Linki dofollow i nofollow – jak wpływają na pozycjonowanie stron?

link nofollow i dofollow

Czym są linki dofollow i nofollow? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych? W początkach istnienia Google na pozycję strony w wynikach wyszukiwania decydujące znaczenie miała ilość linków prowadzących do strony. Algorytm wyszukiwarki Google nie potrafił odróżnić strony niskiej jakości od strony wysokiej jakości.

Najważniejsza była ilość linków prowadzących do strony, dlatego zaczęły powstawać masowo strony typu pressel-pages, systemy wymiany linków, czy strony będące kopią innych serwisów. Pierwsze pozycje w SERP często zajmowały strony, które posiadały wiele linków przychodzących ze stron typu SPAM. Google postanowiło to zmienić, wprowadzając do wyszukiwarki swoje najcięższe działa – algorytmy Google Panda i Google Pingwin.

Algorytm Google Panda

Algorytm uruchomiony w 2011 roku, który miał pomóc zwiększyć widoczność stron wysokiej jakości. Google cały czas pracuje nad tym, aby wyniki wyszukiwania satysfakcjonowały użytkowników.

Algorytm Google Pingwin

Pierwsza aktualizacja algorytmu przypadła na 2012 rok. Celem algorytmu jest wykrycie linków niskiej jakości przychodzących do stron internetowych. W efekcie ucierpiały strony, które wykorzystują SWL, precle, czy linki z Allegro jako główne strategie pozyskiwania odnośników na swoją stronę.

Content marketing

Algorytm wyszukiwarki Google ewoluował. Ważna jest treść wysokiej jakości publikowana na stronie, która pozwoli w sposób naturalny pozyskiwać linki przychodzące do strony. Google nauczył się odróżniać strony wysokiej jakości od stron niskiej jakości. Nie liczy się ilość, ale jakość linków prowadzących połączona z naturalnym profilem linkowania.

Naturalność linków można poprawić z wykorzystaniem linków dofollow i nofollow pochodzących z zaufanych stron wysokiej jakości.

Czym jest dofollow i nofollow?

Atrybuty dofollow i nofollow są ważnymi nośnikami informacji dla robotów Google. Informują boty, czy moc SEO pochodząca z linku ma zostać przekazana do strony linkowanej, czy nie?

Linki dofollow pochodzące ze stron wysokiej jakości silnie oddziałują na pozycjonowanie stron internetowych. Informują robota sieciowego, aby zabrał wycinek wartości ze strony, gdzie ten link się znajduje i przekazał wartość do strony, gdzie ten link prowadzi.

Linki z atrybutem nofollow według Google nie przekazują mocy SEO do strony zewnętrznej.

Wydawać by się mogło, że najważniejsze są linki dofollow, aby wpływnąć na widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania. Zrobiono wiele badań na ten temat i okazało się, że lepiej rankują strony, które w profilu linków posiadają zarówno linki dofollow, jak i nofollow.

Zobacz wideo poradnik.

Link rel dofollow i link rel dofollow w pozycjonowaniu stron internetowych.

Wideo pochodzi z kanału YouTube mojej firmy – Projekt Marketing.

Linki dofollow i nofollow – jak wpływają na pozycjonowanie stron?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *