WhitePress od strony biznesowej i content marketingowej

whitepress od strony biznesowej i content marketingowej

WhitePress jest platformą content marketingową do promocji treści na stronach internetowych i social media. W praktyce jest to narzędzie marketingowe będące łącznikiem pomiędzy reklamodawcami i wydawcami.

Wydawcy posiadający konto w serwisie WhitePress udostępniają powierzchnię do publikacji artykułu sponsorowanego, eksperckiego (gościnnego) na stronie internetowej.

Reklamodawcy dzięki bazie wydawców udostępnionych w WhitePress mają możliwość zlecenia i publikacji wpisu sponsorowanego na stronie wydawcy, promując usługi na tematycznych stronach internetowych.

Taki model biznesowy jest atrakcyjny zarówno dla wydawców jak i reklamodawców.

Podaruj Google treści content marketingowe

Treści content marketingowe umieszczone na tematycznej stronie wydawcy są wodą na młyn w pozyskiwaniu nowych Klientów i pozycjonowaniu strony internetowej reklamodawcy.

We wpisach gościnnych mogą zostać umieszczone linki dofollow i nofollow, co jest szczególnie istotne w procesie pozycjonowania stron www. Decydujący głos w ustalaniu reguł linkowania należy do wydawcy.

Wpisy gościnne są atrakcyjne dla Google i angażują konkretną grupę odbiorców.

Jak zostałem wydawcą w WhitePress i zacząłem zarabiać na publikacji artykułów sponsorowanych?

Na początek testowo dodałem moją matematyczną stronę MatFiz24.pl do wydawców.

Bardzo szybko udało mi się zarobić 156 złotych na publikacji dwóch artykułów sponsorowanych w dwa tygodnie.

zarobki whitepress

MatFiz24.pl ma już bardzo wysokie parametry jak na stronę edukacyjną, dlatego mogę ustalać wyższe ceny artykułów sponsorowanych.

parametry matfiz24

Branża matematyczna jest tematyką niszową. Z pewnością więcej można zarobić zostając wydawcą bloga o modzie, czy odzieży.

PracaBezSzefa wydawcą w WhitePress

W tym wpisie pokażę krok po kroku, jak zostać wydawcą bloga PracaBezSzefa.pl począwszy od rejestracji w systemie WhitePress, aż po zgłoszenie strony do procesu weryfikacji.

Krok 1. Rejestracja.

Wejdź na stronę WhitePress.pl i zarejestruj konto prywatne lub firmowe. Rejestracja konta jest darmowa i wymaga poprawności danych.

wejdź na whitepress

Krok 2. Aktywacja konta i logowanie.

Na Twój adres e-mail podany w procesie rejestracji przychodzi link aktywacyjny. Kliknij ten link i zaloguj się do WhitePress.

aktywacja konta i instrukcja obsługi

Uwaga: Warto zapoznać się ze szczegółową instrukcją serwisu WhitePress, która znajduje się tutaj.

Krok 3. Akceptacja regulaminu.

Zaakceptuj regulamin platformy WhitePress. O wszelkich zmianach regulaminu zostaniesz poinformowany na adres e-mail.

akceptacja regulaminu whitepress

Krok 4. Dodaj portal.

Kliknij przycisk: Dodaj portal, gdzie zostaniesz przeniesiony do tworzenia oferty wydawcy.

dodaj portal i zostań wydawcą w whitepress

Krok 5. Adres i rodzaj.

Podaj domenę, gdzie chcesz publikować przyszłe artykuły sponsorowane.

Do współpracy dopuszczone są tylko i wyłącznie portale, które mają udokumentowany ruch > 1000 UU (unikalnych użytkowników), nie mają zainstalowanych SWL (systemów wymiany linków) oraz posiadają autorskie treści.

Dzięki takiemu rozwiązaniu WhitePress współpracuje z wydawcami stron internetowych wysokiej jakości. Gwarantuje to reklamodawcom uniknięcie wszelkich możliwych kar od Google za linki pochodzące ze spamowanych serwisów.

Wybierz rodzaj serwisu:

  • Portal ogólnoinformacyjny – cała Polska
  • Portal tematyczny – cała Polska
  • Portal ogólnotematyczny – regionalny
  • Portal tematyczny – regionalny
  • Blog
  • Inne

adres i rodzaj strony zgłoszonej w whitepress

Następnie kliknij przycisk Dalej.

Krok 6. Tematyka.

Podaj opis zgłaszanej strony internetowej do 250 znaków i tagi odnoszące się do Twojej witryny.

opis i tagi zgłaszanej strony w whitepress

Następnie kliknij przycisk Dalej.

Krok 7. Popularność.

W tym kroku musisz podać dokładne dane statystyczne Twojej strony internetowej, takie jak:

  • Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie – powinieneś mieć zainstalowane na blogu narzędzie do statystyk Google Analytics
  • Liczba odsłon miesięcznie – odpowiedź znajdziesz w narzędziu Google Analytics
  • Profil Facebook – link
  • Profil Facebook – liczba fanów
  • Profil Google+ – link
  • Profil Google+ – liczba obserwatorów
  • Profil Twitter – link
  • Profil Twitter – liczba obserwatorów
  • Pliki dokumentujące oglądalność do pobrania – wystarczy screen w formacie JPG / PDF z narzędzia do statystyk Google Analytics

popularność i linki do social media w whitepress

Następnie kliknij przycisk Dalej.

Krok 8. Oferta.

Wybierz liczbę dni przez jaką artykuł będzie promowany na stronie głównej portalu, działu lub sekcji.

Zamieść zrzut ekranu ze wskazaniem miejsca na stronie głównej portalu, działu lub sekcji, gdzie znajdzie się odnośnik do artykułu (czyli miejsce, gdzie artykuł będzie promowany).

liczba dni promowania artykułu sponsorowanego na stronie wydawcy

Oznaczanie artykułów ustal według własnej woli, natomiast szczególnie istotne są pola wyboru odnośnie rodzaju dopuszczalnych linków. Wybrałem tylko linki brandowe (zawierające nazwę domeny), url, nawigujące, graficzne. Są to najbezpieczniejsze linki dla serwisu wydawcy chroniące przed karą ręczną od Google.

oznaczanie artykułów i rodzaj linków

W tym kroku należy ustalić także, czy artykuł sponsorowany będzie dodany do Facebooka, Google+ i Twittera.

Ustal także cenę netto artykułu sponsorowanego dla WhitePress.

cena netto dla whitepress

Bardzo ważnym miejscem w tym kroku jest pole: Uwagi do oferty. Warto skorzystać z kreatora opisu i dodać bardzo ważne zdanie odnośnie ustalenia reguł linkowania we wpisie sponsorowanym:

We wpisie sponsorowanym można umieścić jeden link typu dofollow i jeden link typu nofollow.

uwagi do oferty

Jedno krótkie zdanie zabezpiecza serwis wydawcy przed spamowaniem linkami w artykułach sponsorowanych. Jeden link typu dofollow daje wystarczającą moc pozycjonerską linkowi.

Kliknij: Zapisz ofertę.

Krok 9. Podsumowanie oferty.

Ofertę możesz w tym kroku edytować lub usunąć. Jeżeli jest wszystko OK, to kliknij Dalej 🙂

podsumowanie oferty

Krok 10. Teksty eksperckie.

Jeżeli interesują Cię takie teksty, to w tym kroku możesz oznaczyć to miejsce.

teksty eksperckie

Następnie kliknij przycisk Dalej.

Krok 11. Struktura artykułu.

Zastanów się, czy zdjęcie główne jest obowiązkowe do wpisu sponsorowanego? Podaj link do przykładowego artykułu na blogu (może to być wpis sponsorowany).

struktura artykułu

Następnie kliknij przycisk Dalej.

Krok 12. Notki prasowe.

W systemie dostępny jest moduł rozsyłania płatnych notek prasowych. Tą opcją nie jestem zainteresowany, dlatego klikam przycisk: Dalej.

notki prasowe

Gratulacje!

