Jak skutecznie sprzedawać, czyli 5 technik sprzedażowych dla każdego

Jak skutecznie sprzedawać, czyli 5 technik sprzedażowych dla każdego

Umiejętność skutecznej sprzedaży jest jedną z najbardziej uniwersalnych kwalifikacji, która przydaje się nie tylko zawodowym handlowcom. Jest potrzebna w codziennym życiu. Bez jej znajomości inwestor nie zostanie przekonany do twojego, choćby najlepszego pomysłu. Nie każdy klient zaufa ci też na „dzień dobry”, choćby produkt, który sprzedajesz, podnosił bezpośrednio jakość jego życia. Nie zdobędziesz również wymarzonej pracy i nie otrzymasz nawet należnej podwyżki od swojego szefa. Tutaj trzeba po prostu wiedzieć, jak wygląda nowoczesna i skuteczna sprzedaż.

Liczą się wyniki

Odpowiednia technika sprzedaży pozwala zbudować profesjonalny wizerunek, a to dzisiaj jest klucz sukcesu. Czyli działa wciąż aktualne, stare powiedzenie, że „jak cię widzą, tak cię piszą”. Dlatego u handlowca jest tak ważna pewność siebie oraz tworzenie odpowiedniej relacji z klientem. Wielkim plusem jest znajomość i umiejętne stosowanie technik perswazji lub, jak kto woli, psychologicznej manipulacji. Są to podstawowe elementy nowoczesnej sprzedaży, w której by mieć wyniki, nie można postępować, jak wszyscy.

Skuteczna technika sprzedażowa – 5 podstawowych reguł

Najprostsze zasady są zawsze najskuteczniejsze. Poznaj więc skuteczną sprzedaż od podszewki! Ale pamiętaj, że technikę sprzedaży dobiera się pod klienta, bo każdy z nas jest inny!

1.Reguła niedostępności

Od zarania dziejów to, co było niedostępne lub trudne w zdobyciu, stawało się najbardziej pożądane. Ograniczony dostęp do wybranych produktów tworzy się poprzez limitowane serie. Cena nie zmniejsza zainteresowania kupujących, ponieważ mają poczucie, że kupują wysokiej jakości towar z przeznaczeniem dla wybranych. Działa tutaj tak zwana teoria reaktancji, w której utrata wolności lub możliwości wyboru spotyka się z oporem psychologicznym. Możliwość zdobycia niedostępnej rzeczy eliminuje ten dyskomfort. Wystarczy wspomnieć, że produkt jest trudno osiągalny ze względu na jego ilość, cenę i czas – trzy ostanie sztuki, koniec promocji za dwa dni itp.

2. Reguła społecznego dowodu słuszności

Ludzie zawsze patrzą na postępowanie innych osób. Jeśli się sprawdza, to jest właściwe a przede wszystkim racjonalne. Opierając się więc na decyzjach większości, chętniej kupujemy i inwestujemy w określone produkty. Ta technika sprzedażowa opiera się przede wszystkim na opiniach zadowolonych klientów. Rekomendacja to najlepszy sposób, by w kliencie wywołać potrzebę nabycia towaru.

3. Reguła polubienia i efektu sympatii

Sprzedawca musi dać się lubić na tym polega skuteczna sprzedaż. Prosta zasada. Im bardziej kogoś lubimy, im bardziej ktoś wzbudza naszą sympatię, tym bardziej ulegamy jego sugestii. Nawiązanie nici porozumienia, dobrych relacji jest jednym z kluczy sukcesu sprzedawców. Tak buduje się zaufanie społeczne. Rozmowa, pytania, spojrzenia prosto w oczy, uśmiech i wysłuchanie z zainteresowaniem odpowiedzi wzbudzi zaufanie. Można znaleźć podobieństwa, podobne problemy, zainteresowania, a przede wszystkim zauważenie klienta przez zapamiętanie imienia swojego rozmówcy.

4. Skuteczna sprzedaż a zasada zaangażowania i konsekwencji

Słowa i czyny powinny być spójne. Handlowiec musi być konsekwentny, a tym samym godny zaufania i nie może w żaden sposób zawieść klienta. Warto więc przekonać klienta, pokazując mu dowody, że już zaczął robić właśnie to, co się chce mu sprzedać. Działania mogą być też nadal kontynuowane z pomocą specjalistów w określonym czasie i miejscu. Przecież tego procesu nie można przerwać?

5. Drzwiami w twarz

Nikt nie lubi wygórowanych próśb, ale gdy są możliwe do spełnienia, pojawia się wahanie… Jednak klient na pewno taką sugestię odrzuci. Na jej miejsce warto więc wprowadzić mniejszą, która wyda się rozmówcy po prostu błahostką możliwą do spełnienia. Wtedy na pewno pojawi się odpowiedź – o, i to jest dobra propozycja! Ta technika sprzedaży jest prosta, ale zawsze skuteczna.

pozycjonowanie stron w projekt marketing

1 komentarz - Jak skutecznie sprzedawać, czyli 5 technik sprzedażowych dla każdego

  1. Jak najbardziej wszystkie 5 punktów jest słusznie napisane, ale kiedy jest brak dostępności asortymentu na rynku to w sytaucji dużego popytu, zapominamy o 4 pozostałych czynnikach, a to one pozwalają nam budować przewagę. Dziękuję.

Skomentuj Robert Piotrowski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontakt przez Facebook Messenger