Polacy coraz częściej robią zakupy w internecie

płatności przez internet w dotpay

Możliwości internetu są nieograniczone, sieć zmienia nasz styl życia i reguluje zachowania konsumenckie. Blisko połowa badanych robi zakupy w internecie – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016”, przeprowadzonego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Z badań serwisu Allegro wynika, że w 2016 roku na zakupy w sieci Polak wyda średnio około 1300 zł. W okresie przedświątecznym Polacy kupują każdego dnia około miliona produktów.

Kto kupuje przez internet?

Dominują użytkownicy sieci w wieku od 15-24 lat, z wykształceniem wyższym, z dochodem w gospodarstwie domowym powyżej 2 tys. zł. Zakupy za pomocą internetu robią najczęściej mieszkańcy większych miast. Osoby z dużych i średnich miast kupują chętniej niż mieszkańcy wsi.

Trendem w sieci staje się poszukiwanie interesujących nas produktów i porównywanie ich cen. Takie czynności deklaruje 6 na 10 ankietowanych internautów.

Z badań przeprowadzonych przez Millward Brown wynika, że w Polsce jest 25,8 mln internautów. Blisko połowa z nich kupuje produkty wystawione na stronach polskich sklepów internetowych. Co dziesiąty konsument wybiera natomiast sklepy zagraniczne. Te ostatnie są bardziej popularne zwłaszcza u osób w wieku od 15-34 lat, z wykształceniem wyższym oraz o deklarowanych dochodach powyżej 5 tys. zł.

Dlaczego wzrasta liczba zakupów robionych przez internet?

Nowoczesny konsument ceni sobie szybkość, przejrzystość, czas i wygodę. Ważne, by dostęp do oferty możliwy był przez całą dobę, oraz by zakupy można było zrobić bez wychodzenia z domu. Liczą się przy tym także rabaty i programy lojalnościowe dla stałych klientów, co pozwala w efekcie zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. Ceny produktów zaoferowanych do sprzedaży w internecie są aż o 75 % korzystniejsze i bardziej atrakcyjne, niż w przypadku sprzedaży w tradycyjnych sklepach. Warto podkreślić jednak, że duże znaczenie mają też niższe koszty dostawy, na co coraz częściej zwracają uwagę użytkownicy sieci.

Zobacz też: 10 powodów dla których warto wdrożyć płatności internetowe w swoim sklepie.

Rośnie popularność szybkich form płatności

Rynek kształtują potrzeby konsumenta, który coraz rzadziej używa komputera stacjonarnego. Przegrywa on z laptopem czy smartfonem. Z tego ostatniego korzystać bowiem można niemal przez całą dobę – np. w tramwaju, w kolejce do lekarza czy pijąc kawę w ulubionej kawiarni.

Klienci dokonują płatności za pomocą smartfonów aż w 37 %, w 24 % wybierają natomiast tablet.

Ponad połowa kupujących zaczyna proces zakupowy w sieci na jednym urządzeniu, a kończy na innym – wynika z raportu Gemius dla e-Commerce Polska „Ecommerce w Polsce 2015”. Powstaje zatem potrzeba optymalizacji sprzedaży wielokanałowej. Dla sprzedawców oznacza to konieczność zaprojektowania takiej strony internetowej, która będzie w pełni funkcjonalna na każdym typie urządzeń, a także konieczność wprowadzenia płatności mobilnych.

Jednym z liderów na rynku płatności mobilnych jest Dotpay. System pozwala obsłużyć zarówno użytkowników komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych. Stworzony został z myślą o potrzebie prowadzenia nowoczesnego biznesu.

Schemat dokonywania wpłat za pomocą systemu Dotpay

schemat płatności sklepu w Dotpay

Z perspektywy sprzedawcy, ale przede wszystkim kupującego, duże znaczenie mają wygodne formularze pozwalające na skrócenie ścieżki płatności nawet do jednego kliknięcia. Dotpay oferuje półautomatyczne e-przelewy oraz w pełni automatyczne szybkie transfery PayByLink.

W przypadku tych pierwszych, klient po wybraniu towaru, otrzymuje instrukcję realizacji przelewu i jest kierowany na stronę logowania do swojego banku. Przelew dokonywany jest na podane we wskazówkach dane. Z kolei szybki transfer PayByLink umożliwia znacznie wygodniejszy sposób płatności. Użytkownik, po zalogowaniu na stronie swojego banku, ma automatycznie wypełnione polecenie przelewu, które wystarczy tylko potwierdzić. Ważne, że niezależnie od formy przelewu, sprzedawca od razu dostaje informacje o płatności, co znacznie skraca czas realizacji zamówienia.

Warto podkreślić również, że szybkie płatności online Dotpay są całkowicie bezpieczne. Świadczą o tym certyfikaty, m. in. PCI DSS Level 1, który otrzymują firmy gwarantujące swoim klientom bezpieczeństwo ich danych osobowych oraz danych ich kart kredytowych.

Wracając do badań rynku, motywacją do robienia zakupów przez internet są nie tylko atrakcyjniejsze ceny produktów czy większy asortyment, ale także różne formy płatności dostępne w sklepach internetowych. Potwierdzają to zwłaszcza użytkownicy sieci w wieku od 15-34 lat – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016”.

Zwłaszcza w przypadku klientów poniżej 35. roku życia, którym zależy na zrealizowaniu usługi w jak najkrótszym czasie, sprawdza się płatność one -click. Pozwala ona na zachowanie danych karty w systemie, po uprzedniej zgodzie klienta. Zakupy zatwierdzane są tylko jednym kliknięciem.

To idealne rozwiązane dla sklepów, do których klienci wracają w nieregularnych odstępach czasu, płacąc za każdym razem inną kwotę. Chodzi o tzw. zakupy impulsywne, dokonywane spontaniczne, za niewielkie kwoty.

Korzystanie z płatności on-line nie niesie za sobą dodatkowych kosztów i nie wymaga zakładania konta w systemie. Płatność odbywa się na podstawie umów między bankiem, sprzedawcą i Instytucją Płatniczą i jest kontrolowana przez Komisję Nadzoru Finansowego – informuje Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego w Dotpay.

Szybki przelew przez serwis płatności, taki jak Dotpay, znalazł się na pierwszym miejscu wśród sposobu płatności, które najbardziej zachęcają do zakupu przez internet – wynika z badań. Z tego typu rozwiązań korzysta 59 % ankietowanych internatów.

Polacy coraz częściej robią zakupy w internecie
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *