10 skutecznych porad, jak pozycjonować sklep internetowy?

jak pozycjonować sklep internetowy - poradnik

Z roku na rok powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Rośnie konkurencja, wzrastają ceny produktów i koszty pozycjonowania sklepów. Inwestycje w SEO dla branży e-commerce to jedno z najlepszych posunięć szczególnie dla młodego sklepu online. Ruch organiczny pochodzący z wyszukiwarki Google to najtańsze, a zarazem najlepsze źródło darmowego ruchu.

Wypozycjonowanie sklepu na pierwsze pozycje w Google wymaga czasu, specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO, optymalizacji stron, rozbudowy treści czy opracowania strategii link-building. Jednym z dobrych rozwiązań dla młodych sklepów jest nawiązanie współpracy z uczciwą agencją SEO, która zrobi dobry marketing w wyszukiwarkach internetowych i zrealizuje nakreślone cele biznesowe. W dzisiejszym artykule chciałbym pokazać, jakie działania można samodzielnie wykonać, aby poprawić widoczność swojego sklepu w SERP.

Porada #1 – Protokół HTTPS

Protokół SSL jest już standardem, który pozwala użytkownikom nawiązać bezpieczne połączenie ze sklepem. Według oficjalnych zapowiedzi Google jest to czynnik rankingowy.

Zobacz wideo poradnik

Porada #2 – Instalacja najważniejszych narzędzi SEO

Warto skorzystać z potencjału dwóch darmowych narzędzi Google:

  • Google Search Console – narzędzie pomocne w optymalizacji stron i monitorowania aktualnego stanu witryny.
  • Google Analytics – rozbudowane narzędzie przydatne do analityki internetowej.

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować Google Search Console?

Zobacz wideo poradnik

Jak zainstalować Google Analytics?

Porada #3 – Cele biznesowe

Tworzenie kampanii SEO / SEM należy rozpocząć od wyznaczenia celów biznesowych, które nakreślają strategie marketingowe dla sklepu. W branży e-commerce celem może być zwiększenie widoczności kategorii, podkategorii, stron producentów lub produktów. Namierzenie celów biznesowych pozwala zidentyfikować słowa kluczowe, które z dużym prawdopodobieństwem będą ściągać konwertujący ruch do sklepu.

Cele pozycjonowania i modele rozliczeń z agencjami SEO zmieniały się na przestrzeni lat.

Zobacz wideo poradnik

Porada #4 – Dobre słowa kluczowe

Wybór fraz do pozycjonowania sklepu internetowego decydują o sukcesie bądź porażce celu biznesowego. Wybór dobrych słów kluczowych do pozycjonowania uwzględnia frazy ogólne (jedno i dwuwyrazowe) oraz frazy long tail (frazy kilkuwyrazowe). Frazy kluczowe wybrane do pozycjonowania należy przypisać do adresów URL, które będziemy pozycjonować w wyszukiwarce Google.

Idealne słowa do pozycjonowania można na bieżąco monitorować w analityce wyszukiwania Google Search Console.

Zobacz wideo poradnik

Analityka wyszukiwania Google Search Console.

Porada #5 – Definiowanie tytułów, nagłówków H1 i meta description

Trzy najważniejsze elementy, które odpowiadają za skuteczny marketing sklepu w wynikach wyszukiwania. Każda podstrona serwisu powinna posiadać unikalny tytuł, nagłówek H1 i meta description z nasyconymi frazami kluczowymi. Słowa kluczowe powinny być umieszczone w sposób naturalny, aby uniknąć negatywnego zjawiska „keyword stuffing”.

Porada #6 – Content marketing

Wielu właścicieli sklepów internetowych kopiuje (importuje) opisy produktów, które pochodzą ze stron producentów. W efekcie powstaje zjawisko „Duplicate Content”, algorytm Panda obniża ranking powielonych podstron niskiej jakości. Warto pomyśleć o napisaniu unikalnych, oryginalnych tekstów. Wdrożenie tekstów z nasyconymi słowami kluczowymi na stronę główną, kategorie, podkategorie pozwoli zwiększyć widoczność sklepu na frazy z długiego ogona.

Napisanie tekstów to proces wymagający jednorazowej pracy, która przynosi długofalowe zyski z SEO. O pierwszym sukcesie content marketingu w naszej firmie mówiłem w poniższym materiale wideo.

Zobacz wideo poradnik.

Porada #7 – Rozbudowa bloga i poradników

Tworzenie oryginalnych wpisów eksperckich i poradników to idealny content marketing, który zwiększa wartość marki i widoczność słów kluczowych w organicu. Każda nowa podstrona w serwisie, to osobny adres URL, gdzie można skierować ruch z wyszukiwarki Google. Zobacz wideo poradnik – jak założyć bloga.

Porada #8 – Linkowanie wewnętrzne

Moc linków wewnętrznych jest mocno niedoceniana w branży e-commerce. Wdrożenie linkowania wewnętrznego może znacząco podbić pozycje najważniejszych fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania i słów long tail.

Porada #9 – Canonical

Wdrożenie kanonicznych adresów URL pozwala uniknąć problemu związanego z duplikacją treści, która występuje na stronach paginacji i stronach sortowania. W przypadku rozbudowanych e-commerce wdrożenie poprawnych canonicali może dość odczuwalnie podnieść widoczność sklepu w SERP.

Porada #10 – Usuwanie podstron w sklepie

Problem usuwania wyprzedanych produktów w sklepie internetowym dotyczy właścicieli e-commerce. Efektem jest generowanie stron z kodem błędu 404, które mogą znacząco obniżyć ruch organiczny i przepływ ruchu ze stron odsyłających. Lepszym rozwiązaniem jest usunięcie koszyka na podstronie wyprzedanego produktu bądź ekspozycja innych, podobnych produktów dostępnych do kupienia w sklepie.

Zobacz wideo poradnik

Więcej przydatnych i technicznych informacji o robieniu SEO dla sklepów internetowych pisał Paweł na blogu Agencji Projekt Marketing. Czytaj artykuł: https://projektmarketing.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/

10 skutecznych porad, jak pozycjonować sklep internetowy?
2.8 (56.11%) 756 votes

pozycjonowanie stron w projekt marketing

6 komentarze - 10 skutecznych porad, jak pozycjonować sklep internetowy?

  1. michalnowakowski napisał(a):

    Ciekawy artykuł. Niestety nadal trzeba podążać z biegiem czasu i ciągłe zdobywanie wiedzy to konieczność.

    1. Marek napisał(a):

      Google wprowadza nowe wytyczne, aby jakość wyników wyszukiwania była jeszcze lepsza. Sztuczna inteligencja Google będzie jeszcze mocniej odczuwalna w SERP.

  2. Szymon napisał(a):

    Fajne zestawienie, z wszystkim się zgadzam. Dodałbym również Long Tail SEO na filtrach w kategoriach, ale robiąc to umiejętnie pamiętając o punkcie #9, oczywiście w zależności od branży i tego co wyjdzie z punktu #4

    1. Marek napisał(a):

      Cześć Szymon,

      Rozumiem, że masz na myśli long tail SEO na stronach kategorii? Filtry są użyteczne dla ludzi, dla pozycjonowania filtry można potraktować dobrze zrobionym canonicalem.

  3. Michal napisał(a):

    Dobry artykuł. Rzeczywiście stała rozbudowa linków oraz zawartości serwisu jest szybkim kluczem do poprawy pozycji w wynikach. Warto również postawić na obecność w social media bo to bardzo tanie źródło wartościowego i dobrze filtrowanego ruchu.

  4. Ola napisał(a):

    Ciekawe pomysły na promocję e-sklepu. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt przez Facebook Messenger