Dlaczego szukanie biura lepiej powierzyć profesjonalistom?
Mogłoby się wydawać, że szukanie biura nie jest wielkim wyzwaniem, bo i kryteriów wyboru jest przecież relatywnie niewiele: powierzchnia, lokalizacja, możliwość podziału przestrzeni czy zaplecze, no i oczywiście cena. Ale czy to rzeczywiście wszystko, co trzeba sprawdzić? A może profesjonaliści są w stanie znaleźć jednak lepsze biura, niż by wynikało z takiej tylko analizy?
Przede wszystkim: lokale na wyłączność
Są takie biurowce, których administratorzy stwierdzili, że negocjowanie warunków z poszczególnymi potencjalnymi najemcami zabiera im zbyt dużo czasu i po prostu powierzyli zadanie wynajęcia powierzchni firmom zewnętrznym. Mówiąc wprost – eksperci z https://www.officelist.pl/ czasem są jedynymi, którzy zostali upoważnieni do przeprowadzania procedury poszukiwania najemców. Innymi słowy – warto przynajmniej przejrzeć ofertę takich firm, ponieważ tam mogą znaleźć się ciekawe powierzchnie biurowe, których po prostu nie można wynająć bezpośrednio.
Po drugie: kryteria ukryte
To będzie szczególnie ważne w przypadku osób, które biura szukają po raz pierwszy. Na samym początku pisaliśmy o pewnych kryteriach wyboru, ale w praktyce są one nieco bardziej złożone, ale ze względów praktycznych nie zawsze będą dokładniej opisane. Czasem chodzi o drobiazgi – takie jak to, czy kawę do pomieszczeń socjalnych zapewnia administrator (tak, są takie biura), czy tradycyjnie – każdy bierze ze sobą, co chce wypić. Inne jednak mogą mieć kardynalne znaczenie, bo na przykład adaptacje będą dopuszczalne, ale tylko w ograniczonym zakresie, co może uniemożliwić montaż pewnych elementów wyposażenia. Eksperci od wynajmu powierzchni biurowych zwykle mają takie informacje albo przynajmniej wiedzą, jak negocjować z wynajmującymi w takich sytuacjach.
Po prostu jest szybciej
Dla wielu wynajmujących to będzie koronny argument: bo samodzielne szukanie biura oznacza już nie godziny, a często nawet nie dni, ale tygodnie przeszukiwania mniej i bardziej konkretnych stron internetowych. Tymczasem wystarczy wejść na jedną tylko, żeby od razu mieć dostęp do naprawdę dobrych ofert. Oszczędność czasu jest warta prowizji dla pośrednika! A jeszcze trzeba dodać, że gdyby na liście idealnego biura jednak nie było – co się przecież zdarza – to wystarczy ekspertom zostawić swoją listę oczekiwań i numer telefonu: będą w stanie na bieżąco przeglądać oferty i wręcz szukać na rynku biura pod konkretnego klienta, a to zdejmuje z barków naprawdę spory ciężar.
Warto za to zapłacić
Oczywiście, że usługi pośrednictwa będą płatne. Z drugiej strony – to nie są astronomiczne kwoty, a pewność takiej transakcji jest wyższa. Mniej stresu, skrócony czas poszukiwań i możliwość zadania pytań osobie, która na rynku powierzchni biurowych zna się doskonale, to zawsze coś, za co warto zapłacić, tym bardziej że to przecież również część kosztów prowadzenia działalności.