3 kroki, dzięki którym wybierzesz szablon WordPressa dla firmy
Strona internetowa to wizytówka wielu firm. Jeżeli doskonale zdajesz sobie z tego sprawę, to nie możesz sobie pozwolić na zlekceważenie tego faktu. Nie stać Cię na profesjonalną, indywidualną stronę? Nie szkodzi – wybierz najlepszy szablon z myślą o prowadzonej działalności gospodarczej.
Myślisz o założeniu firmy? Chcesz rozwijać swój pomysł? Jeżeli twoja firma będzie działać lokalnie, to i tak nie powinieneś zlekceważyć potencjału internetu. Wiele osób uważa sieć za bazę wiedzy i to właśnie tam – w pierwszej kolejności – szuka informacji. Zdając sobie z tego sprawę, powinieneś zainwestować w stronę internetową. Należy wiedzieć, że zlecenie wykonania strony profesjonalnej agencji marketingowej jest kosztowne. Możesz zatem skorzystać z alternatywnego i – co istotne – tańszego rozwiązania. O czym mowa? O skorzystaniu z gotowych szablonów WordPressa. Sprawdź, jakie 3 kroki musisz wykonać, aby trafnie wybrać szablon z myślą o stworzeniu wizytówki firmy w sieci.
Krok pierwszy – bezpłatny czy płatny?
Szablony WordPressa są dostępne w dwóch wersjach: bezpłatnej i płatnej. Tych pierwszych jest naprawdę sporo – jest w czym wybierać. Jeżeli zatem twój budżet jest dość ograniczony, to nie obawiaj się – nie musisz ponosić dodatkowych kosztów. Użytkowników korzystających z bezpłatnych szablonów WordPressa jest naprawdę wielu. W praktyce oznacza to, że te najlepiej działające są dokładnie omawiane na serwisach tematycznych.
Gdy zdecydujesz, czy jesteś zainteresowany szablonem płatnym, czy też bezpłatnym, powinieneś wiedzieć, gdzie szukać wybranych. Pod tym względem nieocenione jest oficjalne repetytorium WordPressa, w którym znajdziesz setki szablonów. Dodatkowym plusem jest możliwość wybrania ustawień, np. czy szablon ma posiadać panel boczny. Możesz również zajrzeć na strony internetowe, na których specjaliści wypowiadają się o wyselekcjonowanych szablonach. Takich serwisów jest naprawdę wiele.
Darmowe szablony WordPress (https://theme.wordpress.com/themes/sort/free/)
Krok drugi – czy wiesz, jak ma wyglądać Twoja strona?
Być może powinien to być nawet pierwszy krok. Z pewnością bowiem masz wizję swojej strony lub jesteś w stanie wskazać strony internetowe, które cenisz za układ treści, przejrzystość czy funkcjonalność. Ten krok z pewnością jest najtrudniejszy, bo od tego, jak ma się prezentować twoja strona internetowa, zależą parametry, które wybierzesz przy jej poszukiwaniu.
Jeżeli nie jesteś specjalistą, to być może nie wiesz, że niektóre elementy każdej strony internetowej można zmodyfikować. Przydatnym narzędziem podczas poszukiwania szablonu, na którym zostały postawione witryny trafiające w twój gust, jest narzędzie WhatTheme. Dzięki niemu szybko sprawdzisz, czy dana strona została postawiona na szablonie WordPress. W ten sposób możesz też porównać szablon z efektem uzyskanym po modyfikacjach.
10 najpopularniejszych szablonów na WhatTheme (http://whattheme.com/theme)
Krok trzeci – nowoczesna czy…?
Posiadasz smartfona i zdarza się, że to właśnie za jego pośrednictwem przeglądasz ulubione strony internetowe, sprawdzasz pogodę lub rozkład jazdy? Okazuje się, że z urządzeń mobilnych korzysta coraz więcej użytkowników sieci. Jeżeli chcesz mieć nowoczesną stronę internetową, która w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych będzie wyświetlać się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, to musisz zadbać, aby witryna Twojej firmy byłą responsywna (czyli taka, która dopasowuje się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana) – radzi specjalista portalu Praca-Katowice.info.
Nie wszystkie strony internetowe są responsywne, choć właśnie takie są aktualnie modne. Jeżeli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję, to z pewnością powinieneś postawić właśnie na taką stronę internetową. W przeciwnym razie może się okazać, że twoja witryna utonie w morzu konkurencyjnych.
Dopasowanie szablonu do indywidualnych potrzeb
Wybór szablonu to jedno – pozostaje jeszcze kwestia dopasowania go do własnych oczekiwań. Jeżeli nie jesteś w stanie wykonać tej pracy samodzielnie, to możesz zlecić wykonanie tej pracy osobom trzecim, np. freelancerowi. Pamiętaj, że dopasowanie szablonu jest znacznie tańsze niż stworzenie witryny internetowej od początku. Jeżeli będziesz wiedział, jakiego efektu końcowego oczekujesz, to koszty nie będą duże, a Ty będziesz pewien, że zrobiłeś wszystko, aby zwiększyć przychody swojej firmy.
Przykładowy szablon (https://theme.wordpress.com/themes/sela/)
Masz smykałkę do spraw technicznych i chcesz zakodować własny szablon WordPress? Zapisz się na darmowe szkolenie.
Szablon szablonem, ale dopasowanie do go potrzeb czy późniejsze działanie na tym co sami zrobimy nie wspominając już o wyglądzie, który nie jest tak piękny jak na demo to już druga niestety strona medalu szablonu 🙂 jasne, że są pewne fajne motywy do wykorzystania na blogu np. jakieś tematy minimal czy easy / clear to jest super, ale na stronę docelową przemyślałbym dwa razy takie rozwiązanie.
Jeśli jest to dobry motyw, to można go szybko dopasować do własnych potrzeb. Chociaż to zajmuje pewien czas, no i nie jest to praca w jeden krok 😉