykuły, co Twoja firma, warto podjąć działania w celu wyróżnienia Twojego sklepu. Przemyślana i odpowiednio skierowana strategia promocyjna pozwoli Ci trafić do nowego konsumenta, obsługa na wysokim poziomie pozwoli Ci go zatrzymać.

Pamiętaj, że utrzymanie kontrahenta generuje mniej kosztów niż znalezienie nowego, a przynosi zyski. Stały klient musi czuć się równie ważny, jak każdy nowy, warto więc pamiętać o wyróżnianiu najwierniejszych promocjami czy niespodziankami w formie gratisów. Należy też zachęcać kupujących do przekazywania dalej informacji o Twoim sklepie, np. oferując im kupony rabatowe, dzięki którym skorzystają zarówno oni, jak i nowo zaproszeni. Poczta pantoflowa ma ogromną moc i należy z niej korzystać.

Szczegółowe opisy oferowanych przedmiotów, jasna informacja dotycząca wysyłki, ale też instrukcje związane ze zwrotem lub wymianą to podstawowe informacje, których Twój klient będzie szukał. I muszą być one łatwe do znalezienia. Warto zapewnić o gotowości do odpowiadania na każde pytanie związane z transakcją. I nie może się to kończyć na deklaracjach. Liczy się też szybkość reakcji. Klient, który poszukuje konkretnego produktu może mieć jedno pytanie dotyczące przedmiotu (np. nietypowa dostawa) i wybrać tego sprzedawcę, który najszybciej udzieli odpowiedzi.

Jeśli często korzystasz z portali społecznościowych, dobrym rozwiązaniem jest namawianie klientów do kontaktowania się z Tobą za pomocą tego portalu, np. poprzez profil Twojej firmy. Kolejny dobrym zwyczajem jest informowanie kupującego o etapie, na jakim jest jego zamówienie. E-mail czy wiadomość SMS z krótką informacją o wysłaniu paczki to niewiele, a buduje zaufanie.
Poza kontaktem przed, czy w trakcie zakupu, istotna jest tez opieka posprzedażowa. Są to wszystkie działania, które mogą być konieczne do podjęcia po dokonaniu zakupu przez klienta. Należą do nich w szczególności: zwroty, wymiany, reklamacje, czy naprawy.

Przy współpracy w modelu dropshippingowym, to hurtownia jest odpowiedzialna za wszelkie wady produktów. Niezadowolony klient będzie jednak kontaktował się z Tobą i od Ciebie oczekiwał rozwiązania problemu. W tym momencie kontakt z hurtownią jest bardzo ważny. To jak i w jakim terminie hurtownia poradzi sobie z wadliwym produktem, ma ogromne znaczenie dla wizerunku Twojego sklepu. Dlatego wybór hurtowni jest kluczowy dla powodzenia Twojego biznesu. Jeśli zastanawiasz się, czym się kierować przy wyborze dostawcy, koniecznie sprawdź artykuł na ten temat: DROPSHIPPING – Jak wybrać hurtownię, która przyniesie zysk dla Twojego biznesu?

Proces reklamacji powinien być maksymalnie uproszczony dla kupujących. Należy ich również zapewnić o priorytetowym traktowaniu zgłoszenia. Jeśli wada produktu jest rzeczywiście po stronie dostawcy dobrze jest wynagrodzić kupującemu czas oczekiwania. Może to być coś symbolicznego, nienamacalnego, jak darmowa dostawa czy niewielki kod rabatowy przy następnym zakupie. To też zachęci kupującego do kolejnej wizyty w Twoim sklepie.

Przychód

Zarobek w modelu dropshippingowym, to podobnie jak w przypadku tradycyjnego handlu, różnica między ceną zakupu produktu u dostawcy, a ceną tego produktu w Twoim sklepie. Oczywiście wpływ na ostateczny dochód ma wiele czynników, ale podstawowym jest kwota jaką przyjdzie Ci zapłacić z artykuły w hurtowni, z którą współpracujesz. Wielu dostawców oferuje rabaty na swoje produkty uzależnione od ilości zamówień czy długości współpracy. Warto zapytać swojego dostawcę czy przewiduje taką opcję. Umowę z dostawcą możesz negocjować również w trakcie jej trwania.

przychód dropshipping

Istotnym czynnikiem wpływającym na zarobek e-sklepu są warunki współpracy z dostawcą. Niektóre hurtownie określają cenę detaliczną, za którą produkt ma być ostatecznie sprzedany. Takie rozwiązanie jasno określa marżę, jaką zyskasz na sprzedawanych artykułach, jednocześnie odbiera możliwość cenowego uatrakcyjnienia Twojej oferty. Jeśli zależy Ci na zawalczeniu o klienta pod względem korzystnej ceny powinieneś wybrać dostawcę nastawionego na sprzedaż produktu, nie ingerującego w jego końcową cenę.

Pamiętaj, że będzie to wymagało monitorowania rynku, obserwowaniu konkurencji, która może sprzedawać ten sam albo podobny towar na granicy opłacalności. W przypadku ostrej walki cenowej warto jest postawić na inne czynniki, które sprawia, że Twój sklep będzie bardziej atrakcyjny dla kupującego. Takimi są na przykład wyżej wspomniane promocja i marketing, rabaty przyznawane dla stałych klientów, opieka posprzedażowa, a także wiele innych.

Na rynku funkcjonują hurtownie, które wymagają od swoich klientów dropshippingowych niewielkiej miesięcznej opłaty abonamentowej. Ma to zapewniać o elitarności dostawcy i odstraszać potencjalną konkurencję. Może również odstraszać przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z dropshippingiem, szczególnie jeśli robią rozeznanie, poszukują pierwszej hurtowni. Również w przypadku, gdy chcemy współpracować z wieloma dostawcami, może to generować dodatkowe koszty, bez gwarancji zysku. Wiele hurtowni jednak nie oczekuje dodatkowych opłat, a zarabia wyłącznie na sprzedanych produktach. Produktach, za które zapłacisz tylko jeśli je sprzedasz. Taki typ umowy z dostawcą jest korzystny szczególnie w przypadku firm, które dopiero wkraczają na rynek i wolą dostępne fundusze przeznaczyć na promocję swojego biznesu.

Jeśli szukasz sprawdzonego dostawcy sprawdź: www.ikonka.com.pl. To hurtownia, która nie narzuca końcowej ceny. Na stronie podaje jedynie sugerowaną wartość produktu w detalu, co pozwala właścicielowi e-sklepu zorientować się w możliwych zyskach. Ikonka nie oczekuje też żadnej opłaty abonamentowej od nowych czy stałych klientów. Tej hurtowni zapłacisz jedynie za sprzedane produkty. 20 lat działalności na rynku i tysiące zadowolonych klientów potwierdza wysoką jakość serwowanych przez dostawcę usług.

Ile można zarobić na dropshippingu?

Tyle, ile się chce! Poważnie! Dochód jest uzależniony od tego ile czasu i wysiłku zostanie przeznaczonych na działania związane z Twoją firmą. Początkowe miesięczne zyski mogą oscylować w kwotach 500-800 zł. Dobrze prowadzone działania promocyjne, bliska i efektywna współpraca z hurtownią przekładająca się na zadowolenie klientów i ich powroty do Twojego sklepu, będą stopniowo zwiększały ten przychód.

Jak więc zarabiać w modelu dropshippingowym?

Poprzez:

  • wybranie najbardziej optymalnego sposobu prowadzenia Twojej działalności
  • negocjacje cen artykułów z hurtownią dropshippingową – należy jednak pamiętać, że za niską ceną może stać niska jakość, a to może przysporzyć nam niezadowolenia ze strony klientów
  • strategię marketingową skorelowaną z Twoim produktem, opartą o jasny zamysł i przekaz – inwestycja w promocję będzie miała spore przełożenie na zainteresowani klientów, a co za tym idzie na zysk
  • przyciągnięcie i utrzymanie klientów
  • obsługę klienta na wysokim poziomie
  • sprawną opiekę posprzedażową

Każdy z tych aspektów wymaga dokładnego przemyślenia i dopasowania do Twoich możliwości i oczekiwań. Trzymając się jednak powyższych wytycznych będziesz w stanie stworzyć i prowadzić biznes przynoszący zyski. Od Ciebie zależy jak duże. Jeśli będziesz poświęcać temu odpowiednio dużo czasu i wysiłków Twój biznes będzie szybko się rozwijał, a co za tym idzie generował satysfakcjonujący przychód. Trzymam kciuki za Twój sukces. Powodzenia!

ile można zarobić na dropshippingu

Źródła:
1. Raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-commerce Polska” [w:] ginter.pro/wp-content/uploads/2018/07/E-commerce_w_Polsce_2018.pdf [dostęp 29.05.2019]

2. Tamże.Regulamin Allegro, Załącznik nr 4. Opłaty i prowizje [w:] https://allegro.pl/regulamin/pl/zalacznik-4[dostęp 29.05.2019]

Jak zarabiać na dropshippingu?
5 (100%) 1 vote

pozycjonowanie stron w projekt marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger