Jak wygrać wojnę z Duplicate Content? [PORADNIK SEO]
Zgodzisz się ze mną, że duplikacja treści jest zjawiskiem niepożądanym dla każdego właściciela na strony internetowej? Pytam, ponieważ wciąż istnieje grupa ludzi, która celowo powiela identyczne treści w różnych miejscach Internetu, licząc na cenne profity ze strony wyszukiwarki Google. Niestety, ale byłoby zbyt kolorowo i zbyt pięknie, aby duplikaty treści przynosiły korzyści w biznesie internetowym.
Gdyby to działało, Internet już dawno zostałby zalany oceanem zduplikowanego contentu. W związku z tym Google wypuściło w obieg sieci algorytm o nazwie Panda, którego celem jest karanie stron niskiej jakości, które dopuszczają się kradzieży treści czy posiadają znaczący % podstron nasycony duplikatami treści.
Skoro już wiesz, że powielenia treści są szkodliwe – to zobacz 16 popularnych przykładów tego negatywnego zjawiska, które występuje na znaczącej ilości stron internetowych. A może jesteś przekonany w 100%, że Twoja strona nie posiada duplikatów? Czy, aby na pewno tak jest? Przecież mogą się pojawiać próby kradzieży treści z Twojej strony internetowej, więc musisz z tym walczyć?
Czym jest Duplicate Content?
Duplicate Content (DC) – powielanie identycznej treści w różnych częściach Internetu, które może doprowadzić do kary ze strony Google w postaci bana (usunięcia strony z indeksu wyszukiwarki). Jako właściciel strony możesz świadomie bądź nieświadomie praktykować wewnętrzną i zewnętrzną duplikację treści.
Przykłady DC:
- Duplikacja wewnętrzna, która polega na powielaniu treści wewnątrz jednej domeny.
- Duplikacja zewnętrzna, która polega na powielaniu contentu na zewnętrznych domenach.
Zobacz wideo poradnik
Jak wygrać wojnę z Duplicate Content?
[youtube id=”hGOYPBy1_Ek”]
Link do wpisu Projekt Marketing: https://projektmarketing.pl/duplicate-content-powielanie-tresci/
Zawartość wideo poradnika:
- Szersze omówienie pojęcia DC.
- Zagrożenia związane z ustalaniem oryginałów treści przez Google.
- Szybkie indeksowanie treści w wyszukiwarce.
- Duplikacja treści czy unikalny content – co lepiej wybrać?
- Rodzaje powielania contentu.
- 16 przykładów wewnętrznej duplikacji treści i rozwiązania problemów.
- 3 przykłady zewnętrznej duplikacji treści i rozwiązania problemów.
- Sprawdzanie duplikacji treści z narzędziami SEO.
Bardzo cenny wpis! Jednak warto zaznaczyć, że duplikacja treści ma swój początek jeszcze w czasach, kiedy Internet rósł w siłę i Google zupełnie inaczej indeksowało treści, co wpływało na pozycjonowanie strony w sieci. Niestety jest w sieci jeszcze dużo poradników dotyczących pozycjonowania, właśnie z opisem takich metod. Teraz liczą się wartościowe treści. Pozdrawiam 🙂
Dokładnie tak, czasy się zmieniają… Algorytmy Google też… Wszystko zmierza ku lepszej treści.
A co z udostępnianiem swoich postów na innych platformach? Jak google traktuje takie treści? Czy takie działania też można zaliczyć do duplikacji treści? W końcu w sieci widnieją republikacje treści. Oczywiście zgadam się z tym, że obecnie liczy się przede wszystkim unikalna treść. Pozdrawiam 🙂
Jak w replikacji postu będzie link do oryginalnego posta, to nie powinno to zaszkodzić (najlepiej to mierzyć czy takie publikacje nie szkodzą widoczności Twojej strony – w Google Search Sonsole można badać widoczność pod adresach URL). Nie mniej jest to duplikacja treści.
Niektóre platformy na różnych innych serwisach udostępniają powielone wpisy, aby dotrzeć do różnych odbiorców, wówczas dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie na duplikacie canonical wskazujący na oryginalny artykuł z innej domeny.