Dodałeś swój portal jako wydawca w WhitePress. Oczekuj na akceptację serwisu przez pracowników WhitePress, którzy zweryfikują informacje podane w powyższych krokach. W tym momencie zapisz zmiany i wyjdź.

zapisz zmiany i wyjdź

W dowolnym momencie wszystkie dane ofertowe możesz edytować.

Aktualnie zgłosiłem moje dwie domeny jako wydawca w WhitePress i czekam na kolejnych reklamodawców 🙂

moje portale w whitepress

Jeżeli reklamodawca zechce opublikować wpis sponsorowany na Twojej stronie internetowej, to na adres e-mail podany podczas rejestracji przyjdzie specjalna wiadomość.

zamówiono publikację artykułu sponsorowanego

Dostaniesz także podobne powiadomienie po zalogowaniu na platformę.

Moja opinia o WhitePress

Będąc wydawcą w WhitePress zarabiam na artykułach sponsorowanych publikowanych na moich stronach internetowych. Fajnie, że korzystając z tego narzędzia jestem jedynym szefem w ustalaniu ceny wpisu sponsorowanego i reguł gry odnośnie linkowania, które pozwala zminimalizować ryzyko otrzymania kary ręcznej od Google.

Program partnerski WhitePress to także świetna forma zarabiania pasywnego w internecie. Wystarczy jeden link partnerski: https://www.whitepress.pl/140T1, aby promować platformę WhitePress i dzięki niej zarabiać.

Treści content marketingowe w połączeniu z racjonalnym linkowaniem to wielka szansa dla reklamodawców na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google, social media i stron wydawców.

Cieszy mnie także to, że jakość serwisów w bazie WhitePress jest weryfikowana poprzez liczbę unikalnych użytkowników, co pozwala publikować wpisy sponsorowane na prawdziwych stronach internetowych, a nie na zapleczówkach.

Kluczowym jest dla mnie również fakt, że można podejrzeć najważniejsze parametry portali, takich jak: PR, Alexa Rank, Google Index, Page Authority (MOZ), Trust Flow, Citation Flow, Ext. Backlinks. Podgląd tych parametrów daje możliwość reklamodawcom wyboru najlepszej strony do promocji w najatrakcyjniejszej cenie.

Zapraszam na kompleksowy kurs wideo o zarabianiu na artykułach sponsorowanych i pozycjonowaniu stron z wykorzystaniem platformy WhitePress: https://projektmarketing.pl/zarabianie-pozycjonowanie-stron-przez-artykuly-sponsorowane-whitepress/

WhitePress od strony biznesowej i content marketingowej
5 (100%) 1 vote

6 komentarze - WhitePress od strony biznesowej i content marketingowej

  1. Tomasz Biegun napisał(a):

    Dziękuje za recenzje platformy WhitePress. Cieszy mnie , że jest Pan zadowolony ze współpracy.

    1. Marek napisał(a):

      Tomasz, dobre i przemyślane funkcjonalnie narzędzia marketingowe zarabiają na siebie latami. Jestem przekonany w 100%, że WhitePress do takich narzędzi należy. Powodzenia!

  2. Igor napisał(a):

    Temat wycen tekstów jest warta głębszego opisania 🙂

    Dziś w google natknąłem się na stronę o tematyce biznesowej, ruch wg danych podanych w dziale „reklama” to tylko 15 tys uu miesięcznie, a cena za artykuł sponsorowany to 800 netto.
    I tych artykułów opublikowanych mają sporo.

    We whitepress na stronach biznesowych o podobnym ruchu cena artykułu ile wynosi? 50 złotych?

    Wydawcy tak nisko się cenią?

    1. Marek napisał(a):

      Igor, cena artykułów sponsorowanych w WhitePress zależy od wydawców. Im atrakcyjniejsza cena, tym większa liczba zleceń. Tym kieruje się znaczna liczba reklamodawców.

  3. sanitas napisał(a):

    Można domniemywać, że skoro ceny artykułów rosną, to zainteresowanie usługami rośnie.

    1. Marek napisał(a):

      Sanitas to oczywiste. Konkurencja rośnie, a pozycjonowanie staje się coraz droższe 🙂 W efekcie linki w artykułach sponsorowanych kosztują coraz więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *