Co zrobić z blogiem, którego nie chcesz już prowadzić? [SKUTECZNA RECEPTA]
W dzisiejszym artykule chciałbym pomóc osobom, które myślą o zamknięciu własnego bloga. Doszedłem do wniosku, że wiele osób zakładając bloga oczekuje wysokich zarobków w trybie natychmiastowym. Zarabianie na stronie internetowej wymaga czasu i systematycznej pracy, o czym pisałem w raportach zarobków za 2015 i 2016 rok.
Jedni stracili zapał do pisania bloga, inni zmienili branżę i nie chcą już rozwijać bloga. Są różne przypadki i historie…
Nie zawsze pieniądze są powodem do zamknięcia bloga, choć w wielu przypadkach jest to czynnik prowadzący do finiszu blogowania.
Przedłużenie domeny i serwera to coroczny wydatek. Skoro blog nie zarabia, to prędzej czy później pojawi się myśl – nie przedłużę domeny, nie opłacę serwera…
Co zrobić z blogiem, który w ogóle nie przynosi zysków?
[youtube id=”js6YQiqdvj4″]
Źródło: https://projektmarketing.pl/sprzedaz-strony-internetowej-z-ruchem-dla-agencji-seo/
Nie usuwaj bloga!
To jest prawdopodobnie najgorsze z możliwych rozwiązań. Do kosza wyrzuca się tylko śmieci! Lepiej już nic nie robić, czyli zostawić bloga w spokoju 🙂
Kiedy należy zamknąć bloga / stronę internetową?
Przyczyna 1
Zrobiłeś bałagan wokół własnej osoby w internecie. Zniszczenie wizerunku osoby lub marki w internecie to równia pochyła prowadząca do porażki w biznesie.
Jak można zniszczyć wizerunek w sieci:
- Oszustwa wobec klientów
- Kopiowanie artykułów z innych stron
- Bajkopisarstwo
Każdego czytelnika bloga powinieneś traktować z największym szacunkiem. Jedna niezadowolona osoba może przynieść więcej szkody niż myślisz.
Jeżeli słyszałeś o pojęciu „poczty pantoflowej”, to wiesz co mam teraz na myśli. Niestety na hejterstwo nie masz większego wpływu, ale na swoich profilach możesz się przed tym bronić.
Przyczyna 2
Otrzymałeś karę ręczną od Google dla całej domeny? Sprawdzisz to w narzędziu Google Search Console. Kary od Google można otrzymać za spamerskie, nienaturalne linki, duplikaty stron, a także w przypadku, gdy strona zostanie zhakowana i zagraża bezpieczeństwie innych użytkowników.
Wyróżniamy karę dla wybranej sekcji (podstrony) domeny oraz karę nałożoną dla całej domeny. Najgorszą możliwą karą od Google jest filtr algorytmiczny, którego nie zobaczysz w powiadomieniach Google Search Console.
Efektem kary od Google jest znacząca utrata ruchu z wyszukiwarki. W przypadku zdjęcia kary ręcznej od Google warto poczekać, jak będzie się zachowywała domena internetowa. Jeżeli z upływem czasu rozpocznie się wzrost pozycji słów kluczowych, to witaj w świecie żywych 🙂 Możesz dalej rozwijać bloga.
W przypadku otrzymania kary ręcznej warto zwrócić się o pomoc do specjalistów SEO.
Alternatywnie napisz do mnie – jak na razie mam 100% skuteczność 🙂
Sprzedaż bloga
Rozwiązanie polecam dla osób, które definitywnie planują zakończenie przygody z blogowaniem. Więcej o sprzedaży domeny: https://pracabezszefa.pl/sprzedaz-bloga-od-strony-prawnej
Cena sprzedaży bloga zależy od:
- Tematyki bloga
- Ruchu na blogu
- Liczby artykułów i jakości komentarzy
- Pozycji słów kluczowych na jakie rankuje blog
- Parametrów bloga, np: Trust Flow, Citation Flow, itp.
- Ilości i jakości linków przychodzących do sprzedawanego bloga
- Szaty graficznej + wersja responsywna RWD
Jeżeli chcesz sprzedać własnego bloga, to napisz do mnie: marek.duda@pracabezszefa.pl. Dogadamy się 🙂
Zleć teksty dla copywritera
Jeżeli nie masz czasu na pisanie bloga, możesz poszukać osoby, która odpłatnie napisze specjalistyczne teksty. Ostatnio zrobiłem mały rekonesans wśród copywriterów i mogę powiedzieć, że rozliczenia są najczęściej od ilości znaków ze spacjami.
Ceny rozpoczynają od 10 zł (wzwyż) / 1 000 zzs (znaków ze spacjami).
Za 100 zł możesz otrzymać dwa solidne artykuły na bloga. Warunek jest tylko jeden – znajdziesz dobrego copywritera ( tani nie oznacza dobry ).
Gdzie znaleźć dobrego copywritera?
Szukam w serwisie Oferia.pl. Prawdziwą sztuką w tym serwisie jest odfiltrowanie kompetentych ludzi, którzy napiszą teksty we wskazanym terminie. Jeżeli opanujesz tę sztukę, to jesteś na dobrej drodze, aby skutecznie korzystać z potęgi outsourcingu.
Poszukaj autora
Prowadzenie bloga w pojedynkę jest czasochłonne i może doprowadzić do szybkiego wypalenia. Tym bardziej, gdy zarobki na blogu są niewielkie. Połączenie sił w blogowaniu może dać wymierne korzyści finansowe i podział obowiązków (pisanie wpisów, pozycjonowanie, przygotowanie newslettera, reklamy, itp).
Warto poszukać osoby, która jest ekspertem w danej niszy blogowej. Nie jest to proste zadanie, ale możliwe do zrealizowania.
Następnie określacie jasno sprecyzowane warunki współpracy i działacie 🙂
Zrób zaplecze
Nie rozwijany blog możesz podlinkować do własnej strony tematycznej. W taki sposób traktuję mojego bloga Platnosci-WordPress.pl, który jest rozwijany nieregularnie.
Z tego bloga linkuję do moich stron internetowych (https://pracabezszefa.pl i https://fastmicropay.pl), gdzie promuję moją wtyczkę Fast Micro Pay.
Linki kieruję na stronę główną i pozycjonowane podstrony.
Ostatnio zadałem pytanie dla Leszka, jednego z moich klientów – skąd dowiedział się o wtyczce Fast Micro Pay?
Przytoczę tutaj jego odpowiedź:
Bardzo dobre pozycjonowanie strony z wtyczką Fast Micro Pay – właściwie tak dobre, że nie znalazłem żadnej realnej alternatywy. A szukałem dość dobrze 🙂
Takie korzyści wynikają z zaplecza i umiejętnego linkowania pomiędzy stroną zapleczową i stroną pozycjonowaną.
Sprzedawaj linki wychodzące z Twojego bloga
Jest to dosyć ryzykowne posunięcie, ponieważ Google zabrania takich praktyk. Mam tutaj na myśli sprzedaż linków wychodzących z domyślnym atrybutem „dofollow”. Tego typu link przekazuje moc do pozycjonowanego serwisu. Google traktuje sprzedawane linki jako sztuczną próbę manipulowania rankingiem wyszukiwarki.
Nic nie tracisz, jeżeli nie planujesz rozwijać takiego bloga. Zgłoś swojego bloga do kilku agencji, które zajmują się SEO / pozycjonowaniem stron. Jeżeli masz sensowny ruch na blogu, to podejrzewam, że otrzymasz ciekawą propozycję współpracy.
Podłącz reklamy na blogu
Google AdSense to najpopularniejszy program reklamowy przeznaczony dla wydawców stron internetowych i blogów. Jeżeli prowadzisz własny kanał YT i regularnie nagrywasz filmy, to takie reklamy możesz uruchomić także w serwisie YouTube.
Kiedy uruchomiłem moją pierwszą stronę internetową MatFiz24.pl przychody z reklam stanowiły główny przychód z internetu. Niestety nie znałem innych sposobów monetyzowania bloga, dlatego cieszyłem się z każdego kliknięcia w reklamę. Każde kliknięcie w reklamę * stawka (CPC) to Twój przychód.
Uwaga: Nie klikaj w reklamy AdSense na własnej stronie www, bo Google Cię dożywotnio zbanuje. Pamiętaj, że jest to kradzież pieniędzy reklamodawców!
Publikuj artykuły sponsorowane
Artykuły sponsorowane to ciekawy sposób zarabiania na blogu. Wykorzystaj w tym celu platformę WhitePress i zostań wydawcą artykułów sponsorowanych na własnym blogu. Jak zostać wydawcą w WhitePress pisałem w oddzielnym artykule.
Dlaczego warto publikować tematyczne artykuły sponsorowane na blogu:
- Otrzymujesz wynagrodzenie za każdy opublikowany artykuł
- Zyskujesz wartościową treść na bloga
- Zwiększasz ruch i widoczność w wyszukiwarce na nowe frazy kluczowe i słowa z tak zwanego „długiego ogona”
Podłącz programy partnerskie
Poszukaj programów afiliacyjnych w tematyce Twojego bloga. Wystarczy jeden wartościowy wpis, jedno wideo, a nawet PDF, gdzie umieścisz link partnerski. Jeżeli nauczysz się promować produkty w PP, to zaczniesz zarabiać. Z kilku wpisów na tym blogu aktualnie zarobiłem 550 zł przez tylko jeden program partnerski.
Już zapomniałem o tych wpisach, a one nadal generują dochód pasywny.
Zobacz wideo poradnik
Jak działa przykładowy Program Partnerski z serwisu RadcaPrawa.pl?
[youtube id=”THRPK4Pej98″]
Opracuj autorski kurs wideo i uruchom sprzedaż
Jestem zwolennikiem zdobywania wiedzy poprzez materiały wideo. Sam także nagrywam filmy o WordPressie i zarabianiu na blogach. Polecam zainwestować kilkaset złotych w dobry program do nagrywania pulpitu i obróbki dźwięków – Camtasia Studio. Opracowałem kurs wideo – jak krok po kroku korzystać z Camtasia Studio i nagrać dobry film?
Tworzenie materiałów wideo to prawdziwy content marketing.
Materiał wideo możesz opublikować w serwisie YouTube i uzyskać ruch z wyszukiwarki Google (materiały wideo pojawiają się w wynikach wyszukiwania). Do każdego autorskiego filmu możesz podłączyć reklamy Google AdSense i zarabiać pieniądze. Więcej pisałem w artykule o zarabianiu na YouTube.
Co więcej… Każdy autorski film możesz zacząć sprzedawać na własnej stronie. Jeżeli posiadasz bloga na WordPress to proces sprzedaży możesz całkowicie zautomatyzować przez wtyczkę Fast Micro Pay.
Napisz ebooka i sprzedaj na blogu!
Sprzedaż książek elektronicznych w rozmaitych formatach pozwala uzyskać dodatkowy przychód. Wystarczy jednorazowa praca… Stworzenie dobrego eBooka w popularnym PDF i podłączenie zautomatyzowanej sprzedaży na blogu.
Zobacz poradniki, jak uruchomić sprzedaż eBooków przez:
Abonament vs darowizny
W internecie można znaleźć wiele wartościowych stron internetowych, które całkowicie za darmo udostępniają swoją wiedzę.
Możesz wdrożyć dwa ciekawe rozwiązania:
- Abonament w całym serwisie lub dla wybranych podstron (niebawem funkcjonalność zostanie wdrożona do wtyczki Fast Micro Pay)
- Darowizny – wideo tutorial znajduje się tutaj.
Jeżeli nadal zastanawiasz się co zrobić z własnym blogiem, napisz do mnie maila: marek.duda@pracabezszefa.pl
Postaram się pomóc 🙂